40 v ja naama tosi elähtänyt. olin ennen kaunis ja nyt on tosi inhottavaa katsoa esim.
hissin peilistä näkyvää roikkuvaa naamaa. Ehkä liiottelin, että olin kaunis; nojoo, ihan hyvännäk. ja sain aika paljon positiivista huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Nyt täytyy totutella olemaan näkymätön tai jopa etova. Tämä muutos on tapahtunut viimeisen 5 vuoden aikana. Jotenkin vaan piirteet valahtaneet, silmät raskaat ja etenkin posket roikkuu ja suupielissä viivat.
KOhtalotovereita? vinkkejä miten piristää ilmettä? kuvaa en viitti ymmärrettävistä syistä linkittää;-)
Kommentit (72)
Kiitos vinkeistä, mutta kaikki nuo ovat jokäytössä. Eli meikkaan kyllä ja osaan niksit. En juo, polta. En ole paksu. En tosin uskalla laihduttaa, vanhentaako se entisestään? MÄ luulen että mua ei muu auta kuin kirurgin veitsi ja ylimääräisen ihon poisto poskista. Mutta siihen en lähde. Onks täällä kaikki niin nuoria/nuorekkaita, että kohtalotovereita ei löydy?
Ikää 43 v. Mua kiusaa erityisesti silmien välin pystyryppy, joka tekee ilmeestä tuiman, voi kettu sentään. Sitten nenänpielistä lähtevät syvät juonteet suun molemmin puolin, puhumattakaan silmänympärysrypyistä, mistä helkkarista ne siihen tulivat?
Tuntuu, että joka päivä saa jotain "uutta kivaa" naamaansa. Ja olen ostanut jos mitä purkkia ja purnukkaa, mutta eivät ne syviin juonteisiin pure. Silmänympärysvoiteen olen tosin huomannut toimivan, itse käytän Louis Widmerin voidetta. En ennen käyttänyt ko. tuotetta lainkaan, mutta sitä kannattaa käyttää. Tsemppiä, kohtalotoveri :-)
Niin, ja minä myös elän terveellisesti ja meikkaan. Meikillä ei saa ryppyjä piiloon...
luultavasti näytätte ihan tavallisilta 40v. naisilta. kukaan ei odota että näyttäisitte joltain muulta.
ja multa näiden teidän kirjottamien lisäksi mm. ohenee hiukset ihan helkkaristi!? Onks tällästä kenellekään ilmaantunut?
Ja sit tällänen: iho on jotenkin pehmentynyt ja lihaskudos selvästi vähentynyt. Huomaan tämän ihan silmämääräisestikin vartalostani, mutta iho myös tuntuu erilaiselta, sellaselta Aikuisen iholta.
Vanhenemisessa ei ole mitään hauskaa.
ryppyjä tai harmaata ei ole, mutta oon muuttunu armottomaksi läskiksi. 30kg ylimääräistä ja suurin osa mahassa.
Missä on se 10 vuoden takainen tiimalasivartaloinen kaunotar?
Että kai se vaan johtuu siitä että me jokainen ikäännytään tavallamme..
Ja minusta tämän ikäisenä on juuri hyvä olla. Ei enää tartte yrittääkään näyttää kakskymppiseltä, vaan saa olla just sitä mitä on, siis täti-ihminen.
Toki sen verran voi katsoa että meikin, hiusten ja vaatteiden värit ovat oikeat, väärissä väreissä nelikymppinen näyttää nahistuneelta tädiltä ja oikeissa ihan freesiltä tädiltä!
joka vois ottaa osan elähtämisestä... ei jaksa kun kaikki luulee hikisesti kolmekymppiseksi. Mies on nääs 7 vuotta vanhempi ja harmaantunut ihan huolella, ja välillä tuntuu, että kaikki pohtii et onpas likalla vanha mies tai onpas ukko napannu itteensä reilusti nuoremman... kun ei sitä ikäeroa nyt kuitenkaan niin kamalasti ole...
40, eikä juuri merkkejä ikääntymisestä näy pieniä naururyppyjä lukuunottamatta. Kaiken lisäksi poltan, ryyppäilen enkä syökään kovin terveellisesti saati liiku. No hoikka tosin olen ja paksu ja suht rasvainen iho, joka nuorempana aiheutti paljonkin harmia.
Mä arvasin tupakoivan työkaverini iän 5 vuotta pieleen ihan vaan sen takia, että sillä ikä paistaa ihossa. Muuten on tosi hot.
Sellaisen ihmisen haluan nähdä, jolla ei 40 vee näy ihossa. Jos se kerta näkyy Anistonillakin, niin kyllä se näkyy kaikilla muillakin. Jos sen vaan myöntää.
ei näy vuodet..
geeneissäkö vaiko kurkun syömisessä syy?
Voi..Elähtänyt.. ei tuo vielä ole paha, mutta ajattele että minä, joka olen vasta 23vuotias.. hoikka, en tupakoi/polta siis en ole koskaan käyttänyt päihteitä, ja syön aina terveellisesti. Minua on yksi n50+ muori sanonut elähtäneeksi,"olet kauheen laiha, ja tosi elähtäneen näköinen" kun olin lenkillä huonosti istuvassa teltan kokoisessa tuulipuvussa (kun huono ryhti ja sellaiset kauheat olkapääraidat mitkä korostaa vielä lysyä ryhtiä) ..ehkei mikään ihme, sillä olin ko. päivänä juossut yli 30km, lenkkeilin silloin ihan hullunlailla päivittän, ja saunoin, orastavaa anoreksiaa luulisin..olin kai hieman kuivakka huonon nesteytyksen vuoksi.. tai sitten vaan oikeasti olen vanhan ja uglyn näköinen luuviulu? Kyllä mua teititellään yms, etten enää kovin nuorelta voi näyttää..olen kai vanhentunut vaan ennenaikaisesti. No oli miten oli, se siitä ja itsekunnioitus huippulukemiin treenaamalla lisää;)
Nunnu
Olen yli 50v ja enää ei voi sanoa jee, jee, jee, kun katsoo peiliin. Kun olin 26v, en päässyt mihinkään ravintolaan ilman, etten näyttänyt papereita - minua siis luultiin alle 18-vuotiaaksi.
Kun olin 45v, minua luultiin jatkuvasti n 35-vuotiaaksi, mutta noin 48-vuotiaana aloinkin vanhentua vauhdilla, tuli huulirypyt ihan muutamassa kuukaudessa ja kasvotkin alkoivat roikkua. Silmäpussitkin pullistui kovasti, vaikka painoni on pysynyt samana kuin ollessani 25-v - iho nääs veltostui, niin rasvapallot pääsevät esiin.
Tuntuu se oudolta, kun ei tavallaan tunne itseään kun katsoo peilistä. Sisäisesti on nuorempi, kun on niin kauan ollut aika nuoren näköinen aiemmin.
Nopea vanheneminen on kaikkein hankalinta hyväksyä.
Pitäisi toki ajatella muutakin kuin ulkonäköä, mutta kun se oma mies ei vain vanhene, vaan hän on ihan käsittämättömän nuorekkaana säilynyt - ei harmaita hiuksiakaan yhtään, eikä varmaan tulekaan - sellaiset geenit, niin se miehen nuorekkuus jotenkin vielä pahentaa tätä vanhenemisen ja itsensä hyväksymisen vaikeutta.
Voimia kaikille itsensä hyväksymiseen - olette ihan riittävän hyviä juuri sellaisina kuin olette. Tämä maailman on vain nykyään liian pinnallinen.
Oi voi! Meitsi täyttää 43- vuotta. Alkossa kysytään papereita ja kaupassa kun tupakkaa ukolle ostin (: Olen onnellinen että hyvät geenit olen saanut. Ja kun alan roikkumaan menen leikkaukseen heti.
Kaikille kolmevitosille jotka ihmetelee etä miten ne jotkut rupsahtaa jo 45 v. Minunkin perääni katseli valehtelematta melkein teinit vielä kun olin 35, jyrkkä alamäki alkoi vähän päälle 40 v.
Ja siihen ei oikeasti auta kuin yhdistelmä raha ja hyvä maku. Iho pitää saada hehkumaan, siihen auttaa kalliit hoidot sarjoina (mesoterapia, intracel, jotkut kosmetoligin tekemät myös).
Ja sitten väistämättä hyvän kirurgin hyvällä maulla tekemä kohotus.
Vartalo mulla ihan ok jostain syystä vielä ihan perusliikunnalla + kevyillä selluliittihoidoilla silloin tällöin.
Pakkelikerrosten lisääminen ei vaan auta kyllä ketään. Oikeesti. Onneksi minulla oli varaa eron jälkeen investoida itseeni, voimia kaikille joilla ei ole.
Minä täytin juuri 41. Vielä vuosi sitten hämmästelin itsekin, kun vanhenemismuutoksia ei ollut ilmaantunut. Nyt on tilanne toinen. Iho on jotenkin mennyt sellaiseksi, että ei tarvitse kuin kulmakarvaa kohottaa, niin ihoon jää rypyistä jäljet. Mulla ei ole syvempiä juonteita, mutta ihon pinta.on muuttunut nyt täysin. Hiuksia on lähtenyt tolkuttomasti jo pari vuotta ja kuukauset on helvetilliset.
Hoida tässä nyt sitten ihoa kosteammaksi, kun samaan aikaan on iskenyt akne! Teini-ikä ja vanhuus samaan aikaa, voi helvetti :-D Ja lisäksi paino, joka on pysynyt tasaisesti 50-52 kilossa viimeiset 20v. tekee ihme pomppauksia. Eilenkin yhtäkkiä 55kg! En tiedä onko se turvotusta vai ehtaa fläskiä.
Huomasin, kun kesän alussa kävin kerran ulkona, ihan miettiväni, että katsooko nyt kaikki, että miks toi keski-ikäinen on täällä. Jotenkin häpesin itseäni. Tuli tunne, että varmaan mulle naureskellaan, et miks toi täti tanssii tuolla, sehän on kuin kenen tahansa mutsi...
Vaikea tottua siihen, että voisin tosiaan olla baari-ikäisen vanhempi, kun itsellä vasta 6v. lapsi :-Pasi
Tupakoitko, käytätkö alkoholia, rasvaista ruokaa... ne kaikki näkyvät ihossa.
Hymyile paljon, se kaunistaa kovasti :)
Minä olen kyllästynyt roikkuvaan naamaan ja aion kasvoleikkaukseen. Pelottaa vaan, jos ei onnistu, mutta kait ne suurimmalla osalla onnistuu.
Meikillähän saa paljon aikaan. Ensinnäkin tummat silmänaluset piiloon hyvällä valokynällä. Sitten AINA poskipunaa, se nuorentaa ilmettä kummasti, kunhan on sinulle sopiva väri. Ripsiväri ja taivutetut ripset myös kummasti avaavat katseen ja ohut, valoa heijastava meikkivoide on tosi hyvä.
Tupakoitko? Juotko paljon alkoholia? Oletko ollut auringonpalvoja? Huonot ruokatottumukset? Varsinkin nuo kolme ensimmäistä vanhentavat ihoa ja sinua valtavasti, eli ne heti pois.