Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisinpa toisen lapsen, niin voisin lopettaa tämän tappelun äitiyttä vastaan!

Vierailija
22.11.2011 |

Mulla on yksi lapsi ja koko ajan sellainen olo, että yhden lapsen pitäisi mennä tuossa sivussa eikä sen pitäisi kauheasti häiritä arjen suorittamista.

Tämä malli tulee varmaan äidiltäni, joka aina suureen ääneen kertoilee, kuinka oli luennoilla viimeiseen asti ja vielä vati sylissä, kun oli koko raskauden ajan pahoinvointia. Kuinka lähti tentistä synnyttämään ja kuinka teki yövuoroja loppuun asti. Ja kuinka palasi töihin kun oltiin kolme viikkoa vanhoja (eli ollaan oltu hoidossa). Jne jne. Kuinka hän imetti öisin kun oli päivät töissä, eli käänti meiltä vuorokausirytmin.

Mulla on kauhean huono omatunto, kun olen ollut tosi väsynyt yhden lapsen kanssa ja yritän venyä siihen, että elämäni jatkuisi melko ennallaan. Lapsi on ollut vaativa, todella paha refluksi vuoden ikään asti, siitä johtuen todella huono nukkuja ja helposti ärtyvä. Ei todellakaan ole ollut mikään rauhassa paikoillaan köllöttelijä. Nyt puolitoistavuotiaana todella vilkas ja omatoiminen, siirtää penkin kaapin eteen ja yrittään itse ottaa karkkia ylähyllyltä ja niin edelleen. Eli rauhallista meillä ei ole.

Tuntuu, että jos saisin toisen lapsen, olisin OIKEASTI pelkkä äiti ja voisin heittäytyä sellaiseen rooliin hyvällä omallatunnolla. :((

Tilannetta ei yhtään auttanut se, että äitini patisti mua takaisin kouluun heti lapsen synnyttyä ja kyseli ja painosti että miten koulu sujuu (siis olen 30 v ja yliopistossa...)

Miten tässä tän ikäisenä voikin vielä olla näin epäitsenäinen ja epäkypsä??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voit pikkuhiljaa katkaista omaa napanuoraasi jo :)

sano äidille että teet asiat omalla tavallasi ja jos kaipaat neuvoja, kysyt niitä

Vierailija
2/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon kuin susta tuntuu hyvälle, unohda ne äitis jorinat, katkaise sitä napanuoraa...

Nauti lapsestasi ja toimi uusin tavoin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt unohdat äitisi kommentit, asiat on todellakin olleet ennen muinoin eri tavalla. Ja faktahan on se, että se ensimmäinen lapsi nimen omaan mullistaa eniten äidin ja isän elämää. Tsemppiä jatkoon vilkkaan lapsukaisen kanssa! Nauti pienokaisesta.

Vierailija
4/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuli mulle mieleen sekin, että äitini ei oikeasti tiedäkään kuinka ahdistavaa kotonaolo voi olla! Kun me ollaan tosiaan oltu hoidossa jo muutaman viikon ikäisistä.

Nyt mun lapsi on hoidossa ja täytyy sanoa, että vaikka elämä on hektisempää, jaksan henkisesti paremmin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi