Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni lihavammaksi kuin ennen raskautta vaikka

Vierailija
18.11.2011 |

olen oikeasti nyt laihempi. En ymmärrä. Ennen raskautta painoin 65 ja nyt vuosi synnytyksen jälkeen painan 63. Silti varsinkin maha tuntuu paljon isommalta ja muutenkin on paljon isompi olo. Mistähän johtuu?

Liikuntaa harrastan yhtä paljon kuin enenn raskautta.

Vanhat housutkin kiristää ärsyttävästi.

Mitähän voisin tehdä? Käyn joka viikko kerran vatsapeppumuokkauksessa muun liikunnan lisäksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vauvalöllykkää", kun vatsan iho venyy raskaudessa. Toisilla palautuu paremmin, toisilla huonommin, mutta iho jää kaikilla hieman erilaiseksi kuin ennen raskautta.

Vierailija
2/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

painaa enemmän kuin parikymppisen, muuten näyttää ihan kamalalta riu'ulta. Mä olen sitä aina ihmetellyt, sillä mulla ainakin on lantio levinnyt, löysää vatsaa johon ei lihakset auta ja tuntuu tosiaan siltä, että jos haluan näyttää normaalilta, niin pitäisi painaa paljon vähemmän kuin ennen raskauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

painaa enemmän kuin parikymppisen, muuten näyttää ihan kamalalta riu'ulta. Mä olen sitä aina ihmetellyt, sillä mulla ainakin on lantio levinnyt, löysää vatsaa johon ei lihakset auta ja tuntuu tosiaan siltä, että jos haluan näyttää normaalilta, niin pitäisi painaa paljon vähemmän kuin ennen raskauksia.

on levinnyt. Tosin en ole ihan varma tästä, koska painan vielä hiukan enemmän kuin ennen synnytystä.

Vierailija
4/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain laihduttaa lisää...

Pääseekö tosta "mahalöllykästä" mitenkään eroon koskaan? Eikäö se palaudu sen mukana, kun laihtuu. Eikö ihmisen iho uusiudu? Eikö vatsalihatreeni auta?

ap

Vierailija
5/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan tiettyy pisteeseen saakka vatsalihakset näkymään, alaosa vatsasta on tunnotonta löllöä. Sitä voi oikeasti nipistää kuinka kovaa tahansa eikä tunnu missään ja viimeisestä synnytyksestä on jo 10 vuotta.

Vierailija
6/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain laihduttaa lisää...

Pääseekö tosta "mahalöllykästä" mitenkään eroon koskaan? Eikäö se palaudu sen mukana, kun laihtuu. Eikö ihmisen iho uusiudu? Eikö vatsalihatreeni auta?

ap

ei auta ihoon. Toki se kiinteyttää vatsalihaksia, ja on sinällään hyvä. Vatsa palautuu joillakin paremmin, joillakin huonommin, mutta ei siitä samanlaista tule. Voit laihduttaa, tai sitten voit hyväksyä sen, että lapsen saanti aiheuttaa myös pysyviä muutoksia kehoon.

Vierailija
7/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä vatsan pienennysleikkauksia tehdään ja paljon maksaa?

Sitten kun lapsiluku on täynnä aion sellasen hankkia. Mullakin nimittäin vatsa tunnoton löllykkä :/

Vierailija
8/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimmasta kohdasta ja kyllä nipistys tuntui. Onko tämä siis hyvä asia? :)

ap

Vierailija
9/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan oikeasti hymy kasvoille, kun kerroit nipistyksen tuntuvan.

Syvät- ja vinot vatsalihakset saavat mun mielestä eniten aikaan, äläkä unohda selkää.

Vierailija
10/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kolme ylimääräistä kiloa, mutta silti tunsin itseni jotenkin löpsykäksi. Koko vartalo muuttui poikamaisen särmikkäästä pehmeäksi. Itse en pidä siitä ollenkaan, ei sovi identiteettiini, mutta kait tähän ajan mittaan tottuu.

Vierailija
11/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan ongelmahan taitaa olla toi iho, joka on venynyt. Uusiutuuko ihmisen iho?

Lähdenkin tästä kohta juoksulenkille kunhan mies tulee töistä :)

ap

Vierailija
12/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan ongelmahan taitaa olla toi iho, joka on venynyt. Uusiutuuko ihmisen iho?

Lähdenkin tästä kohta juoksulenkille kunhan mies tulee töistä :)

ap

mutta kyllä se venyminen tapahtuu syvempänäkin kuin pelkissä pintakerroksissa. Oikeasti, semmoisillakin synnyttäneillä tuttavillani, joilla on lähes litteä vatsa, se nahka on kuitenkin semmoinen venyneen tuntuinen, pehmeä.

Ajattele nyt, kun vatsanahkaa venytetään monta kuukautta, ei se voi palautua ihan ennalleen.

Vierailija
13/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota liikut, kyllä se masu siitä pikkuhiljaa kiinteytyy. Mulla masu oli miltei entisen veroinen 1,5vuoden päästä synnytyksestä, mutta sitten alkoi uusi venytys.... Nyt ikääkin on jo 34, joten luulen ettei kroppa palaudu niin helposti kuin 10 v. nuoremmilla. Onneksi mulla on sellainen iho, ettei esim. raskausarpia tullut ollenkaan.

En mä jaksa stressata masun kanssa, ihan hyvä se on vaikkei enää niin litteä kuin parikymppisenä!

Vierailija
14/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok lasten jälkeen, mutta toi vatsaröllykkä ei katoa. Masentavaa, paitaa ei kehtaa edes rannalla ottaa pois ja uimareissut ahdistaa järkyttävästi. Ikinä ennen ei ollut mitään ylimääräistä vatsaa. :/ Ällöttää tää röllykkä ei auta mitkää dieetitkään, se ei vaan lähde, kilot putoaa, mutta vatsalle ei tapahdu mitään. Vaatteetkin on joko telttoja tai makkarankuoria.

Vierailija
15/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nähtävissä vähän sitä valitettavaa ulkonäkökeskeisyyttä, joka pilaa monen naisen suhteen vartaloonsa. Siis ei ole todellakaan mitään pahaa siinä, että pitää huolta itsestään, urheilee ja ajattelee omaa ulkonäköään, mutta kyllä valitettavasti sellainen malli, jossa raskauksista palaudutaan nopeasti ja aivan entisen veroiseksi, on se ihailtava kuvio, johon kaikkien tulisi pyrkiä. Se, että lapsen saaminen todella aiheuttaa muutoksia äidin vartaloon, on monen mielestä jotenkin paha asia ja kielii laiskuudesta.

Kun oppii rakastamaan omaa vartaloaan, hyväksyy myös sen, että se muuttuu iän ja elämän myötä.

Vierailija
16/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin vatsa vähän muuttui. Nyt uusi raskaus menossa. Tiedän, että se varmaan jotain jälkiä jättää, eikä vatsa ole entisenlainen, mutta ei se mua niin haittaa.. Olen normaalipainoinen, tavallaan hoikkakin. On mun kropassa selluliittia ja löysää, mutta en mä jaksa ottaa sitä niin vakavasti. Mun kroppa on ihan hyvä. Olen 32 ja mielestäni ihan ok kunnossa silti, onhan mulla pian kaks lasta. Pitää suhteuttaa myös ikään/lasten määrään. Ja oppia rakastamaan omaa itseään, siis ulkonäköäänkin. Ulkonäkö kokee mullistuksia iän myötä ilman raskauksia ja imetyksiäkin.. lihoo, laihtuu, tulee ryppyjä ja arpia.. Se on elämää.

Toki siinä ei ole mitään pahaa että tosiaan yrittää pitää itsestään huolta ja normaalia on pieni sureminenkin jos ei ole enää ennallaan, mutta siitä pitäisi päästä yli, ei jäädä murehtimaan...

Vierailija
17/17 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntemuksia.

Minä odotan kolmatta ja vatsa on valtava. Yläkäyrien yläpuolella mennään. Aikaisempien raskauksien aikaan vatsa ei ollut näin iso edes lopussa. (nyt rv 33+5)

Tunnen itseni lihavaksi ja tosi painavaksi. Välillä mietin että kestääköhän pyörä edes minua enää. =)

Tosiasiassa olen rankan raskausajan takia laihtunut.

Painan noin 3kg vähemmän kuin raskaaksi tullessa.

Mutta tuntuu kuin olisin lihonut 15kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi