Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä fyysisesti kevyt työ sopisi, jos on ADHD?

Vierailija
14.11.2011 |

Joudun vaihtamaan kevyempään työhön, nyt olen tehnyt vuosikausia fyysistä työtä.

On jo ikää, eikä ole oikein intoa tai päätä opiskella vuosikausia.Silti pitäisi terveydellisistä syistä vaihtaa kevyempään työhön. (on tuore B-lausunto asiasta) Tulen saamaan kuntoutustukea tms.

Mietin sihteerin työtä, mutta ei ADHD:n kanssa siinä varmaan pärjää, tai en ole varma. ADHD:stä ei ole vielä diagnoosia, mutta olen sitä 99% varma, koska suvussa on tuota, ja oireeni ovat samoja kuin diagnosoiduilla. En ole vaan tullut menneeksi lääkäriin, kun olen ollut työssä jossa ei tarvitse käyttää päätään. :-D

Mitään erityisiä intressejä minulla ei ole oikein koskaan ollut, siksi päädyinkin fyysiseen duunarinhommaan. Taiteellista lahjakkuutta on, muttei tarpeeksi niin että sillä voisi elättää itsensä.

Ehdotuksia ammatista johon olisi lyhyt koulutus eikä se olisi kovinkaan fyysistä? Olisi hyvä myös jos alalla olisi suht hyvä työllisyystilanne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop

Vierailija
2/18 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassa.

Sihteeriksi et edes pääse, pärjäämisestä en tiedä.

Mä oon itse tutkija ja mulla on ad(h)d - työ sopii mulle loistavasti, mutta tähän kyllä tarvii aika pitkän koulutuksen, joten ei taida olla sua varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassa.

Mä oon itse tutkija ja mulla on ad(h)d - työ sopii mulle loistavasti, mutta tähän kyllä tarvii aika pitkän koulutuksen, joten ei taida olla sua varten.

Miten niin en päse sihteeriksi, millä perusteella ja kuka sen kieltää? Oppisopimuksella koulutus kestäisi 1-1,5 vuotta, ja voisin ehkä päästä, koska Kuntien eläkevakuutus maksaisi palkkani työnantajalle.

Vierailija
4/18 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että luulen melko varmasti että minulla on ADD eli keskittymis-ja tarkkaavaisuushäiriö ilman ylivilkkautta. Olen kyllä aika tarkka ja tunnollinen.

Vierailija
5/18 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä mielessä tuo sihteeri voisi sopia, että se homma toisinaan vaatii nimenomaan sellaista hyppelehtivää mielenlaatua, sellaista ettei ainakaan harmistu jos ei saa kirjeen kirjoittamiseen keskittyä.

Olisko toinen joku vastaanottovirkailija?

Vierailija
6/18 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä mielessä tuo sihteeri voisi sopia, että se homma toisinaan vaatii nimenomaan sellaista hyppelehtivää mielenlaatua, sellaista ettei ainakaan harmistu jos ei saa kirjeen kirjoittamiseen keskittyä.

Olisko toinen joku vastaanottovirkailija?

Tätä olen itsekin miettinyt. Olen ollut myyjänä, eli tiedän sopivani asiakaspalveluun. Ja tuo olisi ehkä minulle helpompaa kuin toimistosihteerin työ.

Vierailija
7/18 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun haet työeläkelaitokselta ammatillista kuntoutusta, pyydä alkuun ohjausta ja työkokeilua, niin saat parhaiten selville sopiiko uusi työ.

Vierailija
8/18 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän saa siirtyä paikasta toiseen ja on etua vähän levottomasta luonteesta, joka uskaltaa ottaa kontaktia ihmisiin.

Vierailija
9/18 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassa.

Voisitko vielä vastata että millä perusteella en pääsisis sihteeriksi? Onko sinulla siis asiasta varma tieto?

Vierailija
10/18 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän saa siirtyä paikasta toiseen ja on etua vähän levottomasta luonteesta, joka uskaltaa ottaa kontaktia ihmisiin.

Ei käy konsulentti, täytyy olla paljon jaloillaan, työ on yksi syy juuri jonka takia joudun alaa vaihtamaan.

Vierailija
11/18 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkinlainen puhelintyö kyllä sopisi, muttei puhelinmyynti eikä -seksi tai -ennustus. :-D

Vierailija
12/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kassa.

ADHD ihmiset voi pärjätä ihan hyvin korkeakoulussa - paskaa ampua alas unelmat saman tien sen perusteella että on ADHD. Itse olen käynyt korkeakoulun ADHD:n kanssa, menestys arvosanoissa vaihtelevaa mutta läpi meni. Olen lisäksi hyväpalkkaisessa työssä talouden saralla ja pärjään kyllä. 

Vierailija
13/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaupan myyjä.

Vierailija
14/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituskin on vuodelta 2011.

Mitähän ap alkoi tekemään?

Vierailija
15/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hiekkasäkiksi nyrkeilysalille. Ei tarvitse kuin olla säkissä.

Vierailija
16/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Uimahallin lipunmyyjä

- Elokuvateatterin lipunmyyjä

- Kirjakaupan myyjä

Vierailija
17/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötkö lääkkeitä? auttavatko ne? Oletko saanut ammattiapua?

Vierailija
18/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tän nosti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan