Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua. (raskaus ja tupakointi)

Vierailija
16.11.2011 |

Niin olen siis raskaana rv 10, ja poltan yhden tupakan päivässä. En vain pääse siitä yhdestä eroon, psyykkinen riippuvuus on niin kova. Poltan sen yhden aina iltaisin ennen nukkumaan menoa. Minulla ei selvästi ole normaali suhtautuminen tupakkaan kun fyysisiä oireita ei ole. Mitä mä teen? Mitä vaikutuksia tuolla yhdellä tupakalla päivässä voi olla vauvaan? Ja ennen kaikkea miten mä pääsen eroon niistä iltasavuista?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen rutiinin jälkeen menet sänkyyn kirjan kanssa. teet siis sen korvaavan jutun ja sitten rentoudut ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
2/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevan lapsesi hyvinvoinnista :) Hyvä että tahdot eroon siitä yhdestäkin. Kyllä sinä selviät. Mites olis jokin toinen "korvike" sen tupakan tilalle? Lempisuklaa patukka raikkaassa ilmassa iltaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkötupakkaa :) http://www.sähkötupakka.net/

Vierailija
4/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vauva kohdussa joutuu hapettomaan tilaan ja voi pahoin savun aikana. Ja sitä, että mikäli et lopeta nyt, vauvasi joutuu kärsimään nikotiinin vieroitusoireista synnyttyään. Yksikään rakastava äiti, jolla on kyky tuntea empatiaa omaa lastaan kohtaan, ei noiden ajatusten jälkeen sytytä tupakkaa.

Tupakalle ei ole määritetty mitään turvallista rajaa, joten älä tuudittaudu siihen, että vähentäminen on jo hyvä. Ihan sama paljon polttaa, tupakoiva äiti on itsekäs, julma ja huono äiti, enkä ymmärrä miksi kukaan haluaa olla sellainen. Tupakoinnin lopettaminen on todella helppoa: yksinkertaisesti olet tupakoimatta?!

Vierailija
5/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se vain on aamutupakka. En kertakaikkiaan pysty ajattelemaan herättyäni mitään muuta kuin kahvikupillista ja sen päälle tupakkaa.

Omantunnon tuska on kova ja minäkin mietin koko ajan vaurioitanko alkiota (rv 6+5) mutta silti en voi olla ilman tuota.

Sähkötupakka voisi olla ainoa ratkaisu, ilman nikotiinia tietysti. Sitä saa vain netin kautta, pitäisi alkaa tutkia tarkemmin. Aika kalliskin se on, mutta jos saisi puhtaan omantunnon ja silti vedellä "savuja" eli siis sitä höyryä niin olisi se sen arvoista.

Vierailija
6/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä onko neuvostani apua, mutta jos tupakointi liittyy vahvasti johonkin tiettyyn rutiiniin, niin kannattaisi varmaan muuttaa rutiinia. Esim. aamukahvin sijaan juo lasin cokista tai mustaa teetä? Illalla joku kokonaan uusi rutiini, vaikkapa joku hyvä kirja, josta luet aina yhden kappaleen ennen nukkumaan menoa tms. Ei nyt tuu parempaa mieleen mutta ymmärrätte varmaan pointtini.

Toki nollatoleranssi on paras mahdollinen, mutta mun mielestä tuo vain yhden tupakan polttaminenkin on melkoinen saavutus jos on aiemmin polttanut säännöllisesti!

Vierailija
7/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vauva kohdussa joutuu hapettomaan tilaan ja voi pahoin savun aikana. Ja sitä, että mikäli et lopeta nyt, vauvasi joutuu kärsimään nikotiinin vieroitusoireista synnyttyään. Yksikään rakastava äiti, jolla on kyky tuntea empatiaa omaa lastaan kohtaan, ei noiden ajatusten jälkeen sytytä tupakkaa.

Tupakalle ei ole määritetty mitään turvallista rajaa, joten älä tuudittaudu siihen, että vähentäminen on jo hyvä. Ihan sama paljon polttaa, tupakoiva äiti on itsekäs, julma ja huono äiti, enkä ymmärrä miksi kukaan haluaa olla sellainen. Tupakoinnin lopettaminen on todella helppoa: yksinkertaisesti olet tupakoimatta?!

Ihan kokemuksesta tiedän ettei ole helppoa olla polttamatta. Mutta aina kannattaa yrittää

Vierailija
8/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden rutiinien muuttaminen. Mulle pahin oli se "ruoka-rööki" (ruokailun jälkeinen tupakka) . Tein niin että aina ruuan jälkeen kun olisin mennyt tupakalle niin otin vahvaa purkkaa esim. Airways ja jauhoin sitä:D sit se pikku hiljaa helpotti. Mä siis aina jauhoin purkkaa kun teki mieli tupakkaa..:) ja nyt oon ollut yli puoli vuotta savuton ja vauvakin syntyy kohta

Vierailija
9/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se todellakaan hyvääkään tee. Keksi iltatupakan sijaan joku toinen tapa, millä korvaat sen tupakan, mikä nyt itsestäsi mukavalta tuntuu. Ehkä joku liikuntajuttu, kävely korttelin ympräri, rentoutumis- tai venyttelyhetki, ka kupillinen kaakaota kermavaahdon kera, tms?

Jos pystyt polttamaan vain yhden päivässä, niin et kauhean riippuvainen ole, mutta se yksi pitää yllä riippuvuuttasi ja helposti käy niin, että koko päivä menee miettiessä ja odottaessa sitä, että tulisi ilta ja pääset iltatupakalle, on paljon parempi olla ilman sitä.

Itse tupakoin odotusaikana viisi savuketta päivässä, ja pyrin polttamaan ne vain puoleenväliin. Kauhea syyllisyys oli silloin ja edelleenkin, vaikka mitään isoja haittoja ei oman lapsen kohdalle ole tullutkaan, siis sellaisia, jotka arvaisi tupakan aiheuttamiksi. Paitsi se, että tyttö alkoi tupakoimaan 14 vuotiaana, vaikka itse onnistuin lopettamaan tupakoinnin jo lapsen ollessa ihan pieni enkä todellakaan ole hyväksynyt tupakointia, mietin, että ehkä raskausajan tupakointi/tupakointi lapsen ollessa pieni, edesauttoi lapseni sortumista tupakkaan.

Tsemppiä, pääset kyllä eroon siitä yhdestä tupakasta!

Jos et olisi raskaana, suosittelisin kokeilemaan sähkötupakkaa, koska siinä ei ole tervaa, häkää, nikotiinia (saa sitä tilattua ulkomailta nikotiinilläkin, EU alueelta tilaaminen myös sallittua) tms. myrkkyjä, mutta koska se on uusi keksintö (v. 2004) eikä siitä ole tehty mitään pitkäaikaisia tutkimuksia, niin en uskaltaisi raskaana ollessa sitä käyttää, mielummin ihan ilman mitään (ei kai se voi olla ihan terveellistä vetää keuhkoihin vesihöyryäkään, joka on jollain makunesteella maustettua, kai siinä makunesteessäkin on jotain kemikaaleja yms.)

Vierailija
10/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän rohkaista. Itse poltin kummankin raskauden aikana, "vain ne pari" päivässä, koska ajattelin, ettei niin pieni määrä voi olla NIIN vaarallista, mutta kerronpa vain sinulle, että nyt lasteni ollessa 3 ja 1 vuotiaita, ei päivääkään kulu etten katuisi julmetusti tekojani. Kun näen omat rakkaat lapseni edessäni, en voi käsittää mikä kumma voi olla omia lapsiani tärkeämpää. Ja mitenkä kamalaa on heille joskus kertoa että poltin heitä odottaessani, jos asiasta joskus kysyvät, ja pakkohan se on totuus kertoa, valehdella en aio. Se on vaan sellainen asia, että sitä ei koskaan saa tekemättömäksi! Esikoisellani oli puheen viivästymistä, jonka vuoksi jouduimme käymään puheterapeutilla, tietenkään en voinut olla ajattelematta, olenko omalla itsekkyydellä saanut sen aikaan. Aina saat miettiä vuosienkin päästä johtuuko joku sairaus tai käytöshäiriö raskauden aikaisesta tupakoinnista. Joten suosittelen lopettamaan ihan kokonaan, kokemuksesta voin kertoa, että tulet katumaan. Hirveästi voimia!!!!

Vierailija
11/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle. Tiedän että tulen syyttämään itseäni jos lapselle tulee jotain johtui se tupakasta eli ei. Mä yritän yritän kovasti. Tää on vaan niin vaikeaa. Kiitos myös muille tsemppaajille. Vielä mä taistelen irti siitä yhdestäkin. Erikoista odottaessa en polttanut joten pakko kai se nytkin on onnistua. Jos ei muuten niin savu kerrallaan. :)

Vierailija
12/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi motivaatioksi sisälläksi kasvava pieni ihminen. Olisiko kiva katsella vauvaasi , joka kasvaa aikuisuuteen ja jolla olisi jokin vakava sairaus polttamisesi vuoksi?

Varmaan harmittaisi, ettei löytynyt itsekuria. Minua harmittaisi niin paljon, että en kestäisi itseäni, eikä siinä tapauksessa pidäkään kestää. Äidin pitäisi suojella.

Vierailija
13/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistaa mm. korvatulehduskierteelle ja keuhkotulekhduksille. Eikö riitä motivaatioksi?

Vierailija
14/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla auttoi myös se että ajattelin että kun lapsi syntyy niin se on pieni ja suloinen ja hento ja viaton ja kun katsoisin sitä niin itkien varmaan miettisin" että miksi halusin sinulle pahaa, ja satuttaa sinua pientä vastasyntynyttä" . Siis ylitin syyllistää itseäni ja ajatella että miltä "tupakka-lapsen" syntymän jälkeen musta voisi tuntua, ja luulen että tupakointi siinä vaiheessa kaduttaisi. T. Se joka lopetti purkalla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän