Lapsen joulunäytökseen liput 8e, rahastuksen makua
Hämmentää ilmoitus lapsen voimistelun joulunäytöksestä jonne liput maksaa 8e.
Onko tämä ihan yleinen käytäntö?
Kommentit (28)
ja lapseni esiintyy yhdessä ainakin 3:n muun ryhmän kanssa, eli lavalla on 3 vanhempaa, lapseni ryhmä ja kaksi pienempien ryhmää, yhteensä melkein 35 lasta. Ikähaitari on 4-16 v. Tosi kätevää.
Kyseessä seuran kilparyhmät (osa niistä) ja varmaan saamme katsoa seuran mummojen ja pappojen tanhuesitystä, tietty jumpparyhmiä aikuisilta ja... hassua (not) vaan että just seuran parhaimmisto (eli nuo kolme vanhinta) saavat esiintyä muiden mukana, vaikka kaikki varmaan haluais nähdä niiden esitykset...
maksaa liput noihin esityksiin just about tuon verran.
Ne liput on myynnissä lippupalvelussa.
Toisaalta:
kun tilauisuus on Pasilan urheilutalolla ja kaikki valot, äänentoistot yms. niin ei sen tilaisuuden järjesteäminenkään mitään ilmaista ole...
kerätään rahaa näillä näytöksillä, suht yleinen tapa. Musiikkiluokilla kouluissa myös kerätään rahaa toimintaan konserteilla.
Suuri osa hinnasta menee siihen vuokraan.
maksaa liput noihin esityksiin just about tuon verran.
Toisaalta:
kun tilauisuus on Pasilan urheilutalolla ja kaikki valot, äänentoistot yms. niin ei sen tilaisuuden järjesteäminenkään mitään ilmaista ole...
Tanssiesitykseen voi maksaa esiintyvien puvutkin, tuskin mitään kovin kannattavaa hommaa tanssikoululle.
alle kouluikäisistä ja alakoululaisista. Oma lapseni oli tuolloin 5-vuotias niin hänelle annettiin automaattisesti yksi saattajan lippu.
joten minulle vanhempana olisi kelvannut joulunäytös (jos sellainen siis halutaan järjestää) ihan harjoitustilassa.
Ap.
Joulunäytöksen liput: Aikuiset 12 e, lapset 1-11 v. 7 e. Joulunäytös on balettikoululla. Kevätnäytöksen lippujen hinnat samaa luokkaa, mutta näytös on "toisaalla" vuokratussa tilassa. kevätnäytöksen liput minusta ok, mutta joulunäytöksessä on kyllä rahastuksen makua, varsinkin kun ne tunnit maksaa aika monta sataa euroa vuodessa... Mutta minkäs teet :)
Meidän 4v ja 7v esiintyvät eri näytöksissä, kumpaankin maksaa lippu 10 €. Eli pitää maksaa 40 € jotta vanhemmat näkee lastensa esitykset ja jos lapsi haluaa nähdä siskonsa esityksen niin siitäkin pitää maksaa eli yht. perheeltä 60 €! Ja puvut pitää tietysti myös maksaa itse.
Meidän 4v ja 7v esiintyvät eri näytöksissä, kumpaankin maksaa lippu 10 €. Eli pitää maksaa 40 € jotta vanhemmat näkee lastensa esitykset ja jos lapsi haluaa nähdä siskonsa esityksen niin siitäkin pitää maksaa eli yht. perheeltä 60 €! Ja puvut pitää tietysti myös maksaa itse.
Aika monet tanssikoulut on yksityisiä.
Minullekin riittäisi hyvin jos näkisi vain oman lapsen esityksen, ja esityspaikkana voisi olla harjoitustila.
Sillä kerätään rahaa harrastustoimintaan, eivät ne rahat kenenkään omaan taskuun mene.
sä jo maksa siitä että se sun lapses saa siinä ryhmässä voimistella? Ja nyt pitäis maksaa siitä että saat katsoa? Maksetaankohan esiintyjille palkkaa?
pitää sitten hänellekin ostaa lippu, että voi tulla väliajan jälkeen katsomoon. Toinen vaihtoehto olisi, että koko porukka poistuisi väliajalla, mutta se olisi tökeröä mielestäni.
Mutta onhan se lapselle hieno kokemus esiintyä oikeassa salissa isolle yleisölle.
Salin vuokran takia joudutaan keräämään se pääsymaksu.
lapsi saa 2 kpl vapaalippuja jotka voi antaa kenelle haluaa (vanhemmat, kummit, isovanhemmat jne.).
mä oon saanu sen käsityksen, että esitykset pienestä asti "isolla lavalla" siksi, että sitten siitä ei tule kynnystä la ylimääräistä jännittämistä. Esitykset on osa opetusta ei vain vanhempien iloksi, vaikka tietysti vanhempien arvostus on tärkeä osa esiintymisen iloa.
Todellakaan näillä näytöksillä ei yleensä päästä nettoamaan, vaan hyvä jos saadaan tilojen, valojen, äänentoiston, pukujen jne. kustannukset katettua! Ylipäätään seuratoiminnan piirissä mukana olevien (ja heidän vanhempiensa) kannattaisi muistaa, ettei yleishyödyllisen yhdistyksen ole tarkoitus tuottaa voittoa, vaan kaikki tulot käytetään seuran toiminnan pyörittämiseen. Totta kai me mieluiten järjestäisimme upeita näytöksiä vaikka ilmaiseksi (jolloin todennäköisesti myös katsojia olisi vähän enemmän), vaan mistäpä ne rahat siihen revitään? Nostetaanko kausi-/harjoitusmaksuja?
paitsi että aikuisten lippu maksaa 13 e ja lapsen 8 e. Eipä silti, hienoja näytöksiä ne on olleet. Mutta harmittaa tuo ettei voi olla molemmat lapset samassa näytöksessä.
Tyttäreni balettikoulu pitää joulu- ja kevätnäytökset kaupunginteatterissa ja aikuisen lippu maksaa 19€, lasten vähän vähemmän. Minusta se on aivan ok hinta, kun ottaa huomioon että kaupunki ei tue esitystä millään lailla, vaan koulu maksaa teatterin vuokran kuten mikä muu tahansa vuokraaja. Siis monta tonnia.
Itse asiassa ne lipputulot ei kata kokonaan edes teatterin vuokraa ja puvustuskin maksaa paljon. Pukurahat kerätään muulla toiminnalla.
siitä, et pääset katsomaan oman lapsesi harrastuskauden päätös esitystä?
kyllä on ennenvanhaan ollut ihan ilmaisia nuo
vai onko erikseen näytös julkisesti kaikille ? ja erikseen vanhemmille ?
eri asia siis jos rahaa kerätään yleisöesiintymisillä, mutta ketä jaksaa kiinnostaa toisten lasten pikkuiset tanssi esitykset ? NIIN ET MAKSAIS NIISTÄ 8 E ?