Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää, nolottaa, surettaa :( - pankki veti maton alta...

Vierailija
15.11.2011 |

Löydettiin unelmiemme talo. Ollaan etsitty vuosia sitä oikeaa. Hinta kohtuullinen, sopivan kokoinen, hyvä sijainti. Mutta mutta. Pankki näytti ensin meille vihreää valoa ja ehdittiin hehkuttaa asiaa kaikille tutuille. Nyt sitten pankista tuli puhelu, että ei onnistukaan. Ollaan ihan rikki. Omasta talosta ollaan haaveiltu vuosia. Uutta ei ole varaa rakentaa. Mitä nyt pitäisi sanoa kaikille? Että olemme noloja luusereita, joiden velanmaksukykyyn ei oma pankkikaan usko?

Hävettää, hävettää hävettää, eikä tuo pimeys auta yhtään :( Onko kukaan kokenut vastaavaa? Kannattaako edes kysellä muista pankeista? Luottotiedot on kunnossa, vakkarityöt jne, takaajakin löytyy. Ei oikein tiedetä mikä nyt mättää. :(((

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhennyksiin kuussa. Kuinka isoa lyhennyserää olitte hakemassa? Ettei ongelma olisi tuo, että nykyinen myymättä...?

Vierailija
22/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntöhän on, että yli kolmasosa tuloista

ei saisi mennä asumismenoihin.

nykyisillä koroilla tuo raja on liian korkealla. Ennemminkin neljäsosa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhennyksiin kuussa. Kuinka isoa lyhennyserää olitte hakemassa? Ettei ongelma olisi tuo, että nykyinen myymättä...?

se ole mikään ongelma, jos ostettavasta tehdään ehdollinen tarjous niin, että kaupat tehdään vasta kun oma on myyty.

Vierailija
24/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin koko summa pankista, SO?

((Jos meinasitte koko summan pankista saada, niin haloo... onneksi pankit eivät enää syydä täyslainoja pelkän takaajan turvin.))

Kun tulee taantuma, asuntojen hinnat laskee. Jos toinenkin lainanottajista saa fudut, voi asunto mennä myyntiin ja pankille tulla tappiota.

Lienet sen verran nuori, ettet muista 1990-luvun alun lamaa. Me veronmaksajat makselimme silloin 40 miljardia markkaa pankkien lainatappioita, joista iso osa oli syntynyt juurikin holtittomasta asuntolainottamisesta.

Että siten.

Vierailija
25/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nykyinen asunto 20% uuden hinnasta?

Vierailija
26/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienet sen verran nuori, ettet muista 1990-luvun alun lamaa. Me veronmaksajat makselimme silloin 40 miljardia markkaa pankkien lainatappioita, joista iso osa oli syntynyt juurikin holtittomasta asuntolainottamisesta.

Että siten.

Mutta itse et ole tainnut kuulla lainaturvista yms jutuista?

Itse olen aina ajatellut että raha on vaan rahaa ja taantumat on jo ohitettukin.

Vierailija
27/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehän olisitte käytännössä ottaneet lainat ilman omaa säästöosuutta.

Kukaan ei takaa, että saatte asunnosta sen, mitä toivotte. Asuntokauppa on on taantunut, monin paikoin hinnat jopa laskussa.

Joten tuo, että saisitte nykyisen asunnon myymällä 20% uuden hinnasta on ihan fiktiivistä, sorry.

Eikä mikään vastuuntuntoinen pankki anna 100% lainaa asunnon hinnasta tässä taloustilanteessa. Luottotappion riski on liian iso, kun asuntojen hintatasosta ei ole mitään takeita, ei myöskään lainanottajien työpaikkojen pysyvyydestä.

Vierailija
28/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ajatellut että raha on vaan rahaa ja taantumat on jo ohitettukin.

Toki menet nyt kertomaan tuon ilouutisen niille maailman talousviisaille, jotka suotte pelkäävät talouden romahtamista.

Vierailija
29/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienet sen verran nuori, ettet muista 1990-luvun alun lamaa. Me veronmaksajat makselimme silloin 40 miljardia markkaa pankkien lainatappioita, joista iso osa oli syntynyt juurikin holtittomasta asuntolainottamisesta. Että siten.

Mutta itse et ole tainnut kuulla lainaturvista yms jutuista? Itse olen aina ajatellut että raha on vaan rahaa ja taantumat on jo ohitettukin.

Tuotanto on kääntynyt laskuun ja taantumaksi tätä saa virallisestikin sanoa aika pian...

Lainan takaisinmaksuturva toki on olemassa, mutta se ei kauhean isoa lainaa edes kata, maksimissaan 200 tonnia ja 1500 e kuussa.

Vierailija
30/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki menet nyt kertomaan tuon ilouutisen niille maailman talousviisaille, jotka suotte pelkäävät talouden romahtamista.

Olen alalla jossa ekana näkyy maailmanmeno ja kyllä se ohi on.

Vierailija
31/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus. Ehtona tietenkin olisi ollut tämän nykyisen myynti, emme siis mihinkään kahden asunnon loukkuun ole pyrkimässä.

20 % käteen jäävä omarahoitusosuus nykyisestä on ihan realistiseen kanttiin laskettu sen mukaan, mitä tästä yhtiöstä on viimeaikoina myyty.

Molemmat ollaan kunnan töissä.

t:ap

Vierailija
32/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus. Ehtona tietenkin olisi ollut tämän nykyisen myynti, emme siis mihinkään kahden asunnon loukkuun ole pyrkimässä.

20 % käteen jäävä omarahoitusosuus nykyisestä on ihan realistiseen kanttiin laskettu sen mukaan, mitä tästä yhtiöstä on viimeaikoina myyty.

Molemmat ollaan kunnan töissä.

t:ap

Vierailija
33/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä suhteessa saa olla ihan huoleton.

Vierailija
34/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hidasta. Pankki ei varmaan halua ottaa riskiä, että ette saa omanne kaupaksi.

Me aiotaan myydä oma eka ja etsiä sitten uusi. Ei muuten viitsi ostaa isoa taloa.

Vierailija
35/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko te olisitte siis tarvinneet lainaa?

Pistää ihmettelemään tuo, että ihmiset eivät saa riittävästi lainaa. Meille on ainakin aina myönnetty enemmän lainaa kuin ollaan edes haluttu ottaa ja mikä olisi minusta järkevää.

Kai ne nyt sieltä pankista sanoi jonkun syyn? Olisiko vaikka se, että teidän omaisuus ei kattaisi nyt 10% molempien asuntojen arvosta? Pankit eivät saisi antaa lainaa niin, ettei olisi tuota 10% itsellä. Jos teillä vanhasta asunnosta pitäisi olla 10% ja uudesta 10%, niin toteutuisiko se nyt? Vai arvioiko pankki teille kuukausierän liian suureksi?

Vierailija
36/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alalla jossa ekana näkyy maailmanmeno ja kyllä se ohi on.

Ehkä kannattaa mennä takaisin nukuttamaan niitä lapsia.

Vierailija
37/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaahan yritetään taas.

Vierailija
38/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa mennä takaisin nukuttamaan niitä lapsia.

Miten se tähän liittyy?

Vierailija
39/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin mielestä emme selviäisi koron noususta. 7 % korko olisi meille kuulemma liikaa. 200 000 oltaisiin tarvittu lainaa. Itse ollaan laskettu, että kyllä selvitään ja että sitten tingitään mm. matkustelusta jos tarpeen. Oma talo on meidän unelma ja siihen haluaisimme satsata. Molemmat ollaan kaiken lisäksi työurillamme sellaisessa kohtaa, että ihan varmasti tullaan vielä etenemään joidenkin vuosien päästä ja palkat tulevat nousemaan. Mutta kait me sitten ollaan sellaisia luusereita, että ei meihin luoteta :(

t: ap

Vierailija
40/48 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitaatti äskeisestä tv:n pääuutisten lähtöjutusta:

"Suomen talouden kasvu on hyytynyt. Tilastokeskuksen mukaan Suomen talous supistui hieman syyskuussa edelliskuukauteen verrattuna. Pitemmällä aikavälillä mitattiin kuitenkin edelleen kasvua. Myös konkurssien määrä on kasvussa."

Toisin sanoen vaikka viime vuoteen verrattuna kasvua onkin - alkuvuoden kasvun ansiosta - viime kuukausina talous on kääntynyt laskuun.

Että revi idiootti siitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi