Sinä, jonka äiti tupakoi koko raskausajan! Pituutesi?
Kommentit (22)
Perheen äiti ei polttanut esikoistestaan, joka on reilusti yli 180cm. Loput lapset (samasta isästä), joiden odotusaikana poltti ovat esikoisen tavoin poikia (155 cm ja toinen 168 cm).
Olen aina ajatellut, että tupakoinnin aloittaminen vaikutti asiaan.
lapseen. Oppimisvaikeuksista jne. Paljon enemmän haittaa kuin muutamasta puuttuvasta sentistä.
Ja olen hoikka 165cm, kaikki muut perheenjäsenet tosin todella pitkiä.
Oppimisvaikeuksia ei ole (päinvastoin olen ollut kympin oppilas), mutta kärsin selvästi jonkinlaisesta huonosta vastustuskyvystä. Iho huono ja kaikki haavat tulehtuvat helposti ja taudit pitkittyvät. Allergioita monenlaisia :(
Veikkaan, että kaikki nämä, jotka lisäsivät pituuden lisäksi muutakin, tupakoivat itsekkin raskausajat.
Ja olen hoikka 165cm, kaikki muut perheenjäsenet tosin todella pitkiä. Oppimisvaikeuksia ei ole (päinvastoin olen ollut kympin oppilas), mutta kärsin selvästi jonkinlaisesta huonosta vastustuskyvystä. Iho huono ja kaikki haavat tulehtuvat helposti ja taudit pitkittyvät. Allergioita monenlaisia :(
Tuttavaperheessä, josta kirjoitin asiat menivät juuri näin. Lapset ovat ihan normaalijärkisiä, mutta nuorimmat lyhyitä ja herkkänahkaisia.
170cm, olen pisin meistä sisaruksista ainakin vielä.
pikkusisko 7v kasvaa yhä ja isosiskoni on 166cm
äiti isosiskoni pituinen ja isä sitten about 175-180cm. hehhe en tiedä isäni pituutta, mutta minua pidempi.
Miksi kukaan polttaa raskausaikana? Vittu jengi on sekasin. Ei pitäis lapsia tollaisten edes saada. Niin itsekästä. vauva se ei saa happea kun te nautitte röökistänne. Olette tosi itsekkäitä!
Äiti poltti koko raskauden ajan 1-3 tupakkaa/pvä. Sisko on 10cm pidempi
tuo tupakkatietous ole ollut aina tiedossa. Äiti on siis polttanut jokaisessa raskaudessa, paitsi minua odottaessaan.
1. sisko 173cm
2. sisko 166cm
minä, äiti ei enää tupakoinut 169cm
mutta olen alle 16 vuotias...
Äiti tupakoi tosi paljon ja se ärsyttää. On luvannut lopettaa, mutta niin ei ole tapahtunut :(
Olen 45-vuotias ja uskon äitiäni kun kertonut ettei silloin vielä tienyt tupakoinnin olevan niin vaarallista. Itse en tupakoi ja onneksi äitikin lopettanut jo kauan sitten.
ihan hyvä, että röökasi. Ei ainakaan yhtään pituutta tarvitsisi olla lisää.
Oon perheen lyhin. Olin syntyessä(rv 39+) 45cm. Aivan varmasti tupakointi vaikutti.
Hän poltti normaalisti molempien aikana, tuli tosi isot vauvat ja molemmat on nyt aikuisina yli 175 cm, upeita naisia, hyvin pärjänneet kouluissakin.
Oma äiti on polttanut jonkin verran, itse olen 160cm ja koulumenestys oli hyvä.
70-luvulla äitien tupakointia ei ole kielletty sillä tavalla kuin nykyään, silloin ja tietenkin aikaisemminkin hyvin monet äidit ovat polttaneet.
Kuule, mä olen alle 160 cm ja äitini ei ole koskaan polttanut, enkä itsekään polta. En tajua pointtiasi, ap. Onko pitempi nainen jotenkin parempi? Älykkäämpi? Tuskinpa sentään.
Kuule, mä olen alle 160 cm ja äitini ei ole koskaan polttanut, enkä itsekään polta. En tajua pointtiasi, ap. Onko pitempi nainen jotenkin parempi? Älykkäämpi? Tuskinpa sentään.
mutta eiköhän johdu geeneistä. Äiti on hieman lyhyempi kuin minä ja isäni on noin 170-175 cm.
164cm. Muut sisarukset 170-190cm.