Mitä mieltä lapsiperheen vanhempien käytöksestä?
Meillä on kolmekymppinen sukulaispariskunta joka kyläillessään käy asunnossamme läpi kaappeja ja tavaroita. Aina kun jompikumpi heistä puuttuu pihalta /sohvilta löytää heidät tutkimasta vaatekaappeja, keittiökaappeja tai kylpyhuoneen kaappien sisältöä. Työhuoneessa heidät löytää tietokoneelta tai katselemassa työpöydälle jätettyjä muistiinpanoja. Ikävintä on ettei heillä ole niin tapana jutella vaan ennemminkin juosta asunnossa ympäriinsä. Joudumme mieheni kanssa jättämään usein keskustelut mennäksemme seisomaan niihin huoneisiin missä jompikumpi on penkomassa. Kumpikaan heistä ei nolostu, puhumattakaan että välittäisi kun mieheni tai minä tulemme huoneeseen missä kaappien ovet ovat sepposen selällään. Asia on otettu puheeksi ensin nauraen ja heidän viimeisellä käyntikerrallaan jo tiukkaan sävyyn kun mies yllätettiin työhuoneesta yksinään availemassa rasioita. Hänen ainoa kommenttinsa siihen oli että onko teillä jotain salattavaa?
Nainen on luonteeltaan vetäytyvän, epäkohteliaan oloinen aina. Heillä vieraillessaan ei useinkaan tervehditä tulijaa ja olen lähtenyt heiltä niin että muun suvun kanssa on juteltu ilman että he ovat sanoneet mitään. Kerran olin käymässä niin ettei nainen tullut huoneestaan ulos koko siellä olomme aikana. Heidän käytös on ollut niin inhottavaa että emme ole halunneet heitä enää pyytää meille. Jotain vaikeuksia heillä luultavasti on sillä lapsia on useampi joita he eivät itse kykene hoitamaan. Isovanhempien mukaan naisella on "stressiä" ja he viettävät viikoittain puolet viikosta hoitamalla lapsia.