Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluvalmistelut. Missä vaiheessa teillä?

Vierailija
20.11.2011 |

Minulla näin:

Menu valmis

Laatikkoruoat valmiina pakastimessa

Uudet perunat valmiina pakastimessa

1 kinkku ostetu ja pakastimessa

Joulukortit tehty

Lahjat ostettu yhtä vaille. Paketointia odottaa.

Koristeita ja valoja jo laitettu. Noin 1/3.

Verhot valmiina alakerrassa. Huomenna laitan makuuhuoneisiin.

Reseptejä selattu ja kauppalistoja laadittu niin valmiiksi, kuin mahdollista.

Joulukalenterit hankkimatta.

Joulujuomat hankkimatta.

Viime hetkille jää kalojen osto ja valmistus. Samoin rosolli, kinkut, kalkkunat ja muu liha.

Tässä nyt kaikki mitä äkkiseltään muistin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on vasta marraskuun puoliväli!!

Jouluverhot jotka ostin pesin ja selitän varmaan tulevana vkonloppuna..ja ripustan ikkunoihin kuunvaihteessa.

Vierailija
22/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ostetut on ostettu ja tehdyistäkin suurin osa on valmiina, loppuihinkin tarvikkeet on hankittu. Kortit (ja postimerkit) on myös valmiina.

Ruokia tai koristeluja ei ole vielä edes ajateltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh... Minä olen ostanut joulukalenterit ja tilannut joulukortit, pitäisi hakea ne postista ku viihtis. Oletko ap vähän hössöttäjä?

Vierailija
24/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on niin kiirevaihe töissä, etten ehdi muuta ajatella arjen pyörittämistä ja lapsia.

Mutta joo, jotain pitäisi varmasti alkaa tekemään.

- laatikot teen jossain vaiheessa joulukuuta

- kinkun ostan pakastimeen lähiaikoina, luomukinkut näyttivät tulleen kauppoihin

- kortteja ei edes aloitettu, ehkä ostan suosiolla unicefin kortit ja tehdään kortit itse vain isovanhemille ja kummeille

- lahjoista ei hajuakaan, tosin ex-anopin kanssa olen hieman asiasta jutellut (pyynnöstään annoin vinkkejä lasten lahjoista)

- paketointi perinteisesti aatonaattona (aaton vastaisena yönä), on muodostunut traditioksi: lasten mentyä nukkumaan kaivelen paperit + muut esiin, samoin lahjat, lämmitän mukillisen glögiä, laitan gregoriaanisen soimaan ja sytyttelen kynttilöitä, istun lattialla ja paketoin lasten lahjat :)

- koristeet jossain laatikossa, samoin valot, pitänee kaikella osa esille viikon päästä (1. adventti)

- jouluverhoja en käytä, pidän ajatusta hassuna

- olen katsonut reseptejä ja miettinyt muutaman jutun, minkä teen (edesmenneen isoäidin joulukakkujareseptejä)

- joulukalenterit hankittu (lego star wars), taskukalenteri vielä postissa (tilasin viimein haaveilemani mailegin nissekalenterin lapsille) - siihen laitan ihan rusinoita, pähkinöitä´+ pikkujuttuja, koska nuo legon kalenterit ovat kaiketi se pääjuttu

- joulujuomat täysin hankkimatta - puanviiniglögi, punaviini, portviini, alkoholiton glögi jne - jossain vaiheessa ajoissa kai kannattaa tuo puoli hoitaa

- kalat laitan vasta muutama päivä ennen aattoa

- rosollin tekee äitini (vanhempani tulevat meille syömään), kinkun paistan aatonaattona, kalkkuna tulee savustettuna. Muuta lihaa ei ole, joulupöydässä paljon kasviksia ja kalaa

ai niin, uusi joulukuusen matto pitää ostaa, mielellään valkoinen - vinkkejä mistä saisi?

ja ennen joulua pitää myös järjestää kuopuksen synttärit, haluaa välttämättä kotisynttärit juuri ennen joulua :)

(eli viimeinen joulusiivous synttäreiden jälkeen, laumasta pieniä alakouluikäisiä poikiä lähtee paljon roskaa ja murusia) :)

Toisaalta odotan joulua ihan hirmuisesti, nautin siitä rauhaisasta tunnelmasta ja yhdessä olosta (otin lomaa ja olen vapaalla joulun ja uuden vuoden välin), mutta nyt ahdistaa, koska lähiviikkoina on muutaman isomman työprojektin deadline ja tekemistä on liikaa.

Lisäksi ensi viikonlopusta jouluun on kaikkina viikonloppuina ohjelmaa (joulukonserttia, ystäväperheen pikkujoulujuhlat, työporukan teatteri-ilta jne).

Ehkä tämä tästä :)

t. kahden lapsen yh (tämä siis selvennyksenä siitä, että hoidan kaiken itse, ei toista jakamassa)

Vierailija
25/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tehty, ei ole vielä edes joulukuu,,,,

Vierailija
26/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sanoin miehelle että varmaan pitäs ulos jotku valot ostaa. Viimevuotiset meni roskiin, kun oli enemmän palamattomia ko palavia valoja.

Ei kyllä ole yhtään joulunalus tunnelmaa. Johtunee puuttuvasta lumesta jota meillä täällä Lapissa on jo tähän aikaan ihan kivasti ollu.

Vierailija
27/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!

En usko, että kukaan oikeesti voi olla noin fanaattinen parin hemmetin päivän suhteen.

Perunat pakastimessa? Hyi?

Joo, no, ihan sama, hössöttäkää rauhassa. Minen aio.

Vierailija
28/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole yhtään joulunalus tunnelmaa. Johtunee puuttuvasta lumesta jota meillä täällä Lapissa on jo tähän aikaan ihan kivasti ollu.

Niin, joulunalus ei todellakaan ole vielä. Herraisä, joulunalus on joku viikko ennen joulua.

Vierailija
29/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden isomman lapsen joulukalenterit ostettu. Mitään muuta ei ole tehty. Tai no, ehkä valmisteltu vähän, että minne laitetaan jouluvalot.

Vierailija
30/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes sitä talvi tunnelmaa.

Niin, joulunalus ei todellakaan ole vielä. Herraisä, joulunalus on joku viikko ennen joulua.

Vierailija
31/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"uusia" perunoita syödä jouluna. Uudet perunat kuuluvat juhannukseen tuoreena omasta maasta nostettuna. Nyt haetaan kellarista hyviä talviperunoita joulupöytään.

Vierailija
32/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekuille joulu syntyy tekemällä, mikäs siinä. Arvostan esim. saamiani itse tehtyjä kortteja. Itse en ole kovin puuhakas tässä mielessä, vaikka olenkin esim. ahkera ja liikunnallinen. En ole vielä tehnyt muita jouluvalmisteluja kuin miettinyt lahjoja ja hiukan kynttilöitä ottanut käyttöön. Minulle joulussa parasta on kuusi, rauha, jouluherkut (joiden ei tarvitse olla itse tehtyjä), lukeminen ja perheen kanssa yhdessäolo jutellen, ulkoillen jne.

Vierailija
33/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen ehtinyt jo aika monta joulua valmistaa, niin se menee vanhasta muistista eikä paniikkia juuri tule. 1. adventtina lauletaan Hoosianna ja leivotaan ekat piparit ja siitä se sitten lähtee.

Pari lahjaa olen jo ostanut.

Vierailija
34/34 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut joulualuksen saarnat tekemättä, joulupuheet erilaisiin joulujuhliin vielä valmistelematta.

Erilaisten adventin ajan tapahtumien "juonnot" tekemättä.

Täytynee varautua hautauksiin, kasteisiin ja häihinkin. Muutama kastekeskustelu ja hääpärin kanssa käytävä keskustelu on käymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän