Pukemisongelma kantoliinailussa...
Eli miten onnistuisi liinailu ulkona näin talven tullessa... Mulla on käytössä trikoinen liina ja haluaisin kantaa 2kk:n ikäistä vauvaa siinä oman talvitakin päällä, en siis omista kantotakkia enkä ole sellaisesta kiinnostunut (enkä halua käyttää muutakaan isoa takkia).
Ongelma on siis se, että kun vauvalle pukee toppapuvun päälle, häntä on tosi vaikea saada " sullottua" liinaan, esim. tuntuu ettei jalkoja saa tarpeksi levälleen sammakkoasentoon, samoin pää on hankala saada tuetuksi liinalla, koska vauva on niin jäykkä paketti.
Olisiko kellään tiedossa mitään kikkakolmosta?! Vai pitääkö vain odottaa kevääseen...
Kommentit (5)
en usko että ongelma on liinassa (hug-a-bub). Vielä pari viikkoa sitten kun käytössä oli kevyttoppapuku ja sen alla villapuku, vauvan sai liinaan ihan helposti. Tuo paksumpi haalari on malliltaan aika leveä ja muhkea, ja siinä on lahkeen- ja hihansuissa kiinteät töppöset, johtuisikohan hankaluus sitten siitä. Ei vaan viitsisi vauvaa enää ulkoiluttaa ohuemmassa puvussa vaikka sinne alle lämmintä vaatetta mahtuukin.
Pitäisikö sidonnan muuten olla löysempi ulkoliinailussa? Tuntui, että sain viruttaa liinaa ihan kunnolla että sain vauvan pään sovitetuksi siihen " olkaimen" alle.
http://www.babyidea.fi/aidille/kantosuoja.html
en ole itse kokeillut mutta vaikuttaa tosi kätevältä!
hei,
meillä on käytössä tuo babyidean kantosuoja. se on mielestäni hyvä, sillä kun menee sisälle niin voi ottaa vain kantosuojan ja takin äidin päältä pois ja vauva voi olla edelleen kantoliinassa.
suosittelen!
äiti ja vauva 4kk
Kyllä vähän voit löysätä sidontaa, pääasia, että vauvan peppu pysyy napasi kohdalla, eikä sen alapuolella :)
Oma kuopukseni on syntynyt tammikuussa ja hänen kanssaan olen liinaillut ulkona pienestä pitäen talvellakin. En omista kantotakkeja, vaan kannoin pientä oman takkini päällä trikooliinalla.
Trikoinen yleensä joustaa sen verran hyvin, että vauvan saa hyvin mukaan talvivarusteissakin. Onhan se silti eri asia kuin kesävaatteet. Paljon riippuu varmaan haalaristakin, itse en huomannut, että sammakkoasento olisi ollut sen vaikeampi löytää kuin muutenkaan, ehkä meillä oli joustavampi tai väljempi haalari?? Tuota pään tukemistakaan en kokenut vaikeaksi, joten näin äkkiseltään veikkaisin, että ongelma on joko vauvan vaatetuksessa tai liinassa.
Porenn *kantoliinatukihlö*