Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhoitaja soitti kotiin tyttöni terveystarkastuksesta

Vierailija
13.11.2011 |

ja sanoin, että lapseni on ylipainoinen.

Teinini on 13 vuotias ja meni juuri yläasteelle. Hän painaa 38-39 kg ja on 147 cm pitkä. Minusta hän on aivan normaalipainoinen.

Tuli itkien koulusta kotiin, haukkui itseään rumaksi ja läskiksi ja meni huoneeseensa itkemään. Sanoi myös, ettei syö enää. Tytöllä on muutenkin vakava masennus, aspergerin oireyhtymä ja hän viiltelee itseään. Nyt vielä tämä. Tästä on viikkoja jo aikaa, mutta nyt on sairastunut bulimiaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan ammattiapua hakemaan. Ootte varmaan tehnyt sen heti, koska tuosta jo noin kauan aikaa.

Vierailija
2/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiapua on haettu tytölle.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teinisi lihaksikas? Jos teinisi ei ole LIHAVA, niin tee valitus, pitäisi jo tässä vaiheessa terveydenhuoltohenkilökunann tietää, että painolla ei ole väliä.

Vierailija
4/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunkerran vakava masennus ja viiltely on todettu.

P-R-O-V-O

Vierailija
5/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin lapsesi mitat lääkärisivuston lasten painoindeksilaskuriin ja tulos oli tämä

Aikuista vastaava painoindeksi on noin 19.9 kg/m2.

Lapsi on normaalipainoinen.

Tämän lapsen normaalipainon alue on 33.2 - 49.9 kg.

Eli terkasta valitus VÄLITTÖMÄSTI, on uhka nuorille!

Tosin epäilen tämän olevan provo.

Vierailija
6/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydenhoitaja tarkastuksen jälkeen, että olenko huomannut tyttöni olevan ylipainoinen.

En muista, mitä ne kilot oli ja mikä oli pituus. Tyttö oli kuitenkin juuri siinä vaiheessa, että keräsi hiukan rasvaa kun pituuskasvu oli alkamassa ja rinnatkin olivat jo alkaneet kasvaa.

Hiillyin aika lailla terveydenhoitajalle. Tyttö nimittäin itse tuli kotiin silmät punaisena, että hän on kuulemma läski. Sanoin, että on viimeinen kerta kun minun lapselle menee sanomaan, että olet lihava. Olen itse koko ikäni kärsinyt syömishäiriöistä juuri siksi, että minulle sanottiin myös, että olenpas minä lihava kun murrosiässä painoin 62 kiloa ja pituutta oli 170cm. Terveydenhoitaja oikein piti minulle saarnan, että minulla on todella paksu rasvakerros sisäelimien ympärillä tällä painolla.

Arghhhh, että vihaan näitä laihuutta ihannoivia terveydenhoitajia. Kuinka pahaa jälkeä he saavat aikaiseksi.

Ai niin ja käytin tytön nyt kontrollissa erään muun asian takia sairaalassa, missä otetaan aina paino ja pituus ja siellä kehuttiin, että kylläpä tytöllä on hyvät pituus ja painokäyrät. Vaikka kouluterveydenhoitajan mielestä tyttöni on lihava.

Vierailija
7/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 153cm ja 49kg ja juuri oli lääkärintarkastus ja lääkäri sanoi, että pituus-paino -suhde hyvä, vaikka tyttö omasta mielestään pullea ja juuri siksi asiasta nimenomaan puhuttiin.

Vierailija
8/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydenhoitaja tarkastuksen jälkeen, että olenko huomannut tyttöni olevan ylipainoinen.

En muista, mitä ne kilot oli ja mikä oli pituus. Tyttö oli kuitenkin juuri siinä vaiheessa, että keräsi hiukan rasvaa kun pituuskasvu oli alkamassa ja rinnatkin olivat jo alkaneet kasvaa.

Hiillyin aika lailla terveydenhoitajalle. Tyttö nimittäin itse tuli kotiin silmät punaisena, että hän on kuulemma läski. Sanoin, että on viimeinen kerta kun minun lapselle menee sanomaan, että olet lihava. Olen itse koko ikäni kärsinyt syömishäiriöistä juuri siksi, että minulle sanottiin myös, että olenpas minä lihava kun murrosiässä painoin 62 kiloa ja pituutta oli 170cm. Terveydenhoitaja oikein piti minulle saarnan, että minulla on todella paksu rasvakerros sisäelimien ympärillä tällä painolla.

Arghhhh, että vihaan näitä laihuutta ihannoivia terveydenhoitajia. Kuinka pahaa jälkeä he saavat aikaiseksi.

Ai niin ja käytin tytön nyt kontrollissa erään muun asian takia sairaalassa, missä otetaan aina paino ja pituus ja siellä kehuttiin, että kylläpä tytöllä on hyvät pituus ja painokäyrät. Vaikka kouluterveydenhoitajan mielestä tyttöni on lihava.

lääkäri kertoi, että monella alkanut anoreksia jopa yhdestä nimittelystä!! Ylipainoon(jos sitä oikeasti on) tulee puuttua ASIALLISESTI.

Ja ap:n tytär ei ole lihava, vaan täysin normaalipainoinen.

Vierailija
9/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 153cm ja 49kg ja juuri oli lääkärintarkastus ja lääkäri sanoi, että pituus-paino -suhde hyvä, vaikka tyttö omasta mielestään pullea ja juuri siksi asiasta nimenomaan puhuttiin.

lasten painoindeksilaskurin mukaan täysin normaalipainoinen

Vierailija
10/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittömästi.

SIlloinkin kun jotain ongelmaa on, siitä pitää puhua niin, ettei aiheuta entistä suurempaa vahinkoa. Muu on paitsi ammattitaidottomuutta, myös ihan virkavirhe.

Sääli sinänsä, että se "ammattiapu " tulee myöhässä kun vahinko on jo tapahtunut. SItä on aina vaikeampi korjata kuin estää syntymästä.

Vierailija
11/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kouluterveydenhoitajat käyttävät usein LASTEN painoindeksikarttaa laskiakseen 13-vuotiaiden painoa vaikka 13-vuotiaat tytöt todella usein ovat jo pitkällä kehityksessä, lantio ja rinnat kasvaneet. Minullekin terkkari valitti 7. luokan terveystarkastuksessa ylipainosta vaikka olin täysin normaalipainoinen aikuisten painoindeksillä, olin kasvanut täyteen mittaani (ei ole tullut kuin ehkä 2cm lisää 10 vuodessa) ja rinnatkin olivat yhtä isot kuin nykyisin. Kyllä se otti koville, ja sitten vielä terveysalan ammattilaiset ihmettelevät miksi nuorten tyttöjen syömishäiriöt vain lisääntyvät.

Mutta APn lapsi ei ole edes sillä lasten painoindeksillä ylipainoinen, kukahan ammattitaidoton anorektikko teillä on ollut puoskarina.

Vierailija
12/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi just terkan yhdestä kommentista. Tosin se myös loppui yhteenkommenttiin, mutta vasta noin 15 vuotta myöhemmin...

Vierailija
13/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja soitti kotiin tyttöni terveystarkastuksesta ja sanoin, että lapseni on ylipainoinen.

Vierailija
14/14 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain soiton. Pituutta oli 150.5cm ja paino oli 47kg. Ei minun mielestäni mikään ylipainoinen.

lääkäri kertoi, että monella alkanut anoreksia jopa yhdestä nimittelystä!! Ylipainoon(jos sitä oikeasti on) tulee puuttua ASIALLISESTI.

Ja ap:n tytär ei ole lihava, vaan täysin normaalipainoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi