Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murkkujen äitejä paikalla? Menee HERMOT

Vierailija
18.11.2011 |

Kotona ei enää tehdä muuta ku huudetaan. Kauanko tätä kestäääääää

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei harrastanut tuota, mutta tämä toinen taitaa ryhtyä tuohon puuhaan, semmoisia merkkejä on jo ilmassa...

Koeta rauhoittua ja tee jotain kivaa itsesi kanssa ;

Vierailija
2/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää on likalla vasta 13 v. Tosin on parempiakin päiviä. Sitten se on aina rauhallisempi vähän aikaa kun saa tietokone- ja poistumiskieltoa kurinpalautukseksi, jos alkaa mäkätys ja kiroilu menemään ihan älyttömyyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murkku on ihminen ja ansaitsee ihmisten kohtelun. Meillä kolme teiniä eikä yksikään ole huutanut (kuin asiasta eli vaikkapa "syömään").

Vierailija
4/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 v ollut jo melkoista vääntämistä ja tuntuu vaan pahenevan. Vai loppuuko tää kovaan rytinään?

ap toiveikkaana

Vierailija
5/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murkku on ihminen ja ansaitsee ihmisten kohtelun. Meillä kolme teiniä eikä yksikään ole huutanut (kuin asiasta eli vaikkapa "syömään").

sillä itse olin sellainen murkkuhuutaja äidilleni, joka taatusti on aina kohdellut minua hyvin, eikä ainakaan ole huutanut mulle... Mutta minäpä olin muka niin rankassa iässä, että olin ilmeisen varma, että huutaminen on jees... että kaduttaa...

Vierailija
6/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä itse olin sellainen murkkuhuutaja äidilleni, joka taatusti on aina kohdellut minua hyvin, eikä ainakaan ole huutanut mulle... Mutta minäpä olin muka niin rankassa iässä, että olin ilmeisen varma, että huutaminen on jees... että kaduttaa...

Kyllä se on kiinni etupäässä luonteesta ja temperamentista, onko murrosiässä huutaja vai rauhallinen. Minä olin ihan kauhea, huusin, kiljuin, paiskoin ovia, lintsasin koulusta ja pari kertaa karkasin kotoakin. Vaikka mullekaan ei huudettu, eikä muutenkaan kohdeltu huonosti. Siskoni oli rauhallinen ja kiltti murrosiässäkin.

Vierailija
7/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kertaakaan kysynyt, mitä teet täänään, kenen kanssa ja missä. En myöskään muistuttanut aja varovasti, muista kotiintuloaika ja ole nätisti. En patistanut siivoomaan omaa huonettaan tai yhtään mitään. Ihanan rauhallista :)

Vierailija
8/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 teiniä, kun ei kysele eikä rajoita, kaikki menee hyvin.

meillä on lapsilla aika vapaata, luottamus pelaa eikä rangaista.

Vierailija
9/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kestänyt esikoisella 4 vuotta, ja seuraava tulee perässä.

Vierailija
10/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kertaakaan kysynyt, mitä teet täänään, kenen kanssa ja missä. En myöskään muistuttanut aja varovasti, muista kotiintuloaika ja ole nätisti. En patistanut siivoomaan omaa huonettaan tai yhtään mitään. Ihanan rauhallista :)

Usko pois, kyllä ne ymmärtävät puhetta.

Vierailija
11/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää taitaa olla just niitä vapaan kasvatuksen lapsia. Luotetaan ja annetaan olla vapaasti, niin ei tarvii kuunnella huutoa kotona. Tiedätkö, mitä lapsesi tekevät ja missä?

Vierailija
13/20 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kun teini on alaikäinen ja vanhemmat ovat hänestä vastuussa.

Totta kai menee hyvin eikä voi tulla riitoja eikä huutojakaan, jos antaa lapsen mennä vaan mielensä mukaan ja tehdä mitä tykkää. Mutta onko se järkevää, se onkin jo toinen juttu.

Vierailija
14/20 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on painajaismainen isä, joka käyttäytyy itse kuin teini, ja huuta pienimmästäkin asiasta, esim. jos edes katsot väärällä tavalla. Joka ikinen päivä sai kestää haukkumista 18 vuoden ajan. Vastapainoksi äiti antoi kulkea vapaasti eikä ollut kotiintuloaikoja ja komentelua. Koin sen sillä tavalla että minuun luotettiin ja koitin parhaani mukaan ansaita tuon luottamuksen jota kavereilla ei ollut. Ja kun on semmoinen tunne ettei tuomita ja udella, niin itse mieluusti kerroin jos jotain oli tapahtunut. Ei vanhempien tarvitse tietää koko ajan mitä tehdään ja missä. Minusta nuorelle kannattaa ennemminkin olla tukena ja kuitenkin näyttää että jokainen on vastuussa omista teoistaan. Muista, kunnioitus ei ole jotain mitä sinulle suodaan tietyssä iässä tai perittyä. Kunnioitus jokaisen aikuisen pitää ansaita kohtelemalla kaikkia ihmisiä hyvin. Jos kohtelet kaikkia maailman ihmisiä hyvin ja vain yhtä huonosti, olet silti kusipää, koska kaikki ovat yhtä arvokkaita.

Vierailija
15/20 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että ymmärtävät.

Teinien vastauksista sitä ei voi aina päätellä, sillä puheen ymmärtämisestä huolimatta vastaukseksi saa huutoa ja kiroilua, ja vastaaninttämistä.

Ehkä se on ihan hyvä asia, että oppivat pitämään puoliaan eivätkä sano kaikille muillekin "joo, joo".

Luulisin, että sitten helpottaa kun aikuisina muuttavat omilleen. Mutta en ole ihan varma.

Vierailija
16/20 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka itse sortunut koskaan vastaavaan? Olit aina kuin joku enkeli, vai?

Vierailija
17/20 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudatko itse? Jos et, eivät ne murkutkuaan opi huutamaan.

Vierailija
18/20 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi teiniä tässä on elänyt ilman karjumista, iät 16-20. Meillä ei huudettu lapsuuskodissakaan, meitä sisaruksia oli 4.

Vierailija
19/20 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miettiä pitäisi uusia yhdessäolon tapoja ja kaavoja.

Vierailija
20/20 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin SINÄ annat sen tapahtua. OLisi kannattanut jo pienestä pitäen antaa sitä kasvatusta, niin ei sitten tässä "murkku" vaiheessa tarttisi täällä itkeä...minkä taakseen jättää sen eestään löytää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi