Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niskajumissa ja pyörryttää, mikä auttaa?

Vierailija
15.11.2011 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierontakin auttaa, mutta jos sulla on tuohon taipumusta, niskat menee ilman säännöllistä jumppaa helposti uudelleen jumiin hieronnan jälkeen.

Kannattaa käydä kerran hyvällä fysioterapeutilla, joka osaa antaa jumppaohjeita juuri sinun hartioillesi. Näin netitse on aika vaikea tietää, mistä juuri sinun niskasi jumitus johtuu.

Itselläni huimaus johtuu siitä, että minulla on näyttöpäätetyö ja tapana tuijotella ruutua leuka pitkällä edessä. Niskan viides nikama jumittaa ja aiheuttaa verenkiertohäiriötä ja huimausta. Minulla siihen auttaa se, että aina iltaisin ja välillä päivälläkin venytän niskaa näin: asetun joko lattialle tai seinää vasten selin. Liutan hitaasti takaraivoa ylöspäin, muu kroppa paikoillaan. Niska venyy. Palautan perusasentoon. Toistan parikymmentä kertaa hitaasti.

Mutta kuten sanoin, on ihan sattumanvaraista, tepsiikö tuo juuri sinuun. Asiantuntijan pitäisi nähdä sinut IRL ja kokeilla niskastasi, mikä siellä jumittaa.

Tietenkään yleisestä niska-hartiaseudun jumpasta ei ole sinulle HAITTAA, muttei välttämättä hyötyäkään, koska vaivasi voi olla spesifi.

Vierailija
2/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallonpohja ja ihan niska on jäykkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kiropraktikolle, mahdollisesti akupunktioon ja ylläpitohoitona niska-hartiajumppaa. Jumittutta niskaa ei voi eikä kannata lähteä kylmiltään jumppaamaan. Se voi jopa pahentaa tilannetta.

Vierailija
4/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kiropraktikolle, mahdollisesti akupunktioon ja ylläpitohoitona niska-hartiajumppaa. Jumittutta niskaa ei voi eikä kannata lähteä kylmiltään jumppaamaan. Se voi jopa pahentaa tilannetta.

Vierailija
5/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos kipu on viiltävä, eikä niskaa saa kääntymään, silloin on ensin saatava kipu laantumaan. Mutta nykyään neuvotaan, että silloinkin voi varovasti alkaa venytellä, jos kipulääke vie kivun.

Itse tulkitsin, että ap:lla ovat vain lihakset jumissa ilman sen kummempia kipuja. Silloin voi ja pitää alkaa jumpata, maltilla tietysti.

-2-

Vierailija
6/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

venyttäminen ei todellakaan auta. Venytys ei osu siihen krampissa olevaan lihakseen, joka on fasettilukon "suojana".

Vierailija
7/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiropraktikolle, vain OMT osaa käsitellä

Mä olen saanut aina avun kiropraktikolta. OMT:llä en ole koskaan käynyt.

Vierailija
8/8 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

venyttäminen ei todellakaan auta. Venytys ei osu siihen krampissa olevaan lihakseen, joka on fasettilukon "suojana".

Koska silloin hän olisi maininnut kivun ja SE on kyllä nikamalukossa aina aika päällimmäinen oire! Trust me, minulla on niitäkin ollut lapojen välissä useita kertoja.

Niitä on hoidettu niksauttamalla ja nykyään saan ne auki jo itsekin, kun rullaan selinmakuulla ilmastointiputken päällä edestakaisin.

-2-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi