Hauska seurata kun 5-lapsisessa perheessä kasvaneet
Kommentit (9)
Että eipä mene suoraan noin mun tutuilla.
Tunnen kaks viislapsisesta perheestä tulevaa.
Toisesta sisaruskatraasta kahdella on 2, kahdella 1 ja yhdellä ei ollenkaan lapsia.
Toisesta yhdellä 2, kahdella 1 ja kahdella ei lainkaan.
Että ei todellakaan ole alkaneet suurperheitä väsäillä enää itte.
Ja toinen kaverini tähän pohdintaan kommentoikin, että on saanu niin pikkulasten kuin teinienkin rääyntää ja mekastusta kuunnella ihan tarpeeksi jo lapsuudenkodissa (keskimmäinen), eikä jaksa enää.
Kyllä hänellekin sisaruksista osa on läheisiä ja rakkaita, ei hän sillä. :)
10 lasta. Kärsivät siitä.
Kukaan heistä ei tehnyt isoa perhettä.
Ja haluan itselleni vähintään 5 lasta. Nyt on kolme. :) Sisarukset on parasta maailmassa!, ainakin nyt aikuisena.
itse olen kasvanut 5-lapsisessa perheessä ja itsellänikin on 5 lasta :)
Joten oikeaan osui!
ei ole aikuisena yhtäkään lasta. Joutuneet huolehtimaan koko lapsuusiän pienemmistään.
Isälläni oli viisi sisarusta, yksi heistä sai kolme, toinen kaksi lasta. Kaksi on lapsettomia (ja puolisottomia), isälläni viisi biologista ja muutama sijaislapsi. Aion itse saada monta lasta, mutta saa nähdä miten sisarusten käy.
Suomen ylikansoittuminen ei ole ihan heti edessä, ja meillä on toistaiseksi mahdollisuus valtiona täyteen ravinnon omavaraisuuteen, eli mielestäni ei ole liikaa tyyppejä tässä valtiossa. Toki valtioiden rajat ei merkkaa mitään, kun ylikansoittumisesta on kyse, mutta toisaalta on parempi, että joku, joka haluaa monta lasta, ja todennäköisesti siksi myös satsaa heihin, saa monta, ja että joku, joka vahingossa laittaa muutaman alulle, tai saa lapsia "kun niin pitää olla", saa vain muutaman.
Meillä "perheen iso-siskoilla" ei ole lapsia vaikka olemmekin kolmissakymmenissä.
Vaikka en antaisi omista sisaruksistani ketään pois, koen silti että vanhempani olivat tavallaan "itsekkäitä", kun hankkivat enemmän lapsia kuin mihin heidän taloudelliset/ajalliset/henkiset resurssit olisvat riittäneet. Toki meillä on aina ollut ruokaa, vaatteet päällä ja lämmin koti, mikä on vastannut vanhempieni näkemystä riittävästä hoivasta.
Jos tulevaisuudessa edes yritän hankkia lapsia, en todellakaan aio hankkia suurperhettä. Tosin en enää sitä ehtisikään tehdä.. ;)
vaihtoehtoa, jos joku on kasvanut suurperheessä. Joko hän tekee itsekin monta lasta tai sitten vain yhden.
ovat nauttineet sisaruksistaan niin paljon, että haluavat saman suoda omilleen.