Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ote 9-veen kirjeestä joulupukille

Vierailija
21.11.2011 |

Rakas joulupukki. Voistko sinä tänä vuonna tulla meille itse. Viime vuonna oli joku tekopukki joka oli liian laiha ja jolla oli liian nuori ääni ja naamari. Se tuli yli tunnin myöhässä.

En tarvitse oikeastaan mitään, mutta haluan itse taputtaa poroasi kun tulet.

...

tämä tarina on tosi. mitä tehdä ?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kyllä tuli hyvä mieli tästä!

Itse varmaan selittäisin lapselle, että porot eivät viihdy taajamassa, siksi pukki tulee autolla tms.

Vierailija
2/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukin porosta on tehty poronkäristystä ja pukki istuu linnassa, se jäi kiinni siitä kun on käyttänyt tonttuja orjatyövoimana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitti juuri ettei ole uskonut pukkiin pariin vuoteen, kauheeta kun ne lasvaa. Onneks kaksi pienempää uskoo..

Jaa-a, mitähän tekisin sinun tilnteessa, enpä osaa sanoa. Joku viisaampi täällä kenties neuvoo.

Vierailija
4/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna kun pappa oli ulkona vahtimassa poroja sillä aikaa, kun joulupukki oli meillä jakamassa lahjoja. Nyt poika on päättänyt, että haluaa mennä tänä jouluna vahtimaan niitä poroja. Mitähän tarinaa nyt keksisi?

Vierailija
5/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi jo menee mun mielestä vähän yli vanhemmilta.

t. vanhempi, joka sanonut lapsille, että joulupukit ja tontut ovat satuhahmoja.

Vierailija
6/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa muuta voi thedä kuin pakata kamat autoon ja mennä sinne missä niitä poroja on?

Mutta 9v uskoo pukkiin? Johan sille koulukaverit nauraa?

Vierailija
7/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa lapselle totuus? Kirjoitus oli kyllä herttainen mutta silti. 9-vuotias on jo aika iso uskomaan joulupukkiin noin tosissaan.

Vierailija
8/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on semmonen ihmistyyppi.

Olen sanonut että pukki on leikki jo silloin kun oli 2-vuotias. Ja tehdään yhdessä paketeita ym.

Tää on meillä suvussa. Muuten kiltti serkkupoika tappeli joulupukin puolesta...

ap

Vierailija
9/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi Lappiin oikeiden porojen ja melkein oikeiden pukkien luokse :-)

Rakas joulupukki. Voistko sinä tänä vuonna tulla meille itse. Viime vuonna oli joku tekopukki joka oli liian laiha ja jolla oli liian nuori ääni ja naamari. Se tuli yli tunnin myöhässä.

...

Vierailija
10/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi Lappiin oikeiden porojen ja melkein oikeiden pukkien luokse :-)

...

Vierailija
11/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että ymmärtää että on satua, mutta haluaa elää sitä tarinaa kuitenkin. Ei siinä ole mitään pahaa, ja viisas on se äiti, joka ei vie lapselta iloa. Vaikeaa kuitenkin on toteuttaa pojan toive... missä asutte, pääsisittekö oikeasti sinne Lappiin poroja tapaamaan..... En ainakaan varmaan tänä vuonna ottaisi mitään peruspukkia naamarissaan, se tie on nyt jo käyty. Ennemmin lahjat kopinoiden kera ilmestymään eteiseen, kun poika ei huomaa.

Hän on semmonen ihmistyyppi.

Olen sanonut että pukki on leikki jo silloin kun oli 2-vuotias. Ja tehdään yhdessä paketeita ym.

Tää on meillä suvussa. Muuten kiltti serkkupoika tappeli joulupukin puolesta...

ap

Vierailija
12/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari joulua sitten pukki ihan oikean poron kanssa! Lysti maksoi hunajaa, mutta lapset puhuu vieläkin pukin porosta, jota pääsivät taputtamaan. Oli hintansa arvoinen pukki!

Ja joo, tämä tapahtui yli 700km:n päässä pääkaupungista pohjoiseen.

Vierailija
13/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari joulua sitten pukki ihan oikean poron kanssa! Lysti maksoi hunajaa, mutta lapset puhuu vieläkin pukin porosta, jota pääsivät taputtamaan. Oli hintansa arvoinen pukki!

Ja joo, tämä tapahtui yli 700km:n päässä pääkaupungista pohjoiseen.

Vierailija
14/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä rekeä/kärryä vetää kaksi poroa ja pukki istuu kyydissä, mennään aina aatto iltana ulos odottelemaan pukkia ja taputtelemaan poroja. :) Viime joulun jälkeen 6v alkoi ihmetyttää kun porot ei lentäneet, vaan tulivat maata pitkin. ;)

Meillä siis asuu naapurissa perhe, joilla on lehmien lisäksi poroja. :)

Neuvo ap:lle, hanki jostain reki ja porot vetämään sitä. :)

Vierailija
15/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lumi sisältyy hintaan

- ap

Vierailija
16/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas joulupukki. Voistko sinä tänä vuonna tulla meille itse. Viime vuonna oli joku tekopukki joka oli liian laiha ja jolla oli liian nuori ääni ja naamari. Se tuli yli tunnin myöhässä. En tarvitse oikeastaan mitään, mutta haluan itse taputtaa poroasi kun tulet. ... tämä tarina on tosi. mitä tehdä ?

edes olemassa !!!!!

itse en ole koskaan lapsilleni opettanut koko joulupukki hössötystä, just tällästen juttujen takia : (

ja 9v on jo toooosi vanha uskomaan mihinkää hörhöihin

sulle varmaan on vihainen , kun tajuu kaikki ne valhett, joita olet vuosikausia hänelle kertonut, voi sua....

älkää vanhemmat koskaan VELEHDELKO LAPSI PAROILLENNE !!!!!!!!

Vierailija
17/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas joulupukki. Voistko sinä tänä vuonna tulla meille itse. Viime vuonna oli joku tekopukki joka oli liian laiha ja jolla oli liian nuori ääni ja naamari. Se tuli yli tunnin myöhässä. En tarvitse oikeastaan mitään, mutta haluan itse taputtaa poroasi kun tulet. ... tämä tarina on tosi. mitä tehdä ?

edes olemassa !!!!!

itse en ole koskaan lapsilleni opettanut koko joulupukki hössötystä, just tällästen juttujen takia : (

ja 9v on jo toooosi vanha uskomaan mihinkää hörhöihin

sulle varmaan on vihainen , kun tajuu kaikki ne valhett, joita olet vuosikausia hänelle kertonut, voi sua....

älkää vanhemmat koskaan VELEHDELKO LAPSI PAROILLENNE !!!!!!!!

Kylläpä joiltain aikuisilta unohtuu millaista on kun on mielikuvitusta. Kyseessä ei ole mikään ilkeyksissä kehitetty vale vaan lasten nautittavaksi tarkoitettu satu. Lapsille sellaiset maailmat ovat luonnollisia, turvallisia ja ennen kaikkea tyydyttävät lasten maailmassa tiukasti istuvan moraalisuuden, kun kiltit saavat lahjoja. Sellaista hyvää ja taianomaista tähän isoon maailmaan.

Ja sitten ap:lle,

lapsi saattaa olla niin tarkkanäköinen ettei usko yhtään naamiopukkia aidoksi. Viisainta saattaa olla vanha kunnon "Oho, mitä ne tontut toi eteiseen syömisen aikana?", ja jottei lapsi pettyisi pukkiin, voisi pukilta olla vastauskirje jossa hän kiittää kutsusta mutta ettei tänä jouluna ehdi tapaamaan lapsia henkilökohtaisesti jne. Mikä aarre onkaan aito kirje itse Joulupukilta! ;)

Vierailija
18/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 2-veestä alkaen kertonut että joulupukki on LEIKKI.

Mutta joskus lapset haluaa vain lekkiä ja leikkiä ja leikkiä... ehkä niillä ei ole niin kiire siihen kaupan kautta kotiin - arkeen.

Satuja luetaan meillä myös, ei ihan pelkkää puhelinluetteloa :-). En kyllä joka sadun jälkeen muista jauhaa että tämä oli sitte pelkkää satua, kun lehmät lensivät.

Omasta lapsuudestani on kyllä sellanenkin kirja kuin "jukka käy kaupassa" jossa Jukka ostaa kaksi litraa sinistä maitoa, ja se tarina suurinpiirtein on siinä. Ruskean-oranssisävyinen kuvitus jäi kyllä mieleen.

- ap.

Vierailija
19/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap

Vierailija
20/22 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilleen nauraa jos joku uskoo pukkiin vielä...kannattaisi miettiä missä mennyt kasvatus pieleen. Oma juuri 9v tyttöni kirjoitti pukille kirjeen ja ainakin haluaa täysillä uskoa vielä pukkiin vaikka varmasti järjen ääni sanoo ettei pukki ole todellinen. Eipä ole mun lapselleni koskaan tullut mieleenkään naureskella toisille...ihanaa että itsellä on hyväsydäminen ja empaattinen lapsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi