Huomasin vaatettavani lapseni toisin kuin muut
Lapsen päiväkodissa olen havaintoni tehnyt. Mm. 3v lapseni on ainut, joka käyttää karvavuorellisia kumppareita. Muilla on tavalliset kumpparit ja villasukat. Meidän lapsella on vain sukkahousut ja varalle olen vienyt ohuet sukat. Meidän lapsella ei myöskään ole villa -tai fleecepukua puvun alla.
Toppapuku riittää mielestäni ihan hyvin vielä näillä keleillä. Niin ja se toppapuku ei ole vedenpitävä, koska on kurahousut aina jalassa päiväkodissa ulkona.
Muilla näyttää olevan jo kypäräpipoja. Meidän lapsella on puuvillakauluri ja tavallinen pipo.
Mietin, että mitäköhän hoitajat on mieltä lapsemme pukeutumisesta? En haluaisi, että tuomitsevat minut huonoksi äidiksi.
Mitä mieltä te olette?
Kommentit (8)
Puet niin kuin parhaaksi näet. Taidat liikaa vertailla.
lapselle näillä säillä toppapuvun+fleece/villapuvun?! Herranjumala sentään.
Paukkupakkasilla sitten vasta.
Meillä ihan välikausivaatteet ja alle lisättiin nyt fleece kerrasto. Talvigoret on jo kyllä käytössä, mutta ei mitään paksuja hattuja. Ihan puuvilainen pipo riittää ja samoin kauluri. En minä laittaisi vielä toppapukua. Hikihän siinä lapselle tulee. Vauvat on erikseen, jotka istua kököttää rattaissa. Ja meilläkin siis 3-vuotias.
läheskään niin paljon vaatetta kuin toiset, on liikkeessäkin koko ajan. Vaatteet lapsen mukaan siis. :)
Jos lapsella ei ole riittävästi tai sopivia vaatteita, niin puetaan päiväkodin varavaatteet. Jos lapsi tulee kotiin Omissa vaatteissaan eikä hoitajat sano mitään, niin sulla on sopivat vaatteet.
Mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelevat?
Minun lapsellani on ollut tähän mennessä ihan tavallinen välikausipuku, kurahousuja en ole vienyt päiväkotiin kun vaatteet ovat vedenpitävät. Välikausipuvun alla on ollut fleecepusero välillä, mutta usein ei sitäkään. Nyt on kevyttoppapuku, talvella toppahaalari - ja yleensä ei villapukua tai muuta alla, koska lapselle tulee kuuma. Talvikengät otetaan käyttöön kun tulee lunta, nyt vaihdoin puuvillapipon lämpimämpään, mutta kypärämyssy odottaa pakkasia.
tädit eivät sano mitään - kolme lasta meillä on pk:ssa ollut, ja kaikilla sama meininki. Minusta lapsia puetaan täällä ihan liikaa, ja omat lapseni paistuvat tai likoavat märiksi jos vaatetta on liikaa. Koululaisetkaan eivät huoli kovin lämpimästi päälle, eikä kyse ole vielä muotiasioista.
ihmettelen, miten lapsi muka jaksaisi liikkua, jos nollakelillä on päällä talvikamppeet. Luota vaistoosi ja lapsen tuntemuksiin.
Omani siis näyttivät alipukeutuneilta ja päätin laittaa kampetta saman verran kuin muillakin. Kauhstelihan täällä joku av-mamma eilen kesälenkkareissa kulkevia lapsia. Lopputuloksena kuumuutta valittavat hikipäät ja talvivermeet meni vielä hetkeksi kaappiin odottamaan kelien viilenemistä (pari astetta pakkasta ollut nyt). 5 v esikoinen myös vannotti, että ethän äiti huomenna pakota laittamaan kuumia vaatteita. Opin siis tästä, että ei kannata katsoa mitä muilla lapsilla on päällä vallankin jos itse tietää kokemuksesta omien lasten tarkenevan vähemmälläkin.
kun yhdellä lapsella oli karvavuoriset kumpparit. Sanoivat, että ei ole aivan säähänsopivat jalkineet. Toisilla lapsilla oli talvikengät. Sää oli noin nolla asteinen.
Säätila tänään/aiemmin viikolla?
Mitä on sen talvihaalarin alla, pelkät sukkiksetko? Ei sisähousuja?