Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kahden kupin kahvimittoja?

Vierailija
21.11.2011 |

En voi uskoa, että voi olla näin vaikeaa löytää sellaista kahvimittaa, johon mahtuu kaksi 'mitallista' eli 30 ml. Mutta näyttää olevan. Joskus muinoin minulla oli Moccamasterin mitta, mutta se rikkoontui jo kauan sitten, vaikka keitin pelittää edelleen täysillä. Sitten Kulta Katriinan kylkiäisenä sai kahden kupin mittoja, jotka olivat vielä paljon paremman mallisia kuin se Moccamasterin mukana tullut. Niitä hamstrasin useita, mutta nyt niistä viimeinenkin vetelee aivan viimeisiään. Eli tarvitsisin uuden mitan. Mutta mistä sellaisia saa?

Olen kierrellyt marketteja, tavarataloja ja erikoismyymälöitä. Jokaisessa on yleensä tarjolla yhtä tai kahta kuppaista kahvimittaa, kaikki yhden mitan kokoisia. Nettikaupoistakaan ei tunnu löytyvän. Ei voi olla todellista, että koko maassa ei myydä kahden mitan kokoisia kahvimittoja?!?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain sellaista, eiköhän sitä kautta löydy. Tai laita ostoilmoitus Tori.fi-palstalle!

Vierailija
2/14 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Moccamasterin varaosina saattaa löytyä netistä tms. mutta ei ainakaan siitä hyllystä, missä kahvimittoja muuten on. Itse olen tuskaillut samaa asiaa. Moccamasterin mitan mallista en pidä, vaan haluaisin tavanomaisemman mitan mallisen, juuri vaikka sellaisen kultakatriinamitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta paikasta kuin kahvinkeittimet, ei sieltä, missä muut kahvimitat ovat. Valitettavasti minäkään en ole kuitenkaan nähnyt missään Moccamasterin mittaa paremman mallisia kahden kupin mittoja. Minäkin sellaista kaipaisin.

Vierailija
4/14 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä murtui se onneton muovirimpula, joka tuli Moccamasterin mukana.

Löysin Olssonilta laadukkaan, metallisen, pitkävartisen kahvimitan. Capere lukee varressa. Kun ottaa kukkurallisen mitan kahvia, sitä tulee saman verran kuin Mccamasterin omassa mitassa.

Vierailija
5/14 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin Olssonilta laadukkaan, metallisen, pitkävartisen kahvimitan. Capere lukee varressa. Kun ottaa kukkurallisen mitan kahvia, sitä tulee saman verran kuin Mccamasterin omassa mitassa.

Mutta eivät ole 30 ml vetoisia. Ei se ole yhtään sama, että oikein kukkuroilleen kasattuna mittaan ehkä keräämään 25 ml kahvinporoja kuin että se olisi oikea kahden kupin mitta. Ei kahvipurkista niin vain saa kalasteltua mitään superkukkurallisia mittoja. Kyllä sen mitan itsessään pitäisi olla se 30 ml, että se olisi hyvä.

Se Moccamasterin mitta ei tosiaankaan ole hyvän mallinen, mutta ilmeisesti se sitten ihan oikeasti on ainoa järjellisen kokoinen, joten siihen on tyytyminen.

Vierailija
6/14 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ottaisit siitä purkista tavallisella mitalla kaksi kuopaisua yhden moccamastermitan kuopaisun sijaan?

Kyllä te kahvinjuojat olette hienopyllyjä. Mäkin olen vaativa teen laadun suhteen - mutta teelehtien määrä riippuu aina omasta mausta, teetyypistä, jne.

Ihan sama, millä sitä purkista kuopii.

Vierailija
7/14 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ottaisit siitä purkista tavallisella mitalla kaksi kuopaisua yhden moccamastermitan kuopaisun sijaan?

Kymmenen kuopaisua vie aikaa ja johan siinä sekoaa laskuissakin, kun joutuu välillä neuvomaan tai komentamaan lapsia tms. Ja tosiaan moccamastermitta ei tosiaan ollut se paras, vaan kultakatriinamitta, mutta niitä nyt ainakaan mistään tunnu saavan, ei edes huutonetistä (olen tarkistanut.)

Vierailija
8/14 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvimittaa ja kahden mitan kokoista. Väkisinkin menee laskuissa sekaisin ja ärsyttää, kun pitää lapata kahvia muru kerrallaan. Minä en muuten sauna- ja takkapuitakaan hae puuliiteristä klapi kerrallaan, vaan käytän puunkantotelinettä. Ja kyllä ärsyttäisi, jos niitäkin olisi tarjolla vain kolmen klapin vetoisia ja yhtä takanlämmitystä varten pitäisi juosta 10 kertaa puuliiterissä.

Vierailija
9/14 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, oletko löytänyt jo?

Tässä malli, jonka itse ostin 

https://www.gigantti.fi/product/kodin-tuotteet/kahvikoneet-ja-kapseliko…

Vierailija
10/14 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositeltava annostus on 6 grammaa kahvijauhetta per 1 desilitra vettä. Käytä vaakaa.

Vierailija
11/14 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

löpö kirjoitti:

Moi, oletko löytänyt jo?

Jessus, eikähän ole. Viesti on vuodelta 2011-

Vierailija
12/14 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

löpö kirjoitti:

Moi, oletko löytänyt jo?

Jessus, eikähän ole. Viesti on vuodelta 2011-

Voi näistä keskusteluista olla muillekin hyötyä kuin aloittajalle.

Vierailija
13/14 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tänne hakukoneella. Minäkin etsin oikeaa kahden kupin mittaa, kun Moccamasterin omasta mitasta katkesi varsi (voin onneksi käyttää edelleen). Tämä on nyt reilun kymmenen vuoden aikaan jo toinen hajonnut tai hajoamassa oleva mitta, enkä enää haluaisi ostaa samanlaista muovista.

PItäisi saada kestävä kahden kupin mitta. Sellaisella on helpompi annostella kun ei sekoa laskuissa niin helposti kuin ottamalla tuplamäärä yhden kupin mitalla.

Mitta on kahden kupin mitta, jos siihen mahtuu 12-15 g tai 30 ml.

Yhden kupin mittaan mahtuu 7 grammaa tai 15 ml.

Joku normaalia vähän isompi 20 ml:n mitta ei ole kovin hyvä, koska on vaikea saada siihen 30 millilitraa.

Onko kukaan jo löytänyt hyviä vaihtoehtoja?

Vierailija
14/14 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannilta ja verkkokauppa.comin myymälästä löysin ainakin muutama vuosi sitten