Olen aina sanonut, että lapseni saavat aikuisina tehdä mitä haluavat, mutta eihän se ole totta!
En haluaisi, että lapseni muuttaisivat pysyvästi esim. Lähi-Itään tai tekisivät vuosikymmeniä avustustyötä jossakin Amazonin viidakossa - en vaikka se tekisi heidät onnelliseksi. Olisi kamalaa, jos maailma veisi lapseni mukaanaan, niin tärkeitä he ovat minulle.
Jos oikein alan asiaa miettiä, luulen että lista kasvaa melkoiseksi. Mitä sinä et haluaisi lastesi tekevän aikuisena?
Kommentit (5)
mun mielestä olis ihanaa, jos lähtisivät kriisiaputöihin maailmalle!
He SAAVAT muuttaa sinne Lähi-Itään tai Amazonin viidakkoon riippumatta siitä haluatko sinä vai et.
He SAAVAT muuttaa sinne Lähi-Itään tai Amazonin viidakkoon riippumatta siitä haluatko sinä vai et.
ap
Ja niin varmasti tekeekin. Kukapa ei.
En mä voi aikuiselta ihmiseltä mitään kieltää. Lapsena yritetään opettaa hyviä arvoja, lähimmäisenrakkautta. Empatiakykyä jne.
Lapsella on toki myös lupa kritisoida meidän hänelle opettamia arvoja, ja useimmat varmasti ajatteleeki ne itse ja muodostaa omansa sit aikuisena. Toimii sitten sen mukaan.
Tärkeintä minulle on, että lapsi nauttii elämästään, ja luo itsensä näköisen elämän. Elää ihan omaa elämäänsä, eikä anna kenenkään muun määrätä siitä. Tuntee oman arvonsa.
Surullistahan se mulle olis, jos lapsi vaikka muutais toiselle puolelle maapalloa, mutta en sitä voi kieltääkään.
vahingoittaa häntä itseään tai muita