Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva 7,5kk ei suostu syömään tissiä enää...

Vierailija
17.11.2011 |

on pikkuhiljaa vähentänyt päiväsyömisiä ja nyt parina päivänä ei ole suostunut syömään tissiä päivällä enää ollenkaan... :(

yöllä ja ihan viimeiseksi illalla kelpaa tissi, muuten ei enää. Tyhmää, oisin halunnu imettää pidempään! Kuinka paljon täytyy sitten juottaa korviketta lisäksi että saa tarpeeksi maitoa??? Syödään ihan täysiä kiinteitä ja vettä juomaksi, maitoo annettu hyvin vähän lisäksi, mutta nyt ku lopettelee tissittelyä kokonaan niin mietin tartteisko korviketta antaa???

Sitten mietin kuinka käy yö-imetysten... Olisi niin helppoa kun maito riittäisi edes siihen yöimetykseen ettei tartteis yöllä lämmitellä maitoa? Onko tällaisesta kokemuksia???

Olkaa ystävällisiä ja opastakaa tätä pihalla olevaa äippää :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, luulen että oot ihan oikeassa, mut on outoa kun lapsi lopettaa itsekseen kun itse on ajatellut että imettää "pientä vauvaansa" (joka kohta jo kävelee) pitkään :D

Vierailija
2/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen tuossa iässä monet vauvat lakkoilevat ruokansa kanssa oli se sitten rintaa tai lusikkaruokaa. Jos lisäksi kiinteitä menee paljon, ja jos imetys on ollut "ruokailua" (vrt. lapsentahtisempaan "milloin vain" -imetykseen) niin on jo olemassa monia riskitekijöitä imetyksen loppua ennen aikojaan. En tiedä onko teillä käynyt näin - joskus vauvat kerta kaikkiaan vieroittuvat vahingossa ilman että siihen keksii oikein mitään syytä.

On ihan mahdollista, että yöimetykset voivat jatkua pitkäänkin maidontulon puolesta. En kylläkään voi sitä varmasti ennustaa, koska on paljon yksilöllistä vaihtelua siinä miten pitkiä taukoja rinnat kestävät ilman että maidontulo kääntyy jatkuvasti vähenevään kierteeseen. Monilla kuitenkin imetys voi jatkua vaikka kuukausia ja vuosia tahtiin pari kertaa vuorokaudessa, joten sinäkin voit olla heitä kunnes paremmin tiedämme :-)

Vauvan maidon määräksi suositellaan 5-6 dl vuorokaudessa. Jos imetät vielä yöllä useamman kerran (nukahtaessa, yöllä ja aamulla esimerkiksi) niin pärjännette yhdellä pullolla (2 dl) päivässä tai voitte ottaa vaikka maitoa ruokajuomaksi yhdelle aterialle lisäksi.

Jos et imetä yöllä niin sopiva tahti voisi olla vaikkapa aamupullo 2 dl, päivällä jonkin välipalan kanssa 1 dl maitoa, illalla 2 dl velliä (lasketaan myös maitoihin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut jo aikoja jolloin tyttö ei syönyt yöllä ollenkaan! Nukkui yöt läpi. Nyt on ollut vähän levotonta kun oppinut lyhyessä ajassa niin paljon liikkumaan jne.

juurikin noin tissi kelpaa, illalla, yöllä max.pari kertaa (ehkä lähinnä vaan rauhoittaa, ei niinkään ehkä nälkä?!) ja aamulla. Joskus hyvällä tuurilla ottaa vaikka päiväunien jälkeen mutta usein on jo kova vauhti päällä ettei semmoinen kiinnosta. Ei "pelkää" tissiä vaan ottaa ehkä suuhun mutta sit vaan keskittyy katselemaan mua ja naureskelemaan ja hymyilemään :D

Vierailija
4/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa rinta kiinnostamaan.

Vierailija
5/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta sitten muiden anto ja työnnä tissiä sille suuhun niin kyllä se kelpaa. Aika outoa kyllä tuo toimintasi on.

Vierailija
6/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät enää malttaneet olla rinnalla ja menohalut oli niin suuret.

Imetin aina ennen päiväunia ja muina rauhallisina aikoina niin silloin onnistui. Yöllä kyllä riitti maitoa vaikka päivällä syötöt väheni.

Toisen lapsen kohdalla päiväsyötöt lisääntyivät sitten myöhemmin uudestaan kun tuli paljon hampaita samaan aikaan ja sen jälkeen flunssa. Ruoka ei maistunut lähes ollenkaan. Silloin oli kyllä kätevä kun imetin vielä niin sai kuitenkin jotain menemään.

Tsemppiä!

Vierailija
7/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma,ettet ole raskaana? Meidän neiti vähensi ensin rinnalla oloa ja lopulta lopetti rintamaidon kokonaan 8kk ikäisenä. Kävi ilmi,että olin raskaana :) Rintamaidon maku muuttuu silloin oudoksi.

Vierailija
8/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voishan sitä kokeilla mutta kun tuo tyttö ei oo ikinä ollu oikein tissin perään...Aina eka oon antanu tissiä ennenkuin kiinteitä.. En usko et alkaa syödä enempää tissiä enää... Liikkuu, konttaa ja seisoo jo jne. niin tuntuu olevan niin paljon muuta tekemistä...mut kuinka paljon tuon ikäinen vielä tarttee maitoo?

mut kiitos, kaikki neuvot ja kokemukset (asialliset ;)) otetaan ilolla vastaan :)

Vierailija
9/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en todellakaan usko että oon raskaana, mutta menkat alko epäsäännöllisinä ku tyttö oli 3kk, sen takia ei oo mikään tissi-fani ollu ikinä. Kuulemma nekin muuttaa makua...

Vierailija
10/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lopeta sitten muiden anto ja työnnä tissiä sille suuhun niin kyllä se kelpaa. Aika outoa kyllä tuo toimintasi on."

Vierailija
11/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakuinkin puolivuotiaana ja vähän reilu toinen. Mun mielestä kaikkein helpointa ja mukavinta (nyt joku sanoo että ei sen kuulukaan olla helppoa mutta mä en jaksa rakentaa ongelmia tyhjästä..) niin kun rintaruokinta jää "luonnollisesti" ja huomaamatta pois, lapsentahtisesti. Keskimmäisen lapsen jouduin sitten vierottamaan "väkisin" erinäisistä syistä alle vuoden vanhana mutta vanhempana kuin kukaan muu lapsistani. Se ei ollut yhtään kivaa ja on kyllä jättänyt minuun traumat :/

Eli ihan turhaan sä ap tissiä suuhun tunget noin isolle muksulle enää jos lapsi ei sitä itse himoa!

Vierailija
12/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsentahtisuuteen kuuluu myös se, että lapsi ihan oman tahtinsa mukaan myös haluaa vierottautua siitä tissistä. Eiköhän tässäkin olisi hyvä aika lopettaa tissittely kokonaan, sekä päivällä että yöllä. Lapsi kyllä oppii nukkumaan yönsä ilman ruokaakin, kun hänelle sen taidon viitsii opettaa.

Vierailija
13/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miljoonasti kiitoksia asiallisesta vastauksesta

Vierailija
14/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksulta äidiltä vaikutat :)

Vierailija
16/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuolla tavalla. Se oli hyvä tapa. Suosittelen. Tsemppiä sulle! :)

Vierailija
18/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan