Saako teille tulla käymään ilmoittamatta?
-jos ei, niin miksi ei?
-päteekö sama sääntö kaikkiin ystäviisi/sukulaisiin/lasten kavereihin?
Kommentit (47)
kerran tuli naapurin äiti tyttärensä kanssa kesken joulusiivouksen ja siis olin lukemassa sanomalehteä aamukahvin kans.. Mutta kutsuin sisään. Tyhmä olo vaan tuli, ku sille ei kelvannu mikään paitsi reilu puoli lasia mehua. Sitä se tilanne kai häiritsi sen verran, ettei toiste oo yllättäen tullu.
Aina meillä kumminkin on pullaa ja yleensä myös jotain muuta kahvileipää. Miehelle pitää olla päivittäinen pulla aamukahvin kans, muuten ei lähde päivä käyntiin, ni teen aina, ku näyttää, että alkaa olla loppu.
Vois melkein täydentää, että saa tulla, omalla vastuulla. Meillä on neljä pientä lasta, vanhin 4v ja väliin ei vaan olla ehditty siivota kaikkea, mitä ne saa levälleen :) Ja nyt ku on menossa jo rv39, ni kumarteleminenkin on hankalaa, ni ei senkään takia jaksa koko ajan olla keräämässä tavaraa.. ja onhan se ahdistavaakin, jos koko ajan joku kulkee perässä siivoamassa jälkiä.
Meillä onneks kaikki tutut asuu sen verta kaukana, että jos soittavat, että tulevat, niin menee ainakin se vartti ennen kuin ovat perilä. Meillä ei koskaan ole koti tiptop, mutta vartissa ehtii aina tavarat laittamaan paikoilleen. Samaisessa vartissa ehdin myös vaihtamaan vaatteet. Pullaa meillä onkin yleensä kaapissa. Jos ei oo, niin äkkiäkö sitä vaikka kääretortun tekee tai keksit leipoo. Että ei oo ongelma. Enemmänkin on harmi, kun meidän suku on sellaista ettei tulla käymään vaikka kutsutaan. :(
Syy: meillä on karmea sotku aina. Pari kertaa on käynyt todella alta riman-kyläilyjä, ei ole pokkaa sulkea oveakaan vierailta.
Viimeksi kun näin kävi, olin juuri pari päivää aikasemmin tullut synnäriltä, istuin vauva sylissä hirvittävän sotkun keskellä (mies ei laita tikkaa ristiin) ja olin aivan kauhusta ja häpeästä jäykkä. Tän naisen piti hakea jotain meiltä ovelta, mutta ottikin vaatteet pois iteltä ja lapseltaan ja tuli kyläileen. Olin väsynytkin enkä olisi mitenkään halunnut vieraita juuri silloin.
"Ei. Menee "kuviot" sekaisin. Mä haluan tietää etukäteen. En pidä yllätyksistä."
Toki naapurit voivat käydä jotain asiaa toimittamassa ovella ilmoittamatta. Eivät tule kuitenkaan varsinaisesti kyläilemään. Yleensä vapaapäivillekin on jotain suunniteltuna ja ne menee uusiksi, jos vieraita tulee ilmoittamatta. Meillä on naapurustossa yksi lapsi joka tunkee varsinkin viikonloppuisin kylään monta kertaa. Se on käynyt vähän rasittavaksi ja on pari kertaa sanottukin että nyt ei sovi. Tiedän omasta lapsistani, että ne tarvitsevat koulu/tarhaviikon jälkeen sellaista aikaa, että saavat kotona puuhata itsekseen omia juttujaan.
No tämä on jo naapurilta aika rimanalitus, ei sinulta.
Viimeksi kun näin kävi, olin juuri pari päivää aikasemmin tullut synnäriltä, istuin vauva sylissä hirvittävän sotkun keskellä (mies ei laita tikkaa ristiin) ja olin aivan kauhusta ja häpeästä jäykkä. Tän naisen piti hakea jotain meiltä ovelta, mutta ottikin vaatteet pois iteltä ja lapseltaan ja tuli kyläileen. Olin väsynytkin enkä olisi mitenkään halunnut vieraita juuri silloin.
Jos ollaan kotona, saa tulla kylään eikä se elämäämme sotke. Toisaalta toivon ystäviltäni etteivät ole vieraita vaan tulevat tapaamaan minua eivätkä katsomaan kotiani, ottavat lasten rytmit huomioon niin,e tteivät pahastu kun kesken vierailun hoidan iltapalat tai -pesut ja nukkumaanlaiton eivätkä pakota minua istumaan koko vierailun aikaa sohvalla tai kahvinkeittimen ääressä vaan voin siinä samalla puuhata kotihommiani kun jutellaan. En tietenkään ala imuroida vieraiden läsnäollessa mutta voin hyvin ripustaa/kerätä pyykit telineelle, tyhjentää tiskikoneen toisen juodessa kahvia tmv. Pakastimessa on aina jotain tarjottavaa tai pyöräytän mutakakun siinä jutellessa.