Outoja raskausoireitako?
Hei vaan.
Ollaan mieheni kanssa yritetty vauvaa nyt 6kk, vähän siihen tyyliin, että tulee jos on tullakseen. En siis ole laskenut ovulaation ajankohtaa tai muuta sellaista, jätettiin vaan ehkäisy pois.
Mulla on nyt menossa kp 24/28 ja huomasin tänään, että mun rinnat on erittäin kipeät (ei yleensä ole menkkojen lähestyessä tai niiden aikana). No se ei ole se outo oire, vaan olen aivastellut nyt kolme päivää putkeen! Voiko sellaisella olla jotain tekemistä raskausoireiden kanssa? Toinen outo oire on se, että mun unirytmi heittää häränpyllyä, viime yönä jäi unet kokonaan nukkumatta. Toisina öinä nukun sitten muutaman tunnin ja jos hyvin käy niin nukun kuusi tuntia. Mulla ei siis koskaan aiemmin ole ollut tälläista.
Mietin vaan, että tunnistaako joku muu mahdollisesti nämä oireet raskaudenmerkeiksi? Ja ymmärrän kyllä ettei se siltikään ole välttämättä merkki raskaudesta, pohdiskelenpa vaan :)
Kommentit (5)
Mulla siitä outoa tuo aivastelu, että mulla ei ole oikeastaan nuhaa, joskus tuntuu pientä tukkoisuutta, mutta suurimman osan ajasta nenässä ei tunnu muuta kun, että aivastus tulee :D Mulla on siitepölyallergia, joten varmuudella voin sanoa, ettei ole myöskään allergista aivastelua, vaan tavallaan 'kuivaa'.
Ikävä oire tuo huimaus sinulla, joko se nyt on mennyt ohi? Mua ei (vielä) tv-sarjat itketä..
On tääkin kun itteään pitää koko ajan tarkkailla :D Tulis jo viikonloppu ni sais testata!
Tai että aivastelisi. Kenties olet lenssussa? Tai tämä marraskuinen sää vaikuttaa uneen ja aivasteluun?
Limamäärä lisääntyy raskaana. Samoin verenkierto saa buustin raskaana. Minulla on selvänä verenkierron lisääntyminen sisäreisien ja alavatsan kohdalla ihan alkuraskaudessa.
Rinnat ei ole minulla kipeytyneet ihan alkuraskaudessa mutta ne tuntuu kummallisilta. Kipeiksi menee puolessa välin raskautta kun rinnat kasvaa ja nännit ärtyy.
Lämpöjä on minusta hauska seurata: jos on raskaana niin lämpö ei tipu juuri ennen kuukautisien alkua vaan pysyy hitusen koholla, ei siis nouse 37 asteeseen mutta vähän koholla.
voivat saada aikaan limakalvoissa jotain sellaista, joka sitten pistää aivasteluttamaan. Myös unirytmin sekoaminen kuulostaa tutulta, ja rintojen kipeytyminen on kyllä hyvä oire :) Pidetään peukkuja!
t. kolmatta odottava
Ajattelin itsekkin, että varsinkin rintojen aristelu ja kipeytyminen on tällä hetkellä, ehkä se 'varmin' oire, välillä on pakko nipistää itseä tissistä, että onhan se varmasti vielä kipeä :D
Viikonloppuun asti pitäis jaksaa oottaa testausta, huh!
Ihanaa raskausaikaa sinulle :)
Nyt toisessa raskaudessa lähinnä vain nännit ovat olleet kipeät, välillä rintoihin vihlaisee. Sain myös kovan nukan (aivasteluineen päivineen) ennenkuin tein positiivisen raskaustestin.
Tässä raskaudessa isoin oire itselläni ennen testausta oli kuitenkin huimaus, aina kun nousin pystyyn meni ihan mustaksi parin sekunnin ajaksi.
Tulin myös todella herkäksi, kaikki hömppäsarjatkin itketti.