Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan alkaa käydä Lidlissä, protestiksi

Vierailija
16.11.2011 |

Meille on toitotettu, että suosikaa suomalaista ja tehty kaupan valinnastakin isänmaan asia. Nyt sitten K- ja S-ryhmien kartellin omistajat käärivät voittoja sekä tuottajien että kuluttajien kustannuksella, eikä vaihtoehtoja edes ole. Olen vieroksunut Lidliä, en haluaisi viedä rahojani ulkomaalaiselle kauppaketjulle, mutta nyt on alkanut mieli muuttua. En halua enää tukea myöskään noiden kahden suurryhmän toimintaa. Myyhän se Lidlikin nykyään suomalaisia tuotteita. En sitten tiiä, kuka maksaa tuottajalle parhaiten, vai onko näissä mitään eroa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "Lähikauppa"-ketjun asiakas, olen asioinut Euromarketissa ja Siwassa, joskus Valtsussakin. Nyt on Euromarketit lopettaneet ja pitäisi löytyä tilalle joku isompi kauppa, mutta on vaan huonoja vaihtoehtoja, joko K tai S.

Olen vähän mietiskellyt, josko käyttäisi vaan Lidliä, pääasiassa hankin ruokani jo muutenkin ruokapiirin kautta. Vaateostoksia voi tehdä netissäkin.

Vierailija
2/6 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan maksa tuottajille hyvin, eikä K-ryhmä paljon häviä. Itse käyn aika usein LIDLissä, eipä nekään mitään tuottajan lempikumppaneita ole, mutta kukapa olisi? LIDLin paistopiste on ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään huippu, mutta juuri tuota protestia ajattelin, ettei K ja S pääse ihan kaikkea sanelemaan. Itse en kyllä paistopistettä tarvi.

Vierailija
4/6 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti sitä, että maajusseille maksetaan (naurettavat) tukiaiset ruuan tuotannosta ja silti ruoka on kaupassa kallista.

Verovaroista tuettu maatalous ei kannata taloudellisesti kuin harvoissa tapauksissa, maanviljelijät eivät saa edes omiaan pois ja silti kaupan keskusliikkeet tekevät hirmutulosta.

Käytännössä maksamme ruuan monta kertaa. Ensin verojen kautta maajussien tukiaiset, sitten vielä ylihintaa kaupassa.

Ja massit käärii - arvaa kuka?

V: Keskusliikeet ja niiden omistajat

Vierailija
5/6 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös vieroksunut Lidliä, mutta nyt mieli muuttunut.

Vierailija
6/6 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti sitä, että maajusseille maksetaan (naurettavat) tukiaiset ruuan tuotannosta ja silti ruoka on kaupassa kallista. Verovaroista tuettu maatalous ei kannata taloudellisesti kuin harvoissa tapauksissa, maanviljelijät eivät saa edes omiaan pois ja silti kaupan keskusliikkeet tekevät hirmutulosta. Käytännössä maksamme ruuan monta kertaa. Ensin verojen kautta maajussien tukiaiset, sitten vielä ylihintaa kaupassa. Ja massit käärii - arvaa kuka? V: Keskusliikeet ja niiden omistajat

Itse ruokapiiriläisenä ostan suoraan tilalta mm. nämä: perunat 20 senttiä kilo, porkkanat, punajuuret, lantut, palsternakat 30 senttiä kilo, sipulit ja kaalit 50 senttiä kilo ja maito 50 senttiä litra.

Ihan naurettavat hinnat, eihän näistä jää tuottajalle mitään ja kaupassa maksavat ainakin kolme- ellei kymmenkertaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän