Mua vituttaa, kun lapset on niin tohkeissaan isänpäivästä
Ovat askarrelleet jo ainakin kymmenen korttia ja piirustuksia ja muita piperryksiä isälle eskari- ja kerhopuuhien lisäksi. Nyt menivät vapaaehtoisesti siivoamaan omaa huonettaan, kyselevät milloin aletaan leipoa kakkua ja puhuvat, kuinka huomenna viedään isälle aamukahvi sänkyyn ja lauletaan.
Viime äitienpäivänä mies makasi kuin hylje sängyssä, vaikka kaikki lapset oli jo hereillä. Yritin leikkiä nukkuvaa ja katsoa, jos ne aikoo jotain järjestää. Lopulta oli pakko nousta itse laittamaan nälkäisille lapsille aamupala ja vaihtamaan vauvalle vaippa. Kortit oli askarreltu hutaisten ruutupaperille mustalla tussilla ja lahjaksi oli käyty häthätää ostamassa lähimarketista suklaapatukka ja naistenlehti, jota sattumoisin tilaan. Siivoamisen eteen ei ollut kukaan pannut tikkua ristiin, kakusta puhumattakaan. Olin niin pettynyt, vaikka yritin ajatella, että eihän joku äitienpäivä niin iso asia ole. Lopulta iltapäivällä räjähdin miehelle ja koko sakille, sitten lähdettiin hyvitykseksi käymään syömässä ravintolassa.
Pitäisi olla aikuinen ja jättää tuollaiset taakseen, mutta ei voi mitään että on motivaatio täysin nollassa isänpäivän suhteen. Ja vituttaa tosiaan kuunnella lasten tohkeilua asiasta. Asiaan kyllä vaikuttaa se, että viime vuonna ne ei olleet missään kodin ulkopuolella, siksi ne ei osanneet äitienpäivästä kohkata etukäteen. Miehen olisi pitänyt ohjata valmisteluja.
Kommentit (6)
Sitä kymmenettä isänpäiväkorttia piti alkaa väsätä ennen kuin sain silmät auki aamusta. Tämmöstä tämä nyt vaan on. Yritä nyt kuitenkin nauttia lasten ilosta. Seuraavaksi ne kohkaa joulusta ja sitäkään ei tapahtuisi jos kukaan niille ei olisi joulusta kertonut...
isälle leipomanssa keksit ja kortinkin jo antoi, joten ei tarvii sunnuntaina järjestää mitään. ;-D
muistaa kyllä isänpäivänä isäpuoltaan mutta ei mua äitienpäivänä, ei ees tekstarilla =(
9 äitienpäivää takana...Kaksi kertaa olen ostanut isälle lahjan, itse en ole saanut koskaan mitään.
7/9 äitienpäivistä isä on maannut tautisessa krapulassa sängyssä ja olen noussut hoitamaan ja ruokkimaan lapset kun isä on luorsaa unessa.
Että tota...ei paljoa huvittaisi..
muistaa kyllä isänpäivänä isäpuoltaan mutta ei mua äitienpäivänä, ei ees tekstarilla =(
isäpuolta kun se ÄITI sitä muistuttaa ja käskee niin tehdä, on siihen opettanut.
Kun taas äitienpäivänä kukaan (ISÄ) ei ole opettanut että myös äitipuolelle, kiitos!
Ei ne lapset tollaisia itsekseen osaa...
Miehet on kuitenkin niin erilaisia kuin me naiset näiden asioiden kanssa.