Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua kaivataan! Raskaus ja citalopram

Vierailija
16.11.2011 |

Oletko käyttänyt citalopramia raskauden aikana? Millä annoksella ja onko lääkitys kestänyt koko raskauden ajan? Jos, niin onko lapsella todettu vieroitusoireita syntyessä? Muuta huomioitavaa?

Meillä on toinen lapsi toiveissa, mutta minulla on lääkitys, jota olen yrittänyt vähentää. Toivonut, että voisin lopettaa kokonaan, mutta nyt tuntuu, etten ehkä voi.. :( Olen tosi surullinen asiasta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ihan tosi lääkäriltä, osaa kertoa faktat ja määrittää sinulle annostuksen, olipa kyseessä lääke kuin lääke.

Vierailija
2/12 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö esim jonkun jolla ollut lääkitys? Huomasitko vauvasta jotain?

Asia on tärkeä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydät enemmän materiaalia aiheesta. Itse lopetin lääkkeen ennen raskautta.

Vierailija
4/12 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääke tauotetaan muistaakseni 2vk tai 4vk ennen laskettua aikaa,jotta vauvalle ei tule vieroitusoireita. Sitten synnytyksen jälkeen lääkettä jatketaan jälleen. Näin toimittuna niitä vieroitusoireita ei tule.

Vierailija
5/12 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo faktoja, mutta ne ovat siis kylmiä faktoja. Lähinnä kokemuksia haluaisin kuulla.

Vierailija
6/12 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääke tauotetaan muistaakseni 2vk tai 4vk ennen laskettua aikaa,jotta vauvalle ei tule vieroitusoireita. Sitten synnytyksen jälkeen lääkettä jatketaan jälleen. Näin toimittuna niitä vieroitusoireita ei tule.

Kiitos.

Vierailija
7/12 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaisin että citalopram on ihan tutkitusti turvallinen käyttää.

Vierailija
8/12 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lääkärin kanssa. Halusin kokemuksia. Mutta ok, ei ehkä onnistu täällä.

Kiitos kuitenkin Teille asiallisita vastauksista!

Ap

Vierailija
9/12 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt sitä ennen ja toimi hyvin.

Vierailija
10/12 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa raskaudessa ollut Citalopram 20 mg koko raskauden ja imetyksenkin. Ei mitään oireita vauvalla eikä näytä tuo 4-vuotiaskaan mitenkään oudolta :D

En siis lopettanut loppuraskaudessa eikä ollut mitään taukoja missään vaiheessa.

Vierailija
11/12 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa raskaudessa ollut Citalopram 20 mg koko raskauden ja imetyksenkin. Ei mitään oireita vauvalla eikä näytä tuo 4-vuotiaskaan mitenkään oudolta :D En siis lopettanut loppuraskaudessa eikä ollut mitään taukoja missään vaiheessa.

Vihdoinkin. Kiitos sinulle :) Minulla vähennettiin minun toivomuksestani ensin 20mg:sta 15mg:aan ja siitä kk päästä 10mg:aan. Tämä tapahtui puolitoista viikkoa sitten, ja nyt aika huono olo... En voi lopettaa :(

Vierailija
12/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin lapsi syntyi monivammaisena, Citalopram 20 mg lääkityksenä. Muuten oli terveelliset elämäntavat jne. Ultrissa ei huomattu mitään. Enää en syö raskaudenaikana mitään lääkkeitä.