Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, kun kummilasten sisarustenkin synttäreille ja nimppareille kutsutaan - hullu lahjarumba

Vierailija
17.11.2011 |

Oikeasti, eikö se riitä että kummilapset huomioidaan? Miksi pyydätte myös sisarusten merkkipäiville??? Ei sitä kehtaa aina kieltäytäkään, mutta liika on liikaa. Minulla ja miehelläni on omien lasten lisäksi yhteensä 6 kummilasta, ja heillä sisaruksia toinen mokoma. Alan olla ihan pyörällä päästäni tästä lahjarumbasta!! Kaiken huippu on yksi monilapsinen perhe, jossa toiveena on että _KAIKKI_ lapset huomioidaan merkkipäivinä! Eli ei riitä että menen sinne kummilapseni päiville, vaan menen myös hänen sisarustensa päiville ja joka kerta vien kaikille mukuloille lahjat!

Onko muilla tällaista rumbaa? Tai miksi sinä kutsut kaikkien lastesi synttäreille jonkun lapsesi kummin (mikäli ei ole oma sisarus tms.)?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan alkaisi lahja-automaatiksi liudalle kummilasten sisaruksia. Ja tuollaiset "kaikki lapset huomioidaan merkkipäivinä" saavat itse ostaa kaikille lapsilleen vaikka joka päivä lahjoja, mutta itse en ostaisi kuin päivänsankarille.

Vierailija
2/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai eikö kukaan muu kutsu muiden lastensa kummeja synttäreille / nimppareille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä veisi lahjaa kuin sille jolla on synttärit, nimipäiviä ei meillä noin kovasti huomioida. Johan saisin olla vähänväliä pitämässä juhlia kun meillä on 3 lasta...

Vierailija
4/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kummi vain läheisten ihmisten lapsille, eli automaattisesti myös ne kummilapsen sisaruksen on mulle yhtä läheisiä kuin se kummilapsikin. Musta olisi tosi outoa, jos mua ei kutsuttaisi näiden sisarusten juhliin vaan ainoastaan kummilapsen juhliin. Kai se olis eri asia, jos kummilapseni muu perhe olis mulle ihan vierasta.

Siihen en kylläkään suostuisi, että kaikki sisarukset pitäisi huomioida yhden merkkipäivänä. Kyllä mä lahjan antajana päätän, kenelle ja mitä annan. Nimipäivälahjoiksi en muutenkaan kyllä anna mitään kovin arvokasta, kortin ja karkkipussin ehkä korkeintaan.

Vierailija
5/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikkien kummilasten perheiden kanssa ollaan niin läheisissä väleissä, että kuulutaan aina kutsuttavien joukkoon. Eikä haittaa yhtään. Minusta on ihana kuulua kummilasteni elämään.

Lahjaksihan riittää jotain ihan pientäkin (tai ainakin meidän piireissä riittää). Joskus on viety esim. puuhakirja tai hienoja pinnejä. Vanhemmalle lapselle suklaalevy.

Vierailija
6/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikka kahdella lapsellamme on synttärit samana päivänä, emme oleta että kummit muistaa toista..

Vierailija
7/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lasten kummeina ystäviä ja sisaruksia eli kutsumme heidät kylään muidenkin lasten synttäreille, koska ovat läheisiä ihmisiä joiden kanssa haluamme perheenä olla tekemisissä muutoinkin kuin kerran vuodessa.

Vierailija
8/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii omalla tyylillään. Voitte ihan hyvin kieltäytyä kohtelaasti kutsusta, tai viedä vain pienen lahjan...minusta kummilapsenkaan lahja ei ole pakko olla kovin kallis, 20-30e on ihan riittävästi. Ja sisaruksille en yleensä vie lahjaa, ellen sitten jostain syystä ole jotain kivaa alesta löytänyt. Vanhemmat voivat ihan itse ostaa sisaruksille lahjoja jos pelkäävät mielenpahoittamista niin kovasti.