Kumpi näistä pojan nimeksi:
Kommentit (13)
Ei kumpikaan. X-kirjain nimessä on tosi mauton suomalaisella. Itse laittaisin lapselle nimeksi Akseli. Vanha kaunis suomalainen nimi ja vähän harvinaisempi kuin Aleksi.
omien mielipiteidesi vuoksi. Mistä tiedät onko ap ns. kantasuomalainen, tai asuuko kenties ulkomailla tai onko joitakin muita perusteita juuri noihin nimiin?
Itse valitsisin näistä kahdesta nimen Axel, koska se kuulostaa nimenä pehmeämmältä kuin Alex.
Joku "normaali" nimi kuten Akseli on tietenkin paljon parempi.
jos siis oletetaan, että te vanhemmat olette molemmat suomalaisia.
Mutta noista valitsisin Axelin, se on musta vaan kivempi.
Yksi asia, joka kannattaa miettiä on se, että etunimi ei päättyisi ääntämyksellisesti samaan kirjaimeen, kuin millä sukunimi alkaa. Koitapa sanoa esim. Alex Saarinen, se ei tule ihan luontevasti.
Mikään ei ole typerämpää kuin esim. jokin Veronica Könkkänen tms. nimi lapselle. Jos lapsella on suomalaisista perusnimistä poikkeava sukunimi ja se sointuu hyvin ulkomaalaisperäiseen nimeen niin sitten Alex koska taipuu paremmin suomalaiseen suuhun. Akseli mieluummin kuin Alex, mutta ei esim. Akseli Newerton tms... ;))
Minkä ihmeen takia pitää aina alkaa vertaamaan sukunimeen?
Alex on hyvä!
Ei kumpikaan. X-kirjain nimessä on tosi mauton suomalaisella. Itse laittaisin lapselle nimeksi Akseli. Vanha kaunis suomalainen nimi ja vähän harvinaisempi kuin Aleksi.
Mä antaisin nimeksi Alex. Mun mielestä Akseli on ehkä hirveimpiä ja kuvottavampia nimiä mitä on olemassa, voin kuvitellakin miltä tommoset akseli nimiset pikkupojat näyttää.:S hyi. mut niin kun sanoin tämäkin on MUN mielipide:P
.. tai vaikka Sarana tai Ripa.. XD
Olettaen, että ette ole ihan supisuomalainen perhe.
Mun pojan päiväkodissa (ruotsinkielisessä) on monta Axelia. Ainakin täällä pk-seudulla vaikuttaisi siis olevan suosittu nimi ruotsinkielisten keskuudessa. Omasta mielestänikin tosi ihana nimi.
Toisaalta jos haluatte poiketa valtavirrasta, Alex voisi olla hyvä vaihtoehto.
Alex Nico Pettteri.
Vaikka olisitte Ruandasta niin en ymmärrä tuollaisia nimiä Alex ja Axel on kyllä kummia viritelmiä vaikka mistä vanhemmat kotoisin, säälittävimpiä ne jotka on ihan suomalaisia ja kantaa tuollaista nimeä.
Mieleen tulee joku narkkari reppana.