Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri väittää että karppaus ei toimi (hänellä)! :O

Vierailija
16.11.2011 |

Reilusti ylipainoa, mittari näyttää yli satasta.

On kokeillut vaikka mitä laihdutuskeinoja ja koska minä karppaan, niin hänkin päätti kokeilla. Sit kahen viikon jälkeen valitti, että ei toimi (kuten ei mikään muukaan) ja nyt toitottaa joka puolelle, että se karppaus on ihan humpuukia.

Ottaa päähän, varsinkin kun kaveri ei kerro, että samalla kun karppasi, niin joi lonkeroa noin 20 pinttiä, karkkia monta pussia ja krapularuokaa grilliltä. Ja ne ateriatkin sisälsi tosi paljon tomaattia yms. melko sokeripitoista.

Se ei tajunnu koko karppausta, tai luultavammin vaan halusi pettää itseään ettei tartteis nähä yhtään vaivaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pysty siihen, siksi väittää ettei se toimi.

Ei ketään pysty väkisin laittamaan karppaamaan, tolla kaverillasi on selvästikin ongelmia syömisensä ja varmaan itsetuntonsakin kanssa. Kaiken pitäisi lähteä omasta itsestä, omasta halusta muuttaa elämäntapoja ja myös siitä, että uskoisi sen olevan mahdollista.

Se on vähän kun tupakoinnin lopetuskin. Yksi mun kaverini väittää, ettei voi lopettaa sen takia kun paino alkaa nousemaan.

Oikea syy on se, ettei se vaan pysty lopettamaan kun on niin koukussa.

On ollut muutaman keran viikon- pari polttamatta ja aloittanut taas, syyksi on sanonut tuon.

Vierailija
2/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin karppajien keskustelupalstalla varmistamassa että kaikki on ruokavaliossa ok, kysyin neudoja karppaavilta kavereilta. Lopputulos oli että lihoin 2 kg, iho oli hirveässä kunnossa, kärsin todella päänsärystä ja olo oli vetämätön.

En usko että mikään ruokavalio sopii kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalorivaje se ihmistä laihduttaa eikä mikään karppaus. Se että joku saa sen vajeen karppaamalla on tietenkin jokaisen oma asia. Minä yritin laihtua karppaamalla mutta kiloakaan ei lähtenyt. Sen jälkeen aloin pitää ruokapäiväkirjaa ja söin muuten vaan kevyesti ja jätin herkut pois niin laihduin 25kg 5kkssa. Eikä tarvinnu karpata!

Vierailija
4/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laihtui ensin. Sitten se lihoi kun ei enää pysynyt dieetissä. Kermaa kului viikossa 3 litraa ja voita lisäksi.Ruoka maistui ällölle kun oli niin rasvaista. Sanoin että ei tollanen voi olla terveellistä. Lääkäriinhän se joutui ja kolesteroli oli yli 9. Se siitä karppauksesta.Ihminen laihtuu jos syö vähemmin ja liikkuu enemmin.

Vierailija
5/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä minä näe hänen laihtuneen yhtään.

Vierailija
6/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mulla pikemmin alipaino-ongelmia. Eräs ystäväni ns karppaa ja puhuu miten leipä ym pahasta ja jättänyt pois kokonaaan. Ei kuitenkaan estä häntä syömästä pullaa ja muita makeita leivonnaisia.

Vierailija
7/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka väittää ettei joku dieetti toimi. Vahtisin kuin haukka kaikkea syömisiä, määrää, laatua, aikoja. Siinä samalla potkisin ylös sohvalta liikkumaan. On kumma jos ei toimi...

Vierailija
8/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ollut paljon ylikiloja kun aloin karpaamaan ottamalla ravintotiedon karppaajien sivuilta yms.

En ole eläissäni voinut niin huonosti kuin sen 8 viikkoa.Mulla puhkes aikuisiän akne,mun vatsa oli koko ajan kipeä.Öisin oli todella kivuliaita vatsakramppeja.Mulla oli koko ajan sellanen olo et olisin krapulassa.Loppu tulos oli et painoakin tuli lisää 4,6 kiloa.

Ei se keino ainakaan sovi normaalipainoiselle tai hiukan ylipainoiselle.Jos joku 120 kiloinen laihtuu karpaamalla 20kiloa niin jippii mut mä luulin jo et kuolen siihen.

Vierailija
9/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistäs sinä tiedät mitä ystäväsi söi? Ja onkos sulle ihan yllätys, että ihmiskehoja on erilaisia, samoiten ruoansulatuksia? Joillakin karppaus toimii ihan oikeasti joillakin taas ei. Kaverisi varmaan voisi laihtua jollain muulla menetelmällä paremmin. Sulle taas sopii karppaus.

T. Karppaaja

Vierailija
10/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta sitten, kun mitään karppaus-sanaa ei oltu lanseerattukaan, jätin kroonisten vatsaongelmien vuoksi perunan, riisin, pastan sekä leivän kokonaan pois. Eräs hoitsu tätä ehdotti epäillen kärsiväni hiivasyndroomasta. Pienessä ajassa vatsavaivat todellakin katosivat ja ilokseni huomasin positiivisen sivuoireen - paino putosi kuin itsestään :) Nälän tunteesta ei tarvinnut kärsiä eikä liikuntaa lisätä.

Palauttelin hiilareita maltilla takaisin ruokavalioon, etsin rajaa, millä vatsa pysyisi kunnossa. Kiloja tuli jonkun verran takaisin, ei kuitenkaan hälyttävästi.

12 ikävuotta myöhemmin, kun mieleni tekisi päästä eroon vaivaisesta kolmesta kilosta niin mikään ei toimi. Jo iän myötä aineenvaihdunta on muuttunut mutta väitän myös jo vuosia jatkuneen vähähiilarisen ruokavalion muuttaneen sitä. Paino ei enää putoa, vaikka vetäisi nuo vähäisetkin hiilarit täysin pois.

En petkuta itseäni mättämällä mitään karkkeja tai keksejä, lahjaksi saadut suklaat vanhentuvat kaappiin, jäätelöä syön 2-3 kertaa vuodessa. Kasviksista vältän porkkanaa, maissi on täysin pannassa. En suosi myöskään mitään rasvaista, en laita pekonia aamupalalla enkä syö makkaroita, nakkeja kyllä joskus. Kermaa en käytä koskaan, maitoa en lainkaan. Juon paljon mineraalivettä.

Luulen kroppani vuosien aikana jo tottuneen elämään niin pienellä polttoaineella, ettei painonpudotus siksi enää onnistu.

Olen nyt puolessa vuodessa saanut puoli kiloa pois. Hurraa? Tilanne tuntuu täysin toivottomalta. Minulla ei ole enää varaa jättää mitään ruokavaliosta pois. Myös kaloripitoisuus on hyvin alhaalla johtuen paljosta vihannesten käytöstä. Liikunta on ainut, mitä voisin lisätä. Ei kai tässä ole mitään muuta tehtävissä. Takaisin ei ole paluuta.

Onko muilla pitkän linjan vhh-dieettiläisillä samanlaisia kokemuksia?

Vierailija
11/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntaa ja syönyt kohtuullisesti, niitä herkkujakin.

Mietti pitää diettejä kun voi elää nauttien kaikesta kohtuullisesti ja terveellisesti.

joka väittää ettei joku dieetti toimi. Vahtisin kuin haukka kaikkea syömisiä, määrää, laatua, aikoja. Siinä samalla potkisin ylös sohvalta liikkumaan. On kumma jos ei toimi...

Vierailija
12/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli ryhtyä "valmentajaksi" sellaiselle joka väittää ettei joku dieetti toimi. Vahtisin kuin haukka kaikkea syömisiä, määrää, laatua, aikoja. Siinä samalla potkisin ylös sohvalta liikkumaan. On kumma jos ei toimi...

mulla ei meinaa itsekuri riittää laihduttamiseen. Että oon mieluummin ollu vähän tällänen pullukka.

Vierailija
13/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että mikään ruokavalio sopii kaikille.

Ei ole olemassakaan yleispätevää, kaikille sellaisenaan sopivaa ruokavaliota.

Vierailija
14/17 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ihmiset kertoivat kokemuksiaan miksi karppaus ei toiminut.

Joku välkky vastas, että suu haisi kuin viemäri...

Joo-o, silloinhan se karppaus juuri toimii.

Vierailija
15/17 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pari viikkoa sitten karppaamisen. Syön paljon vihanneksia rasvaisen kalan tai lihan kanssa. Laitan voita, kermaa ja oliiviöljyä, mutta suolaa vältän. En siis syö suolaisia tuotteita kuten meetwurstia. Paino on ensimmäisen kerran elämässäni tippunut yli 7 kg tässä ajassa. Mutta painoa onkin reilusti. Paastosokerini oli 6.8, nyt sekin on 5.7. Verenpaine tippunut reippaasti ja polvikivut hävinneet. Olo on tosi hyvä, mutta sen olen huomannut ettei myöhään illalla ole hyvä syödä kupuaan täyteen, menee yöunet. Ensimmäisen kerran elämässäni on sellainen tunne, että voisin onnistua laihtumaan. Nälkä ei ole yhtään, syön reilusti ja paino sen kun alenee! Kokeiltu on Painonvartijat, pussikeittolaihdutukset yms. ilman tulosta. Uskon, että karppaus on hyvä juttu, mutta pitää siinäkin katsoa mitä syö. Monet karppaajat eivät varmasti oikeasti karppaa.

Vierailija
16/17 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan tosiaa jättää kaiken ylimääräisen pois.

Vaikka ei karppais muuta kuin pullien, sipsien, karkkien, jätskien, siidereiden pois jättämisellä (eikä ota mitään tilalle), niin tasan laihtuu.

Vierailija
17/17 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei laihtuneet.

Yksikin tuttu 'karppaaja' söi joka aamu viilin ja perjantaisin ei karpannut vaan otti leivoksen jälkkäriksi. js vaahtosi sitten ettei karppaus ei toimi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän