14-vuotias tyttäreni on raskaana, isä 18 vuotias
Nyt on päässyt käymään niin, että 14-vuotias, helmikuussa 15, on raskaana. Hän itse kertoi minulle siitä eilen itkien. Lapsi on vahinko, mutta aikoo pitää sen, ja vaikka en itse pidä ajatuksesta, on se täysin tyttäreni päätettävissä ja aion olla tukena.
Lapsen isä on 18 vuotias, mukavan oloinen poika, jonka kanssa tyttäreni on usemman kuukauden viettänyt aikaa. Tyttäreni kertoi, että poika on myös valmis kantamaan vastuun lapsesta, mistä olen tietenkin iloinen.
Mutta, koska tyttäreni on alle 16 vuotias, syylistyy poika lapsen seksuaalisen hyväksikäyttöön. Tyttäreni on sanonut, että hän on ollut pojan kanssa täysin vapaaehtoisesti ja sen uskon. Eikä poikakaan vaikuta pedofiililtä. Tyttäreni on peloissaan mitä tulevan pitää, samoin poika. Kukaan meistä ei halua tulevan lapsen isän saavan tuomiota, en edes minä.
Miten tässä nyt täytyy edetä, jotta asia on kaikille osapuolille mieluinen? Tuleeko automaattisesti pojalle syyte hyväksikäytöstä (missä tssä ei todellisuudessa ollut kyse) vai toimitaanko näissä tapauskohtaisesti? Voiko syytteen välttää? 3
Kommentit (24)
Kiva äiti kun laittaa vastuun ja päätöksen lapsen pitämisestä yksin 14 -vuotiaan kannettavaksi. Mutta joo, onhan se vanhemmuus kova laji, ei sitä aina jaksa.
Ehkäisyvalistuskin on varmaan jätetty tytön (ja pojan) ja koulun huoleksi, kun "niistä asioista" on niin noloa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demla kirjoitti:
Eihän tuossa mitään laitonta ole tapahtunut. 10-vuotiastakin saa panna vapaasti nykyään.
Raiskaus ei ole mitenkään verrattavissa yhdessätuumin tapahtuvaan rakasteluun
14-vuotias on sakkolihaa, ei katsota että pystyisi itse vielä arvioimaan suostumustaan. Joten jätkä vaan linnaan ja tytölle abortti. Ja iltamenot pois kokonaan muutamaksi vuodeksi.
Luuletko tosissasi, että iltamenojen kieltäminen estäisi tyttöä panemasta? Kyllä se panee vaikka päiväsaikaan jos haluaa jotakin poikaa panna.
Sitten on perheessä pitkän keskustelun ja kurinpalautuksen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Demla kirjoitti:
Eihän tuossa mitään laitonta ole tapahtunut. 10-vuotiastakin saa panna vapaasti nykyään.
Raiskaus ei ole mitenkään verrattavissa yhdessätuumin tapahtuvaan rakasteluun
Raiskaus? 10v tyttö oli yhtä mukana :D
Eikä myöskään isin ja enon kanssa.