Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ARGH! Onko PAKKO imettää bussissa??!?!

Vierailija
08.11.2005 |

Ajelin äsken töistä kotiin ja vastapäätä bussissa istui lihava äiti, jolla oli pieni vauva. Vauva alkoi kitisemään ja äiti heitti puseronhelmat korviin ja tissin kehiin. Olipa kamalaa katsottavaa!!! Minusta imettäminen on jokaisen yksitysiasia, eikä toisia tartte pakottaa seuraamaan moista tapahtumaa vierestä. Sitten kun itse synnytän ja saan vauvan, imetän diskreetisti sivummalla jos on pakko imettää. Tällä äidillä vielä paistoi puseron alta raskausarpiset makkarat *inhon puistatuksia*

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun se lapsi vie todella järjenkin päästä, pitäisi sulkea itsensä neljän seinän sisään kunnes osaa taas ottaa muutkin huomioon!

Vierailija
2/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut hoikka kaunis isotissinen kuin pamela andersson niin hän olisi saanut rauhassa imettää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kaikille se ei ole itsestään selvää, että naapuripöydässä haisee maito!

Vierailija
4/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai?

Vierailija
5/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetän ihan missä vaan.. tissin pidän piilossa ja mahamakkarat myös, mutta voihan jotain vilahtaa. Mut enemmän tissiä näkyy bikinit päällä ku imetettäessä. Eihän se voi ketään haitata suomessa? Mä aina leuhkin mun ulkol. varsinki amerikkalaisille kamuille että täällä on vielä järki päässä ja luonto mukana ihmisten elämässä.

Vierailija
6/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aivan VITUN varmasti joku ois sille tullu sanoo että etkö osaa hiljentää sitä lasta! imettäminen on yksi maailman luonnollisimpia asioita.ai kauhee jos omaskin äitis on sua yleisillä paikoilla imettänyt,APUA!!!

Vierailija
7/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitten kun itse synnytän ja saan vauvan, imetän diskreetisti sivummalla jos on pakko imettää.

a) et ylipäätään liho

b) vauvasi ei edes tule koskaan itkemään julkisella paikalla

c) SINULLE ei ainakaan tule raskausarpia

;-))

Vierailija
8/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaavaa ja moukkamaista, sillä paikalla voi olla henkilöitä jotka loukkaantuvat tai ahdistuvat tai järkyttyvät asiasta, esim. muslimeja.

Vierailija
9/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käännän häveliäisyyssyistä pääni pois.

ja olen itse imettänyt stockalla vaateosastolla, kahviloissa, bussissa, ravintolassa jne.

osittain juuri siksi, että toiset ei kestä katsoa paljaita tissejä, ihan vain ärsyyttääkseni...

Vierailija
10/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän äitejä, jotka imettävät esim. bussissa tai julkisilla paikoilla, jos tulee pakkotilanne, esim. lapsi huutaa nälkäänsä. Minusta sen imettämisen pitäisi kuitenkin tapahtua sen verran vaivihkaa, ettei tissiä vilauteltaisi ollenkaan. Joku voi uskonnollisista tai muista syistä loukkaantua tai vaivaantua imetyksen nälemisestä.

On olemassa imetyspaitoja ja harsoja, joita voi käyttää siinä näkösuojana. Itse huomasin, että tutut amerikkalaiset äidit käyttävät usein ohutta harsoa tai huopaa näkösuojana lapsen ja rintamuksensa päällä, kun imettävät. Se olisi huomaavainen tapa kaikille ja lapsikin tottuu siihen, kun jo ihan pienenä oppii syömään kankaisen suojan alla. Ajattelen, että imettäminen on luonnollista, mutta silti kannatan huomaavaisuutta ja " näkymätöntä" imettämistä.

Vierailija
12/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko katsoa. Kattele muualle sen aikaa. Sitä paitsi vauvaa voi imettää aika näkymättömästi pitämällä tissit melkein piilossa ja vauva samoin, se on vähän niinkuin tekniikkalaji!

Vierailija
13/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään kahvilan jossa imetys kokonaan kielletty- NIIN!

