Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8kk ei syö rintaa...

Vierailija
22.11.2011 |

luovutanko 8kk-ikäisen imettämisen vai pakotanko?! Pikkuhiljaa kokoajan vähentänyt rinnansyömistä... Enää ottaa illalla/yöllä. Ei oo ikinä ollut mikään rinta-fani :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin poika lopetti äskettäin rinnansyömisen 8,5 kuukauden ikäisenä. Minäkin olisin halunnut imettää pitempään. Teen asian kanssa jonkinlaista surutyötä, en tiedä miksi asia tuntuu minusta niin vaikealta. Iloinen kai pitäisi olla, kun vauva itse itsensä vieroitti ja lopetti samaan syssyyn sen ainoan yösyöttö-kerrankin kokonaan. Silti surettaa. Kai sitä kaipaa niitä läheisyyden hetkiä, mitä vauvan kanssa imetyksessä kokee? Monet itkut olen jo asian vuoksi itkenyt, hassua että äiti suree asiaa enemmän kuin vauva! :)

Vierailija
2/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lopettaneet noin tuon ikäisenä. ihan terveitä ovat ja helpompihan se näin on kun että joutuu vierottamaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edut vauva on siinä vaiheessa jo hyvinkin saanut. Joten lopeta ihan hyvällä omatunnolla ja siirry korvikkeisiin!

Vierailija
4/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noinhan se on ihanteellista: lapsi lopettaa itse! Ole onnellinen ettei sinun tarvitse vierottaa.

Vierailija
5/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tarkoitus imettää kauemmin, mutta juuri tuossa iässä lapsi vieroitti itse itsensä. Muutaman viikon taistelin, mutta sitten annoin periksi ja siirryin korvikkeisiin. Ei olla syöty yöllä sen koommin.

edut vauva on siinä vaiheessa jo hyvinkin saanut. Joten lopeta ihan hyvällä omatunnolla ja siirry korvikkeisiin!

Vierailija
6/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että se on lapsesi luonnollinen tapa kertoa, että nyt rupeis tää homma riittämään. Eikö se päinvastoin ole ihan kiva, että et joudu itkun huudon ja pahanmielenkanssa lopettamaan sitä rinnan syöttämistä väkisin jossain vaiheessa?

Vähän offtopic, mutta mun mielestä kaikenkaikkiian ihminen on kovin kummallinen eläin imettämisen suhteen. Kaikki muut nisäkkäät lopettaa pienokaisten imettämisen, kun hampaita rupee tulemaan.

Vierailija
7/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo offtopic :D

Kiitos kannustavista viesteistä

Vierailija
8/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen teki samat: vieroitti itse itsensä 10kk:n iässä. En ollut ikinä ajatellut kauanko imettäisin vaan ajattelin että jatkuu niin kauan kuin jatkuu. No yks ilta sitten yllättäen nukahti ilman rintaa ja heräs aamulla eikä huolinut, siinä oli siis meidän vieroitus :D Toivottavasti tokan kanssa menis suunnilleen samoin, meillä tyttö siis nyt 6kk :)

Vierailija
9/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annatteko pullosta illalla nukkumaan käydessä niin ison satsin että nukkuu yön yli?

tyhmiä kysymyksiä mutta minkäs teet :D

Vierailija
10/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tais mennä niin paljon iltapuuroa et ei huolinut sit enää hirveästi pullosta muuten kuin ns. janojuomaksi. Yöllä saattoi pyytää pienen hörpyn ja kun se kerran siinä pienessä hörpyssä pysyi niin annettiin. Lopuksi n. 11kk:n iässä ei halunnut enää sitä hörppyäkään :)

Vierailija
11/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso kiitos :) täytyy vaan vissiin saada korvienväli tajuamaan että voin "luovuttaa"... :)

Vierailija
12/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin nukkuu yöt. Vellin voi juottaa pullostakin, siitä tulee semmoiset koomat, että nukahtaa mukavasti. Näin meillä aikoinaan. Molemmat nukkuneet noin 7-8 kk iästä yöt läpi. Nyt ovat jo eskarissa ja koulussa :)

Vierailija
13/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän offtopic, mutta mun mielestä kaikenkaikkiian ihminen on kovin kummallinen eläin imettämisen suhteen. Kaikki muut nisäkkäät lopettaa pienokaisten imettämisen, kun hampaita rupee tulemaan.

Nyt ei ihan ole faktat kohdallaan tässä, on niitäkin nisäkkäitä joilla on hampaat jo syntyessään... Tai sittenhän tuo on totta jos puhutaan rautahampaista, maitohampaat tulevat ja lähtevät imetyksen aikana, kuten nimikin kertoo.

Vierailija
14/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut nisäkkäät lopettaa pienokaisten imettämisen, kun hampaita rupee tulemaan.

...että eihän tämä pidä lainkaan paikkansa. Kädelliset imettävät kaikki pitkään, vaikka poikasella on hampaitakin.

Ja muutenkin. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka hevonen: varsalle puhkeavat ensimmäiset hampaat muutaman päivän ikäisenä, ei suinkaan emo silloin lopeta imettämistä.

Hitto kun kaikenlaista ihan luulopuhetta esitetään varmana tietona suulla suuremmalla. Ärsyttää.

Vierailija
15/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry suosiolla kiinteisiin ja korvikkeeseen.

Vierailija
16/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaan kummallista kun olen aina ajatellut että rinnasta täytyy vieroittaa :D en ollut kuvitellutkaan että vauva tekisi sen itse.. Olisin mielelläni imettänyt vielä...

AP

Vierailija
17/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tyttö oli 8 kk sillä vaan lopahti innostus tissittelyyn. Se oli semmoista puolipakolla imettämistä, edes yöllä ei kiinnostanut ja alkoikin nukkua yöt läpi tuon ikäisenä. Vierotti siis ikään kuin itse itsensä, mikä oli oikeastaan ihan kiva kun imettäminen loppui tuolla lailla luontevasti. En enää tarjonnut maitoa pullostakaan ja tosiaan maitotarjoilu yöllä loppui meillä siihen.

Vierailija
18/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoitko illalla korviketta että jaksoi nukkua yöt läpi?

Vierailija
19/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset vauvat lopettaa itse,meiän neiti 1 v 8 kk ei vieläkään.. =)..aina saatava tissiä jos lyö päänsä,tai herää,tai muuten vaan harmittaa!Poika taas lopetti puolvuotiaana!8kk on tosi hyvin imetetty =)!!

Vierailija
20/20 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tosi hyvä mieli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän