Oulunkylä: Tunnetko tämän nuoren mummon ryöstäjämiehen? (kuva)
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/iakas_nainen_ryostett…
Nuori mies tallentui pankin valvontakameran nauhalle. Hän on ruumiinrakenteeltaan hoikka ja hänellä on tummat, kiharat hiukset. Tekohetkellä hänellä oli yllään tummat vaatteet. Poliisi kaipaa tietoja tekijästä puhelimitse numeroon 071 877 4002. Vihjeitä voi ilmoittaa arkipäivisin kello 8 - 16.
Vuonna 1940 syntynyt nainen ryöstettiin väkivalloin Helsingin Oulunkylässä keskiviikkona 16. marraskuuta. Teko tapahtui Oulunkylän ostoskeskuksen parkkihallissa kello 13 ja 13.30 välillä.
Nainen oli ollut pankissa asioimassa ja mennyt sen jälkeen autolleen ostoskeskuksen parkkihalliin. Hallissa nuorehko mies kävi yllättäen naisen kimppuun ja alkoi repiä tämän käsilaukkua itselleen. Nainen vastusteli, mutta mies sai siepattua laukusta lompakon ja lähti sen jälkeen pakoon.
Nainen kaatui maahan laukun riuhtomisen johdosta. Hän sai tapahtuneesta lieviä vammoja, kuten haavoja ja mustelmia.
Teon suunnitelmallisuuden, väkivaltaisuuden ja uhrin iän vuoksi tapausta tutkitaan törkeänä varkautena.
Kommentit (18)
"Nuoren mummon ryöstäjämiehen" = nuorena mummoksi tulleen naisen mies, joka ryöstelee
"Nuoren mummonryöstäjämiehen"= nuori mies, joka ryöstelee mummoja.
T. kielipoliisi
ettei tuntomerkeissä ole sanottu ihonväristä mitään!
ettei tuntomerkeissä ole sanottu ihonväristä mitään!
Ehkä ne on aatelleet, että kuvastakin näkee mitä nähdä tarvitsee. Ja jos on niin typerä ettei näe ihonväriä valokuvasta, ei ole myöskaan tarpeeksi älykäs kertomaan poliisille vihjeitä tapauksesta.
[i Ehkä ne on aatelleet, että kuvastakin näkee mitä nähdä tarvitsee. Ja jos on niin typerä ettei näe ihonväriä valokuvasta, ei ole myöskaan tarpeeksi älykäs kertomaan poliisille vihjeitä tapauksesta.
[/quote]
on tarvinnut mainita tummat, kiharat hiukset? Parempi tuntomerkkihän tuo ihonväri olisi ollut.
ai että se on rasismia että näytetään kuva ryöstäjästä mikä pitää saada kiinni!!??
mistä näitä naiveja ja tyhmiä ihmisiä riittääkään!!? :D
rasismia näyttää kuva. Tässä tapauksessa tuntomerkit (tummat kiharat hiukset) riittäisi. Turhaa provosointia näyttää kuvaa.
ai että se on rasismia että näytetään kuva ryöstäjästä mikä pitää saada kiinni!!??
rasismia näyttää kuva. Tässä tapauksessa tuntomerkit (tummat kiharat hiukset) riittäisi. Turhaa provosointia näyttää kuvaa.
ai että se on rasismia että näytetään kuva ryöstäjästä mikä pitää saada kiinni!!?? mistä näitä naiveja ja tyhmiä ihmisiä riittääkään!!? :D
Kysymys on rikollisesta ei rasismista. Vai onko rasistista ottaa rikollinen kiinni? Kuvan perusteella se onnistuu helpommin.
Tasapuolisuuden nimissä voisitteko laittaa myös kuvan niissäkin tapauksissa, kun vaikka siwan ryöstäjänä on ihan supisuomalaisen näköinen mies.