Kerran kahvilan niuho meni viereisessä pöydässä istuvalle äidille joka rupesi imettämään pientä vauvaa sanomaan että " Kuule voitko heti paikalla lopettaa kun meillä ei saa syöttää vauvaa.." No, kesken jäi ja äiti lähti hoitohuoneeseen, mutta ei siellä kahvilassa saane syöttää sitten purkkiruokiakaan.. heh

Vierailija
14/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

man huomaamattomasti, ja mun vatsamakkarat ei suoranaisesti näy, koska imetän imetyspaidassa (makkaroita kyllä on). En usko, että suurin osa bussimatkustajista on edes huomannut imettämistäni.

Ravintolassa, jos on avoanainen rafla, menen johonkin muualle imettämäään kun omaan pöytääni, esim. naulakoille.

Mutta kyllä vauvan pitää saada ruokaa paikassa kuin paikassa, joten bussissa imetys on ihan ok.

Vierailija
15/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai se että joku hienohelma hämmentyy? Ihan rauhassa voi siirtyä muualle tai kääntää katseen, kukaan ei varmaan pyydä katsomaan.

Vierailija
16/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainot kotiäidit siellä varmana pyörtyisivätkin, jos sattuisivat näkemään aidot rinnat ihan livenä.

Kyllä imetys on ihan luonnollinen tapahtuma, ja pienen vauvan on saatava ruokaa nälkäänsä. Toki sitä itsekin mieluiten etsii rauhallisemman paikan, IHAN JO PELKÄSTÄÄN LAPSEN RUOKARAUHAN TAKIA, mutta jos on imetettävä, on imetettävä. Nyös muut ihmiset voivat olla huomaavaisia ja olla tuijottamatta. Tietysti jos on jotain komplekseja asiasta, niin silloinhan siitä pitää mekkala nostaakin. Ja ne miehet, jotka saavat jotain kiksejä nähdessään PIENEN PALAN PALJASTA RINTAA (ei sitä nyt niin paljon kerralla vilahda) imetystilanteessa, heidän kannattaisi tutkituttaa päänsä...

Vierailija:

näkösuojana. Itse huomasin, että tutut amerikkalaiset äidit käyttävät usein ohutta harsoa tai huopaa näkösuojana lapsen ja rintamuksensa päällä, kun imettävät. Se olisi huomaavainen tapa kaikille ja lapsikin tottuu siihen, kun jo ihan pienenä oppii syömään kankaisen suojan alla. Ajattelen, että imettäminen on luonnollista, mutta silti kannatan huomaavaisuutta ja " näkymätöntä" imettämistä.

Vierailija
17/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan ja äidin katsekontakti, jos vauva piilotetaan harson tms. alle?

Vierailija
18/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on KAUNIS ja LUONNOLLINEN asia.

Imetys ei katso PAIKKAA, AIKAA eikä ÄIDIN ULKONÄKÖÄ.

Imetykseen ei tarvita YMPÄRISTÖN LUPAA eikä edes HILJAISTA HYVÄKSYNTÄÄ.

Tärkeintä on RUOKKIA PIENI LAPSI JONKA AINOA RAVINTO ON MAITO.

Minua ei haittaa yhtään missä ja milloin pientä vauvaa imetetään tai kuinka paljon mahdollisesti näen äidin paljasta vartaloa. Jos jotakuta nämä asiat häiritsevät, suosittelen hiljaista mietiskelyä omien ongelmien ratkaisemiseksi tai jos ahdistus käy niinkin ylivoimaiseksi, että aiheesta pitää kirjoittaa mediaan, suosittelen juttelua ammattiauttajan kanssa.

Toistan vielä että imetys on L U O N N O L L I S T A .

Vierailija
19/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöydässä imetän jos muuta vaihtoehtoa ei ole kuin vessa. Ei sen tissin ja mahamakkaroiden tarvitse kilometrin päähän paistaa, vaan homman voi hoitaa huomaamattomastikin..

Vierailija
20/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttämisestä tuttipullolla? t. äiti, joka on imettänyt julkisestikin, mutta yleensä varmaan niin, ettei rintaa/mahaa/muuta ole näkynyt (imetyspaita on kätevä, samoin huivit)