Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, ekaluokkalaisen opettajalle kimppajoululahja

Vierailija
16.11.2011 |

jokaisen lapsen osallistuminen 10€. Jos koko luokka osallistuu, niin 210€ arvoisen lahjan tulee ope saamaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta liian kallis summa: 2-5e per perhe ok.

Vierailija
2/16 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella perheellä on monta lahjottavaa opettajaa ja kerhotätiä. 210 euron lahja on yliampuva, satasen lahja oikein ylenpalttinen sekin. Ihme opettajan nuoleskelua. Kouluvuosia on vielä monta edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan oikeasti tarpeellista kerätä 2 kertaa vuodessa opettajalle esim. 130-210€, osallistujamäärästä riippuen?

Vierailija
4/16 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kalliilta tuo 10 euroa. 5 eur max, tai vaikka 3 euroa varmasti vois riittää johonkin kivaan joulukukkaan tms. Iittalan kivi-tuikkuun.

Vierailija
5/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin erittäin hämmentynyt ja vaivautunut, jos saisin noin arvokkaan lahjan. Pari euroa per lapsi olisi sopiva summa.

T. ope

Vierailija
6/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä, ekaluokkalaisen opettajalle kimppajoululahja jokaisen lapsen osallistuminen 10€. Jos koko luokka osallistuu, niin 210€ arvoisen lahjan tulee ope saamaan.

2-5 euroa per lapsi on ihan sopiva. Ymmärtäisin tuon kympin, jos haluttaisiin kuudennen luokan kevätjuhlassa antaa isompi kiitos näistä vuosista ja hyvästi -tyyppinen lahja, mutta ekaluokan juolulahjaksi liikaa.

Vierailija
7/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa opettajille maksetaan palkkaa. Niin jouluna kuin keväällä kortti riittää hyvin.

Jos on aivan vimmattu lahjomispakko, niin kimppalahja on ihan kiva, mutta jotain tolkkua siihenkin. Kyllä minä opettajana tuntisin oloni hyvin kiusaantuneeksi, jos saisin niin kalliin lahjan.

Onko aloittaja nyt itse laittamassa pystyyn yleiskeräystä? Itse on varmaan hyvissä varoissa ja muutenkin käyttää tolkuttomasti rahaa niin lapsen kavereiden synttärilahjoihin kuin sukulaisten ja oman väen joululahjoihin.

Suhteellisuudentaju on nyt pahasti hukassa.

Noin kallis lahja voisi olla paikallaan sitten, kun kuudennen luokan jälkeen koko ajan lasten kanssa uurastanut opettaja vaihtuu lasten lähtiessä yläkouluun.

Vierailija
8/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä meidän hyvätuloisten alueella tuo on aika pieni, mutta hyväksi koettu summa. Kahdelle opelle olemme keränneet vastaavan. Enemmän perheet laittaisivat siihen yhteen, omaan lahjaan.

Vierailija
9/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideana kiva, mutta pari euroa/ oppilas riittää hyvin. 40eurolla saa jo jonkun kivan lahjan, Iittalaa tai Pentikiä esimerkiksi. Tai vaikka sellainen vuohi kehitysmaahan -tyyppinen lahja.

Jos olisin opettaja niin ottaisin mieluummin tuollaisen yhden lahjan kuin 20 suklaarasiaa tai kynttilää. Vaikka silti toisaalta olen sitä mieltä ettei opettajalle välttämättä tarvitse ostaa mitään.

Vierailija
10/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki osallistui mielellään ja ope sai upean kukkakimpun ja lahjakortin kasvohoitoon tms.

Minusta oli ihan hyvä idea kun ei tarvinut itse miettiä miten opea muistaa ja pikkurahalla sai opelle kivan lahjan jota ei tarvinut edes itse ostaa.

Tuo vuohi kehitysmaahan on muuten loistava idea.

Vierailija
11/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on liikaa. Eikä täällä hyvätuloisten alueella noin kalliita lahjoja vie kukaan.

Vierailija
12/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

idea ostaa kimppalahja, mutta olen samaa mieltä muiden kanssa siitä, että summa voisi olla esimerkiksi 5 euroa. Sillä saa jo oikein kivan lahjan. Esimerkiksi suklaarasia/kukkakimppu ja lahjakortti kauneushoitolaan, Pentikiin, Marimekkoon tai muuhun liikkeeseen. Jos alueella on Stockman tai Sokos, niin nekin olisi kivoja paikkoja saada lahjakortti.

Vierailija
13/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian kallis. Me ollaan ostettu opelle parina edellisenä vuonna kimppalahja, sen arvo on ollut n. 50-60 euroa.

Vierailija
14/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja saa palkan työstään! Ikinä en oo yhdellekään kerhotätille tai opelle ostanu lahjaa jouluna enkä keväällä, enkä aio osallistua mihinkään kimppalahjaankaan. Ehkä kutosen keväällä jotain pientä, mut ei enempää.

10 eurolla meidän perheessä syödään kaksi päivää.

Vierailija
15/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. viinipullon viemistä?

Mikäs sen parempaa,kun rentoutua lukukauden päätteeksi ja unohtaa oppilaat ja vanhemmat samalla.

Vierailija
16/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jokainen laittaisi 2 euroa, olisi kasassa 48 euroa ja sillä ostaisi jo vaikka sekä joulukukan että viinipullon. Joten tuo 10 / nenä kuulosta musta tosi paljolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi