Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kirkko antaa sinulle, jos et ole "tosiuskova"?

Vierailija
17.11.2011 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se antaa minulle uskovien yhteyden, tunteen samankaltaisuudesta. saan myös oivan annoksen jumalan sanaa ja siunausta. lapseni myös oppii jumalasta ja saa kavereita. olen melko yksinäinen, joten minäkin saan saman elämänkatsomuksen omaavia ystäviä.

Vierailija
2/11 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin takaisin kirkkoon päästäkseni kummiksi. Nyttemmin käyn lapsen kanssa seurakunnan jutuissa silloin tällöin, ilmaista toimintaa. Lasta ei ole kastettu, isänsä on muslimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa suomalaista kulttuuria ja perinteitä menoissaan, joita ovat monet esi-isämmekin kokeneet. Lapsille tasokasta kerhotoimintaa. Jatkuvuutta ja turvaa merkitsee jollaintapaa. On tietyti myös negatiivisiakin asioita, mutta tässä positiiviset.

Vierailija
4/11 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. perhetyötä.

Kerhotoimintaa ollaan käytetty lasten ollessa pieniä.

Haluan myös, että vanhoja kirkkoja ylläpidetään, ne ovat hienoja kulttuuriperintöjä.

Vierailija
5/11 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette oppineet Raamatusta ollessanne kirkon vaikutuksen alaisina kymmeniä vuosia?

Vierailija
6/11 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt eronnut kirkosta, lapset kuuluvat edelleen ja he pääsevät tarvittaessa seurakunnan kerhoon ja muihin lasten tapahtumiin.

Vierailija
7/11 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on siinä melko suuressa asemassa. Ja kyllä ihan konkreettisestikin käytetään päiväkerhoja, hautausmaata, on järjestetty häät, ristiäiset ja hautajaisia.

Vierailija
8/11 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kirkot rakennuksina. Kirkko instituutiona ei kosketa henk. koht., en kuulu kirkkoon.

Vierailija
9/11 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvat kirkkorakennuksetkaan ovat erityisen kauniita, joitakin toki on.

Kristinusko ei minusta ole perinteinen suomalainen uskonto, sehän on tänne miekkalähetyksenä pakottamalla tuotu. Minulle se on ennemminkin muistutus miten tuollakin taholla on suomalaisia alistettu ja pakotettu. Minusta on jotenkin kornia, että ihminen kuuluu johonkin yhteisöön jonka oppeihin ei edes usko.

Vierailija
10/11 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä saada omille lapsille kummit. Kirkkohäistä tykkäsin, oli se kuinka pinnallista tahansa. :) Lapsen kanssa käydään srk:n kerhoissa ja kirkko tekee tärkeää työtä historiallisesti arvokkaiden rakennusten ylläpitämisessä, ympäristötyössä sekä sosiaalityössä. Yhä edelleen kirkko on se, joka ei käännytä pois niitäkään joista yhteiskunta pysty pitämään huolta tai jotka eivät pärjää yhteiskunnassa.

Vierailija
11/11 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja musiikkitilaisuuksia. Juhlia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän