Ostatteko kirpparilta joululahjoja?
Jos niistä näkee että ovat käytettyjä?
Itse ostan vain, jos niistä ei voi huomata ostopaikkaa.
Kommentit (9)
Jos tiedän, että joku kerää jotain sarjaa, jota ei enää uutena oo saatavissa, mutta etsii täydennysosia.
Moni ystäväni ja muutama läheinenkin keräävät antiikkia ja vanhaa tavaraa, niitä ei uutena oikein voi ostaakaan.
Lähipiirin lapset taas ilahtuvat käytetyistäkin kirjoista, peleistä ja esim. duploista. Maailma hukkuu tavaraan jo valmiiksi, miksi tarvitsisi ostaa uutta aina?
kaikkea ei saa enää uutena.
Juuri löysin äidilleni vanhan keittokirjan:)
Missään tapauksessa en halua ostaa mitään sellaista uutta, jota lahjansaaja ei välttämättä käytä ja tarvitse. Mieluummin turha lahja (hyväntekeväisyys)kirpparilta kuin kaupasta.
LApselleni ostin juuri kirjoja antikvariaatista. En siksi, etteikö olisi varaa ostaa niitä uutenakin, mutta musta on vaan fiksua kierrättää ja jos saan huomattavasti halvemmalla erittäin hyväkuntoisi kirjoja, niin musta olisi tyhmää ostaa niitä uutena.
Miehen siskolle esimerkiksi ei voisi ikinä antaa mitään käytettyä. Hän ei osannut edes arvostaa sitä, kun anoppi antoi lapsen lapselleen rippilahjaksi hopeaesineitä, joita on itse aikanaan saanut rippilahjaksi. Nainen ei käsittänyt, miten voi antaa vanhoja esineitä lahjaksi...
olen ostanut esim. kirjoja, dvd:tä ja levyjä joita ei enää saa uutena kaupoista, lapsille leluja (vain erinomaisessa kunnossa olevia) ja vaatteita.
En osta, kun en kerkee kirppareille kiertelemään. Äidiltä (eläkeläinen) toivon usein jotain, mikä vaatii kirppareilla kiertelyä, esim osia Arabian astiasarjoihin, mitä ei enää myydä kaupassa.
uusia tavaroita/vaatteita voisin kirppareilta lahjaksi ostaa. toki eri asia olisi joku astiasarja jota ei kaupasta saa.. muuten en tykkää kirpparikamasta :( enkä käy kirppiksillä.
mutta en muille, koska en voi tietää mitä mieltä muut ovat käytetystä lahjasta.. Poikkeuksena anopille ostettu vanha arabian Valensia-kulho. Niitä kun hänellä on ennestään, eikä uutena saa enää.