Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2.luokkalaisen kirjoitusvirheet - normaalia vielä?

Vierailija
22.11.2011 |

Poika on toisella luokalla koulussa, kaikki sujuu hyvin. Juuri olin vanhempain vartissa jossa opettaja kehui poikaani, matikka sujuu erityisen hyvin. On oppinut myös lukemaan heti 1.luokan alussa ja kotonakin lukee jonkun verran.

MUTTA minua itseäni vaivaa kirjoitusvirheiden määrä hänen kirjoittamassaan tekstissä. Onko se ihan normaalia vielä? Ja kaksoiskonsonanteista puuttuu lähes aina se toinen konsonantti.

Opettaja ei vielä ollut huolissaan, sanoi että se on useimmalla näin vielä mutta itse mietin...että pitäiskö kotona treenata asiaa enemmänkin?

Mitä olette mieltä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tokalla ollaan kyllä tänä syksynä jo käyty kaksoiskonsonantit läpi.

Voit ohjata lastasi tarkastamaan kirjoituksensa tavuttamalla. Monet tokaluokkalaiset erottaa auditiivisesti pitkän ja lyhyen äänteen, mutta kirjoitukseen se ei siirry.

Vierailija
2/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voitte treenailla, mutta älä nyt stressiä ota ja siirrä sitä lapseesi. Kirjoitusvirheet varsinkin kaksoiskonsonanteissa on tuossa vaiheessa ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki auttaa lasta, mutta anna hänen itse tehdä ja neuvo hyvässä hengessä ystävällisesti antamatta ymmärtää, että olisi jotenkin huono.

Vierailija
4/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänellekin annettiin vielä puolisen vuotta aikaa oppia nuo kaksoiskonsonantit ja vokaalit opettajan ja koulupsykologin toimesta; jos intensiivisen harjoittelun jälkeen ei sittenkään edelleen onnistu, ruetaan miettimään pitäisikö testata lukihäiriötä tms.