Soitanko lastensuojeluun?
Olin äsken kävelyllä lapseni kanssa ja kävelin yhden rivarin ohi, jossa n.20.v äiti poltti ulkona ystävänsä kanssa tupakkaa ja n.yli vuoden ikäinen lapsi seisoi pinnasängyllä ja katsoi ikkunasta kun äiti vetää ulkona röökiä...pitäskö ilmottaa johonki? En ikinä jättäs lastani pinnasänkyyn katsomaan kun itse menisin TUPAKALLE.
Kommentit (26)
Itse olen myös ajatellut soittaa yhdestä naapurista. Heillä on nimittäin karvanopat autossa, ja lapsi voi saada vääristyneen junttikäsityksen ihmisyydestä siinä autossa matkustaessaan. Lisäksi perheen isällä on Koffin lippis, mikä viittaa vakavaan alkoholismiin. Hän pitää sitä päässään aina "lenkkeillessään", tai niin hän väittää. Mutta minä naapurina olen jo arvannut, että oikeasti hän keittää viinaa siellä pururadan metsässä. Ajattelin etten mainitse sinne sossuun mitään lippiksestä, vaan kerron suoraan alkoholismista ja viinan keitosta. Ja heillähän SAATTAA olla myös kannabisviljelmä vaatehuoneessa, joten ajattelin kertoa siitäkin varmana tietona, ettei sitten tule sossuillekaan yllätyksenä.
että naapurilla on hyllyllä kokoelma eri värisiä Mariskooleja.
Ja kolme lasta on, saavat varmasti ihan vääristyneen kuvan sisustuksesta ja suomalaisesta designistä.
En edes viitsi mainita kaikkea, mutta samaisella perheellä on makkarissa unikko-verhot ja äiti käyttää Kalevala-koruja...
perhe, joka opettaa lapsilleen totena juttuja joistain taivaassa asuvista taruolennoista, joille pitää iltaisin tilittää päivän tapahtumat ja pyytää armoa seuraavalle päivälle.
Täysin harhaista mielestäni, mutta sossun täti ei reagoinut mitenkään.
Mäkin meinaan kyllä soittaa, kun näin ikkunasta, että naapurilla on hyllyllä kokoelma eri värisiä Mariskooleja. Ja kolme lasta on, saavat varmasti ihan vääristyneen kuvan sisustuksesta ja suomalaisesta designistä. En edes viitsi mainita kaikkea, mutta samaisella perheellä on makkarissa unikko-verhot ja äiti käyttää Kalevala-koruja...
samantien. Tuo on vakava asia, josta ei puhuta. Miten selväjärkinen itsekin olisi, ellei oli tarvinnut katsella niitä 80-luvun asuja ja sisutuksia lapsuudessa? Syyllistän äitiäni myös siitä että pakotti minua katsomaan olkatoppauksilla varustetuja paitoja ja jakkuja! Miksei kukaan hyvää tarkoittava naapuri silloin soittanut lastensuojeluun, miksi??
Haloo!! Siinä on vastuuntuntoinen äiti! äiti näki ikkunasta kokoajan lapsen ja jätti vielä pinnasänkyyn jottei pääsisi satuttamaan itseään!??
urpo!
Kyllä äideilläkin on oikeus tupakoida, mikäli siitä ei aiheudu mitään haittaa lapselle!!
Muuten mun lapset ymmärtää ja tietää, että siihen voi vielä kuolla.
Ovat 8v. ja 10v. joten soita musta lastensuojeluun.