5.luokan lääkärintarkastus
Tuli kotiin lappu ajasta ja suositus, että olisi tärkeää, että vanhempi olisi paikalla. Mitä siellä tapahtuu? Mietin vain, kun on niin ikävästi keskellä työpäivää tuo aika, että kannattaako sen takia olla poissa töistä.
Kommentit (13)
Käytiin läpi paperi, jossa tytöltäni oli kysytty miten koulu menee, onko kavereita, onko harrastuksia jne.. sellaista yleistä. Mittasi verenpaineen, kuunteli, katsoin selän ryhtiä. Piti kävellä varpaillaan, kantapäillä, nostaa kädet ylös + silmät kiinni ja marssia (?) = Tästä johtotuäätöksenä, että on hyvä koordinaatiokyky : ) Joo, mietin mielessäni, että eiköhän se tähän asti olisi jo tullut jossain esille, jos siinä olisi jotain häikkää...
Katsoi karsastavatko silmät ja sitten katsoi niitä kasvukäyriä ja kysyi, onko kk jo alkaneet. Siinä oikeastaan kaikki mitä meillä oli.
Sikäli minua ei olisi siellä tarvinnut muuten, mutta lääkäri oli vähän erikoinen. Ulkomaalainen nainen, puhui kyllä suomea, mutta huonosti ja oli jotenkin teatraalinen kaikessa. Tyttöni oli vaikea välillä saada selvää mitä tarkoitti. Ja minua alkoi jossain välissä huvittamaan ja mietin, onko tässä nyt oikea lääkäri ollenkaan :-)
kiitos vastauksista. Menen minäkin, meidän tk täynnä ulkomaalaisia lekureita.
ap
Meillä puolestaan tyttö on 8. luokalla ja torstaina olen menossa hänen kanssaan lääkärintarkastukseen.
vai onkohan multa mennyt ihan ohi että siellä pitäisi olla vanhemman mukana.
Pitihän meidänkin täyttää lomake, jossa kyseltiin kaikenlaista, senhän ihan unohdin.
Ja kun tuli lappu, koska aika on, siinä samassa luki, että toivotaan vanhemman läsnäoloa.
Onko lapsesi 5.luokalla?
vai onkohan multa mennyt ihan ohi että siellä pitäisi olla vanhemman mukana.
joissa vanhempien läsnäoloa toivotaan, tehdään viidennellä luokalla ja kahdeksannella luokalla (ja allekouluikäisenä muistaakseni 2v ja 5v-tarkastuksissa).
Ja maininta, että "huoltajan läsnäolo on tarpeellinen" oli ainakin meillä tosiaan siinä kutsukirjeessa, ei lomakkeissa eikä yleisissä ihfolapuissa. 8-luokkalaisen kanssa vanhempi oli paikalla vain osan ajasta, 5-luokkalaisen kanssa varmaankin enemmän.
8-luokkalaisen kanssa vanhempi oli paikalla vain osan ajasta, 5-luokkalaisen kanssa varmaankin enemmän.
Vanhempaa pyydetään 8. luokkalaisen tarkastuksessa poistumaan yleensä siinä vaiheessa kun pitää riisuutua ja varsinainen fyysinen tarkastus alkaa.
vaan 5 luokalal oli vanhempi mukana, kasilla sai lapsi mennä yksin, eikä mitään tietoa tullut, että vanhemman olisi hyvä olla mukana...
Onko vanhemman pakko tulla !? Menen syksyllä 5 luokan tarkastukseen ja mun pelottaa! Kertokaa mitä ne tekee ja kattooko housuihin... Ja oon muutenkin "hyvin kehittynyt" eli pelkään et ne kattoo rinnat. Ja 4 luokan tarkastuksessa ne kysy jo karvojen kasvusta ja sanoin joo. Sit luokkaan takaisinmennessä mun kamut sano et toi terkka kysy et onko multa karvat alkanu kasvaa! Sit olin silleen " määrä oon liian kehitty jo "!?haluun asiallisua kommentteja. Kiitos etukäteen.!
Onko vanhemman pakko tulla !? Menen syksyllä 5 luokan tarkastukseen ja mun pelottaa! Kertokaa mitä ne tekee ja kattooko housuihin... Ja oon muutenkin "hyvin kehittynyt" eli pelkään et ne kattoo rinnat. Ja 4 luokan tarkastuksessa ne kysy jo karvojen kasvusta ja sanoin joo. Sit luokkaan takaisinmennessä mun kamut sano et toi terkka kysy et onko multa karvat alkanu kasvaa! Sit olin silleen " määrä oon liian kehitty jo "!?haluun asiallisua kommentteja. Kiitos etukäteen.!
Apua! kirjoitti:
Ei niitä sinun karvasi kiinnosta, vaan se oletko esim liikaa tietokoneella ja kaikille tehdään masennustesti. Päänupin tutkimus se ennenkaikkea on ja vanhempien haastattelua, tekeekö kaikki oikein.
Kannattaa mennä koska se on ns. laaja terveystarkastus johon myös vanhempi toivotaan mukaan.
Laaja terveystarkastus on vain kolme kertaa peruskoulun aikana.