Morganella morganii
Osaisko täällä joku kertoa tuosta lisää, onko yleinen bakteeri yms.
Kommentit (6)
Nostan!
Meillä 3,5 v tytöllä todettu tämä viimeksi virtsanviljelystä. Kefexin ei auttanut, nyt selexid, mikä ei oo ainakaan nyt 2. vrk:lla auttanut vielä. Kuume nousee horkkamaisesti jopa 40. Tämä bakteeri vissiin on resistenttinen joillekin ab:lle.
onko muita uusia kohtalotovereita?
hienoa kun oon löytäny kohtalotoverin!
Itellä todettiin just tämä Morganella morganii, olin käynyt kaiken maailman testeissä ja vaiva on jatkunut jo kohta kaksi kuukautta.. Oliko sulla mitä oireita? Mulla pahanhajuinen, keltainen vuoto...
Yritin netistä etsiskellä, mutta ei tosiaan pahemmin selkokielistä tietoa löydy, niillä semmosilla ammattikielen sanoilla kuvailtiin yhdellä sivulla mut eihän siitä tajuu kukaan mitään.. Mä tässä jo mietin et soittelenko lääkärille ja kyselen että mistä tällaisen voi saada yms?
Meillä tytöllä oli tuota morganella morganii-bakteeria virtsassa n. 4v sitten. Tyttö oli silloin 3v. Silloin meillä lääkäri jotain sanoi tuosta, että on aika uusi bakteeri ja hän ei siitä kovin paljon tiedä. Hän on ihan tunnettu lastentautien erikoislääkäri. Silloin googlekaan ei löytänyt yhtään tulosta suomen kielellä, nyt jo jotian löytyy... Olisko tästä jotain uutta tietoa kellään?
Nostan
Itselläni (yli 45v mies jolla pieniä lapsia) tuli kuume su-iltana. Tuntui myös kirvelyä virtsatessa. Ti-aamuna kuume oli yli 39. Menin lääkäriin, joka lähetti sairaalan päivystykseen, koska tulehdusarvot oli niin korkeat.
Jouduin sairaalan vuodeosastolle tiputukseen kolmeksi vuorokaudeksi. Tulehdusarvot tippui nopeasti, kun morganella morganii löytyi näytteistä ja sain siihen sopivaa antibioottia. Sairaalasta pääsyn jälkeen 10 päivän suun kautta otettava antibioottikuuri ja saman verran sairauslomaa.
Tarinan opetus sinulle mies: jos tulee kuumetta ja tuntuu kirvelyä virtsatessa, mene välittömästi lääkäriin. Älä odota ylihuomiseen.
Nostan!
Meillä 3,5 v tytöllä todettu tämä viimeksi virtsanviljelystä. Kefexin ei auttanut, nyt selexid, mikä ei oo ainakaan nyt 2. vrk:lla auttanut vielä. Kuume nousee horkkamaisesti jopa 40. Tämä bakteeri vissiin on resistenttinen joillekin ab:lle.
onko muita uusia kohtalotovereita?