Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virikeäidin ärsyttävää valitusta, ei voi ymmärtää..

Vierailija
15.11.2011 |

Äiti siis vauvan kanssa kotona ja parivuotias esikoinen hoidossa. Äiti valittaa nyt siitä että jos esikoisen hoitaja on kipeä, hän joutuu viemään esikoisen toiseen paikkaan hoitoon?!

Voiko turhemmasta enää valittaa? Pitäisi sitten lapsensa silloin kotona jos hoitaja on kipeä.

http://www.vihdinuutiset.fi/artikkeli/79289-’me-emme-voi-ajatella-kunnan-rahoja-meidan-on-ajateltava-lapsiamme’

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo nyt mietin, et miten me järjestetään ettei tartte hoitoon viedä alle 4 vuotiaana.

Jotenkin se on pakko saada onnistumaan.

Unettomia yön tuntejakin olen jo viettänyt :D

Ja toiset roudaa hoitoon heti, kun mahdollista ja ite ovat kotona. Mun on kuitenkin pakko mennä töihin jossain vaiheessa.

Vierailija
2/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä ymmärrä tosiaankaan tuollaisesta valittamista.

Itsekin viel lastani virikehoitoon,olen tällä hetkellä työtön ja pakko pitää hoitopaikka,jos saan yhtäkkiä töitä.Lapsi on 5v.

Jos hoitopaikka on syystä tai toisesta kiinni ja pitäisi varahoitoon viedä, niin pidän kyllä lapsen suosiolla kotona,pidetään kyllä muutenkin vapaapäiviä sillointällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutussa 2,5 vuotias itkee varahoitopaikan ulkopuolella ja äiti autossa. Miksi ei pikkuinen voi olla kotona äidin ja vauvan kanssa. Mulla on kolme lasta reilun kahden vuoden ikäerolla ja meille on kerho riittänyt virikkeeksi.

http://www.vihdinuutiset.fi/artikkeli/79289-%E2%80%99me-emme-voi-ajatel…

Vierailija
4/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samanlainen asetelma, eli 2,5-vuotias hoidossa ja vauva "kotona". "Kotona" siksi, että vauva kävi useamman kerran viikossa sairaalassa hoidoissa.

Lisäksi tunnen muutaman kaveriperheen, joissa äiti on vauvan kanssa opiskellut/tehnyt lopputyötä. Vauvan päiväunien aikana tällainen onnistuu, mutta ei 2-vuotiaan kanssa.

Lisäksi hukkasitte ilmeisesti asian pointin: pieniä lapsia (jopa 1-vuotiaita) siirrellään noihin varahoitopaikkoihin tasausviikoilla ja pph ollessa kipeä/koulutuksessa/lomalla. Myös pph tulotaso on tippunut radikaalisti, koska ylitöistä ei enää makseta palkkaa.

Kommentoisitte mieluummin asiaa kuin niitä koristeita.

Vierailija
5/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samanlainen asetelma, eli 2,5-vuotias hoidossa ja vauva "kotona". "Kotona" siksi, että vauva kävi useamman kerran viikossa sairaalassa hoidoissa.

Lisäksi tunnen muutaman kaveriperheen, joissa äiti on vauvan kanssa opiskellut/tehnyt lopputyötä. Vauvan päiväunien aikana tällainen onnistuu, mutta ei 2-vuotiaan kanssa.

Lisäksi hukkasitte ilmeisesti asian pointin: pieniä lapsia (jopa 1-vuotiaita) siirrellään noihin varahoitopaikkoihin tasausviikoilla ja pph ollessa kipeä/koulutuksessa/lomalla. Myös pph tulotaso on tippunut radikaalisti, koska ylitöistä ei enää makseta palkkaa.

Mutta eikä tämä äiti voi pitää esikoistaan EDES silloin kotona kun hoitaja sairaana? Tuskin nyt usein tarvitsisi pitää esikoistaan kotona.

Jättää siis mielummin kaksivuotiaan outoon paikkaan itkemään kuin pitää kotona?

ap

Vierailija
6/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu virikeäiti valitti puistossa, kun joutui ottamaan lapsensa kotiin päiväkodin loman ajaksi: "Siis mä olen niiiin loppu, niin loppu. Vielä pitäis melkein viikko kestää. Mä tuun hulluksi!". Kyllä se on helvetin rankkaa, kun joutuu oman lapsensa kanssa aikaa viettämään yli pari tuntia.

Vierailija
7/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurustossa rouva" kotona" 2 ja puolivuotiaan kanssa (on kerhossa kolme kertaa viikossa) ja 3 ja puolivuotias on päiväkodissa viitenä päivänä viikossa.

Isompi viedään päiväkotiin 7:30 huutavana. Isä vie mennessään töihin, jotta äiti saa heräillä rauhassa vaan yhden kanssa. Lapsi siis herätetään kesken unien päiväkotiin, jotta äiti saa olla rauhassa.

Äiti valittaa, kun lasta ei saa viedä kipeänä hoitoon. Haukkuu hoitajia, jotka joutuvat huomauttelemaan ylitetyistä hoitoajoista. Valittaa, kun pienemmän kerho on niin kaukana, että ei ehdi juurikaan olla rauhassa.

Rankkaa tuo kotiäidin elämä. Huoh.

Vierailija
8/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta näissä jutuissa on ehdottomasti se, että valitetaan, kuinka kamala tilanne tuo pompottelu lapselle on/ kuinka kamla paikka päiväkoti on. Mutta, jos lapselle on parempi olla hoidossa kuin kotona, sehän tarkoittaa siis sitä, että koti on vielä pahempi paikka.

En nyt ota kantaa siihen, millä perusteella, kuka ja milloin saisi viedä lapsensa päiväkotiin, mutta ÄLKÄÄ VALITTAKO SIITÄ HOIDOSTA, jos mielluummin pidätte lapsianne siellä kuin kotona. Parantakaa sitten niitä kotioloja sen verran, että lapsi voisi olla kotona.

Ja edelleenkin on perusteltua, tietyissä tapauksissa, pitää lasta hoidossa äidin/ isän ollessa kotona. Mutta kaikkien virikelapsien syy olla hoidossa EI VOI olla sairaus/ alkoholismi/ sosiaaliset syyt tms. Tai muuta tämä maa on kyllä isossa pulassa ongelmiensa kanssa.

Vierailija
9/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mukelon jälkeen pakkosterilisaatio!!!

Vierailija
10/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä :(

En uskoisi tätä juttua, ellei olisi tuota linkkiä lehtijuttuun!

Vierailija
11/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samanlainen asetelma, eli 2,5-vuotias hoidossa ja vauva "kotona". "Kotona" siksi, että vauva kävi useamman kerran viikossa sairaalassa hoidoissa. Lisäksi tunnen muutaman kaveriperheen, joissa äiti on vauvan kanssa opiskellut/tehnyt lopputyötä. Vauvan päiväunien aikana tällainen onnistuu, mutta ei 2-vuotiaan kanssa. Lisäksi hukkasitte ilmeisesti asian pointin: pieniä lapsia (jopa 1-vuotiaita) siirrellään noihin varahoitopaikkoihin tasausviikoilla ja pph ollessa kipeä/koulutuksessa/lomalla. Myös pph tulotaso on tippunut radikaalisti, koska ylitöistä ei enää makseta palkkaa. Kommentoisitte mieluummin asiaa kuin niitä koristeita.

Tuo itse asia on kumminkin tärkeä juttu, miksi SE ei herätä intohimoja!

Ei, av-mammojen pitää päästä nokkimaan toisiaan ja kohottamaan omaa, olematonta itsetuntoaan haukkumalla muitten ratkaisuja.

Eikö voitaisi edes joskus puhua asiasta, eikä esimerkkitapauksista?

Tuollainen varahoidon käyttö pitäisi todellakin olla vain hätätapauksiin rajattua ja hoitoa pitäisi voida tarjota vakipaikassa. Joo, symppaan pph:den tarvetta pitää hoitopäivät kohtuullisina, mutta voisiko sitä hoitopäivän venymistä kompensoida rahalla niin, että kaikki olisivat tyytyväisiä?

Vierailija
12/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikä tämä äiti voi pitää esikoistaan EDES silloin kotona kun hoitaja sairaana? Tuskin nyt usein tarvitsisi pitää esikoistaan kotona.

ap

Ja aina näissä virikehoitokeskusteluissa ilmaantuu paikalle näitä länkyttäjiä, joiden lapset selvästikään EIVÄT ole virikehoidossa, jos kerran sille hoidolle on joku oikea syy, esim just se sairas sisarus tai opiskelu, vaikkakin kotona.

Kaikki mun tuntemani virikeäidit sen sijaan vaan ovat onnistuneet vakuuttamaan itsensä siitä, että he eivät sitten millään pystyisi hoitamaan kahta lasta kerrallaan, ja että 2-vuotias on aivan pakahtumaisillaan, jos ei saa tarpeeksi virikkeitä, siis nimenomaan niitä päiväkodin virikkeitä, eli meteliä ja mekkalaa, ulkovaatteissa jonottamista eteisessä jne.

Vierailija
13/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu virikeäiti valitti puistossa, kun joutui ottamaan lapsensa kotiin päiväkodin loman ajaksi: "Siis mä olen niiiin loppu, niin loppu. Vielä pitäis melkein viikko kestää. Mä tuun hulluksi!". Kyllä se on helvetin rankkaa, kun joutuu oman lapsensa kanssa aikaa viettämään yli pari tuntia.

Mullakin on kavereita, jotka ovat sujuvasti hoitaneet lapsiaan kotona useammankin vuoden, mutta kun ne kerran on saatu lykättyä päiväkotiin, niin sitten niitä ei enää jaksaisi siellä kotona MILLÄÄN.

Siis vaikka itse maataan perse homeessa kaikki päivät kotona yhtään mitään tekemättä, niin lapsilla ei ole ikinä edes ylimääräisiä vapaapäiviä/lyhennettyjä päiviä, kun ei niitä kestä.

Vierailija
14/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kummassa meidänkään päiväkodin / pph-ryhmän virikehoidattajista kukaan ei samaan aikaan opiskellut, hoitanut omaa tai vauvan sairautta tai virikehoidettavan puhehäiriöitä tai muuta vastaavaa, vaan lapsi oli hoidossa ihan vaan virikkeiden vuoksi, hoitopaikkaa varatakseen ja pedatakseen uudelle tulokkaalle sinne niin ikään paikkaa tai siksi, että "se on niin helppoa ja halpaa". Pahimmillaan isä toi parivuotiaan esikoisensa parkuvana pakettina joka ikinen aamu kokopäivähoitoon ja hoitajan ajasta iso osa menee tämän äkäpussin paapomiseen ja äiti viideltä hakiessaan nauroi, että "Matti" on ainoa joka pystyy lapsen edes viemään, äidille lapsi pistäisi niin kovaa hanttiin ettei fyysisesti onnistu.

Olen AIVAN samaa mieltä.

ap

Ja aina näissä virikehoitokeskusteluissa ilmaantuu paikalle näitä länkyttäjiä, joiden lapset selvästikään EIVÄT ole virikehoidossa, jos kerran sille hoidolle on joku oikea syy, esim just se sairas sisarus tai opiskelu, vaikkakin kotona.

Kaikki mun tuntemani virikeäidit sen sijaan vaan ovat onnistuneet vakuuttamaan itsensä siitä, että he eivät sitten millään pystyisi hoitamaan kahta lasta kerrallaan, ja että 2-vuotias on aivan pakahtumaisillaan, jos ei saa tarpeeksi virikkeitä, siis nimenomaan niitä päiväkodin virikkeitä, eli meteliä ja mekkalaa, ulkovaatteissa jonottamista eteisessä jne.

Vierailija
15/15 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo äiti on kehdannut omalla nimellään mennä valittamaan tuollaisesta asiasta.

Ja sinä joka valitit meidän huonosta itsetunnosta niin asia on kuitenkin aivan päinvastoin, mulla on ollut itsetuntoa hoitaa lapseni aivan itse, nyt kuudes vuosi menossa :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi