Olen todella huono syömään lihaa.
Nyt sitten taas noita uusia kuvia sikatiloilta, niin eipä maistu enää se vähäkään.
Kaikki leikkeleet on inhottanu jo monta vuotta ja vaikka muut meillä niitä syö, niin minä en.
Käyn yhdelle tutulle mummolle siivoamassa ja se laittaa mulle aina valmiiks 2-3 voileipää ja niissä on aina jotain kielimakkaraa tai aladoopia (ja tosi paksusti). Kiltisti syön kun mummeli istuu vastapäätä katsomassa. Syön ajattelmatta mitä syön ja sitten yökkäilen pois lähtiessä.
En tiedä miksi en pysty sanomaan, että älä laita makkaraa, kiitos. En syö sitä ollenkaan.
Kommentit (5)
Älkää syökö lihaa, jos se ällöttää! Miksi tehä tuommoisesta ongelma? Kasvisruokia ja niiden reseptejä on maailma pullollaan. Ja lapsetkin pärjää kasvisruokavaliolla oikein mainiosti. Ja jos ne haluaa syödä lihaa niin miksi vanhemmankin pitäisi?
En mä ainakaan jaksaisi joka päivä syödä jotain mikä kuvottaa...
Mutta joo, aikuinen ihminen osaa varmaan tehdä itselleen järkevimmän päätöksen näin pienessä asiassa.
Älkää syökö lihaa, jos se ällöttää! Miksi tehä tuommoisesta ongelma? Kasvisruokia ja niiden reseptejä on maailma pullollaan. Ja lapsetkin pärjää kasvisruokavaliolla oikein mainiosti.
Ei me vanhemmatkaan mitään isoja olla, esim. itse olen keskimääräistä lyhyempi ja mun vanhemmat on myös lyhyitä. Mutta lasten pienuus yhdistettynä omaan lihakammooni tekee sen että asia aiheuttaa paineita. Tsekkasin joku vuosi sitten erilaisten proteiinilähteiden määrät ja kyllä siitä melko lailla selväksi tuli miten ylivoimainen liha on proteiininlähteenä. Kyllä siinä saa linssejä ja papuja tunkea naamaan melkoisia määriä.
esikoinen kyllä syö koulussa lihaa, mutta sianlihaa meillä ei syö kukaan.
Jo lapsena liha ällötti.
Me syödään kanaa kerran viikossa, nautaa hyvin hyvin harvoin. Pistaasipähkinöistä saa muuten hyvin proteiineja, meidän lapset niitä tykkää syödä.
Mutta just toi, kun se mummo 75 v vääntää ne leivät mulle ja selittää, että pitää kuulema syödä hyvin, että jaksaa. Niin en kerta kaikkiaan KEHTAA sanoa, että tomaattileipiä kiitos. Se vaan on vaikeaa, vaikkei joku sitä ehkä ymmärräkään :D
Jo lapsena kun tajusin mistä liha tulee, niin loppui lihan syönti ja kun olin vielä pienikokonen ja laiha, niin johan siitä nousi haloo. Terveydenhoitaja oli aina tuputtamassa valistusta lihan terveellisyydestä.
Mutta eipä tuo tehonnu, kun vielä 40 v olen yhtä huono lihansyöjä.
Yks tuttu kaikkiruokanen mieslääkärikin sanoi, että hän ei syöny viiteen vuoteen sianlihaa, kun oli nähnyt otoksia sikaloista. Et enpä ole ainut jolle tekee tosi pahaa nuo sikalakuvaukset.
Kyllä mä joskus kuvittelin, että tää helpottaa ja syön mitä vaan. Mut olen nyt kyllä luovuttanu.
ap
Hirveä paine lasten proteiininsaannin kanssa kun inhoan lihaa. En enää muista milloin olisin ostanut jauhelihaa. Broiskua menee jonkin verran, kerran parissa kolmessa viikossa. En edes mieti tehomaataloutta kovin paljon, mua vaan ällöttää liha sinänsä, on aina ällöttänyt. Esim. ravintolassa en ymmärrä miksi joku pilaa kalliin aterian ottamalla jonkun lehtipihvin, hrrrrrr...