pelottaa ja ahdistaa, eläinlääkäri tulee kohta kotiin tekemään koiralle eutanasian
Koira on vanha, ja nyt on tullut se hetki, kun minun täytyy luovuttaa. Joku muu olisi varmasti tehnyt tämän jo aiemminkin, mutta olemme tähän asti katsoneet, että koiralla on kuitenkin vielä elämäniloa jäljellä. Eläinlääkäri tulee tunnin kuluttua. Tuntuu niin pahalta. Pitäisi pystyä olemaan itkemättä ja hermostumatta, jotta koira ei hermostuisi, vaan sen olisi hyvä olla minun sylissäni. Voi että. :'-)
Kommentit (5)
Se on ihan kauheaa. Vieläkin mietin kahden vuoden takaista kissani pois menoa. Anteeksi etten osaa sanoa mitään piristävämpää, mutta on se niin kauhea asia. Voimia ja iso hali
Kiitos sanoistasi. Eipä tähän kait kummemmempaa pystykään sanomaan. Tämä on niin kamala tunne, etten varmasti koskaan enää ota lemmikkiä.
ap
Tiukka paikka, mutta selvittiin. Ikävä on edelleenkin. Voimia teille perheenjäsenestä luopumiseen.
Täältäkin voimia kovasti. Rankka ratkaisu vaikka olisikin eläimen parhaaksi. Toivon teille ihania yhteisiä viimeisiä hetkiä, silittele nyt kovasti koiravanhusta ja nauti sen läsnäolosta.
Sinulla on raskas päivä tänään ja raskaita päiviä vielä edessäsi. Luulen kuitenkin, että nämä viimeiset hetket ovat rankimmat, vielä kun rakas ystävä on siinä lähellä ja on tunne, että jokaisen yhteisen sekunnin haluaa painaa mieleensä... Kun koiravanhus on päässyt pois, ja vaikka kaikki on sitten niin lopullista, voit itkeä rauhassa ja antaa surun sattua, ja aloittaa surutyön. Tämä on vaikea päätös ja omistajalta kunniakasta tehdä se vaikka hetki liian aikaisin, kun hetkeäkään liian myöhään. Halaus, pala kurkussa puolestasi minullakin! :(
Jos niin käy
että minusta tulee hauras ja heikko
ja kivut häiritsevät untani
niin sinun on tehtävä
mitä on tehtävä
sillä viimeistä matkaa
ei kukaan ole estävä
sinä tulet surulliseksi
-minä ymmärrän
älä anna surusi estää sinua
sillä tänä päivänä enemmän
kuin koskaan ennen
rakkautesi ja ystävyytesi punnitaan
Meillä on ollut niin
monta hyvää vuotta
tulevaa ei kannata surra
et haluaisi minun kärsivän
kun aika koittaa,
anna minun mennä...
Vie minut sinne missä
he auttavat minua
mutta pysy luonani loppuun
pidä minua lujasti ja
puhu minulle
kunnes silmäni ovat sulkeutuneet
Tiedän että aikanaan
sinäkin huomaat sen olevan ystävyyttä
jota minulle osoitat
vaikka häntäni on viimeisen
kerran heilahtanut
niin kivulta ja kärsimykseltä
olen säästynyt
Älä sure sitä että
sen täytyy olla sinä
jonka täytyy tehdä päätös
olemme olleet niin läheisiä
- me kaksi näinä vuosina
älä anna turhaan sydämesi itkeä
~kirjoittaja tuntematon~
Se on ihan kauheaa. Vieläkin mietin kahden vuoden takaista kissani pois menoa. Anteeksi etten osaa sanoa mitään piristävämpää, mutta on se niin kauhea asia. Voimia ja iso hali