Tällä palstalla päivystää ilmeisesti hommafoorumin kirjoittajia, jotka syöttää tasaisin välein tietoa ja "tietoa" tummaihoisten tekemistä rikoksista. Tietysti av:n naiset kirjoituksineen vaikuttavat sopivan johdateltavilta.
Tasapuolisuuden nimissä voisitteko laittaa myös kuvan niissäkin tapauksissa, kun vaikka siwan ryöstäjänä on ihan supisuomalaisen näköinen mies. Tällä palstalla päivystää ilmeisesti hommafoorumin kirjoittajia, jotka syöttää tasaisin välein tietoa ja "tietoa" tummaihoisten tekemistä rikoksista. Tietysti av:n naiset kirjoituksineen vaikuttavat sopivan johdateltavilta.
Onko sekin rasismia? Mites sitten Esa Laiho? Kun oikein nimen ja kuvan laittoivat esiin niin kyllä mä syytän nyt rasismista.
Itse olet johdateltavissa, haluat että tiettyjen ihmisten rikoksia hyssytellään.
Mitäs antoi ymmärtää että hänet voi ryöstää. Oli varmaan tarkoituksella näytellyt käsilaukkunsa sisältöä ryöstäjälle ja väkisin käskenyt seuraamaan pankkiin.
Hyvä kuva ryöstäjästä, varmaan tunnistetaan tuosta helposti...
Ihan sama onko tuo pärstä tumma tai vaalea, rikollinen silti! Minusta mamujen tai maahanmuutajien lapsien tekemät rikokset on aina aavistuksen verran tuomittavampia. Onhan se nyt eri juttu jos minäkin saisin vaikka turvapaikan jostain ulkomailta ja alkaisin rötöstelemäön siellä, kuin että tekisin niin synnyinmaassani.
Tämä on mielipiteeni, kunnollisia mamuja vastaan mulla ei ole mitään... Ihonvärilläkään ei ole merkitystä, venäläisrikolliset ja tummaihoiset on ihan yhtä pahoja!
seuraavaa maahanmuuttaja-aiheista aloitusta. Meneekö siihen viisi minuuttia vai joudummeko odottamaan kymmenen minuuttia? Onko hommafoorumilaisilla ruokataukoa ollenkaan?
seuraavaa maahanmuuttaja-aiheista aloitusta. Meneekö siihen viisi minuuttia vai joudummeko odottamaan kymmenen minuuttia? Onko hommafoorumilaisilla ruokataukoa ollenkaan?
Kukas sua käskee lukemaan ei-toivottuja ketjuja? Etkö sä tosiaan ymmärrä että on kyse rikollisesta joka halutaan saada kiinni?
ja en kaipaa myöskään mitään maahanmuuttajatekeeplääpplääp juttujakaan tähän ketjuun niin homskuilta kuin heidän vastustajilta.
Kuva on hyvä ja toivon että tyyppi todella jää kiinni, voi olla lähijunalla tullut tms. Kioskiryöstöistä julkaistaan myös kuvia, mutta silloin harvemmin mummoilta riuhdotaan kasseja tai heitä kaadellaan.
Olen itse vanhustyössä ja siksi tuo juttu ärsyttää, tekijä on luultavasti suomalainen vaikka ihonväri ei ihan normi. ap
Kyllä nyt jos on 30 v mummo, niin pystyy kampoihin laittaa jollekin jannulle.
Mutta jos pääasia on puhua aiheen vierestä...
"tummat, kiharat hiukset" omaava henkilö on myös ihonväriltään tumma?
Mulle ei kyllä tullut mieleenkään ennen kuin kuvan näin.
Mulla on itselläni mustat hiukset ja välillä ne on kiharat. Olen iholtani aivan kalkkilaivan kapteeni.
Kyllä mun mielestä ihonväri on jokseenkin tärkeä tuntomerkki, jos siis tekijä halutaan saada kiinni ihan oikeasti eikä vain leikisti.
vuonna -40 syntynyt ole mikään nuori mummo, ihan normaali-ikäinen. joku -80 syntynyt olisi nuori mummo.