rv 31 ja menkkakivut, koska näytille ?
Eli toinen raskaus kyseessä ja yht äkkiä levossa sohvalla ollessa alkoi alavatsassa menkkakivut. Ensiksi 13-14 putkeen kipua, tunti taukoa ja taas alkoi. Onkohan normaalia? Tässä raskaudessa muutenkin ollut paljon supistuksia ja sain kiellon nostella 2-vuotiasta poikaani ja kiellon tehdä raskaita juttuja. Soitin äippäpolille ja sanoivat vain että jos kivut pahenee tai tulee säännöllisesti niin suoraan näytille. Tässä mietin, että pitäisiklhän jo mennä näytille, katsovatkohan minut tyhmäksi? Puolituntia putkeen jo tätä kipua taas ollut.
Kommentit (17)
Mutta parempi se on mennä näytille kuin ihmetellä liian pitkään kotona. Minulla oli tosi paljon supistuksia jo aikaisessa vaiheessa eikä mitään tapahtunut kuitenkaan, mutta sinulla voi tapahtuakin.
Parempi niin kuin että sattuu jotain.
T:rv 32+4
Ja tännehän jäin. Ulkosuu sormelle auki ja paikat pehmentyneet, kanavaa oli kyllä jäljellä. Kortisonipiikin sain ja huomenna uusiksi.
Osaakohan tästä mitään sanoa, voiko vauva syntyä ennen laskettua aikaa? Ei varmaankaa osaa. Onko muita joilla supistuksia ollut aikasessa vaiheessa ja paikat alkaneet "valmistautua ". Syntyikö ennen aikojaan vai menikö täysiaikaseski,
Ap
jouduin viikoksi sairaalaan tippaan. En saanut liikkua yhtään. Supistukset saatiin lakkaamaan ja lopulta terve tyttövauva syntyi 2 viikkoa li lasketun ajan. Tsemppiä sulle kovasti!
ja silti vauva syntyy yliajalla. Tai sitten saattaa syntyä hyvinkin pian. Ei siis voi vielä päätellä tuosta tilanteesta mitään.
Minulla kolmannessa raskaudessa avautui sisäsuu jo rv30, mutta vauva syntyi rv38.
Kun esikoiseni on melkein 2-vuotias, voiko äidin näkenättömyys vaikuttaa pahastikkin laoseen nyt? Hän on vanhempieni luona hoidossa, näemme melkein päivittäin vanhempieni joten paikka on hänelle tuttu ja turvallinen. Harmittaa suursti, etten ehtiny "hyvästelemään " lastani ennen tänne lähtöä:( tottakai lapsi kaipaa minua, mutta voiko hänelle jäädä traumoja tai unohtaa kokonaan? Tai sitten mä vaan kuvittelen omiani. Puhelimessa eilen ja tänään olen hänen kanssaan kyllä jutellut hieman. Itselläni ikävä on kova ja jatkuvasti itkettää tää erossa olo, tuntuu että tämä on väärin :( pääsen huomenna tai maanantaina sairaalasta pois.
Ap
Turhaan siitä 2-vuotiaasta huolit. Hyvässä hoidossa on ja ei hänelle mitään traumoja jää.
Huolehdit nyt itsestäsi ja vauvasta. Stressi ei auta supistuksiin. Voihan se olla että pääset kohta kotiin ja sitten menee hyvin loppuraskaus.
Minulla oli esikoista odottaessa kivuliaita supistuksia raskausviikolta 25 asti. Kohdunsuu pehmeni ja lyheni. Olin lääkityksellä ja vuodelevossa kotona rv 25-34. Vauva syntyi 39+5.
T:Rv 32+5
Oloa ei helpottanut kun äitini kertoi, että lapsi vetäytyy välillä yksin hokemaan " äiti, äiti " ja itkee. Mutta olet oikeassa, eiköhän lapsi pärjää nyt hetken ilman minua, ja keskityn vain lepämiseen ja että vauva pysyisi mahdollisimman pitkään mahassa. Sinulla meni raskaus sitten hyvin lopulta, vauva syntyi melkein kun pitikin :) hienoa! Toivottavasti täälläkin olisi yhtä
hyvä tuuri.
Ap
Ennen kotiin pääsyä laitettiin käyrille ja tietenkin alkoi silloin supistelemaan niin, että selläsäkin asti tuntui. Nyt tänään vähän väliä pitkin päivää supistelee taas- ovat siis KIVUTTOMIA. Tunnen kyllä miten kiristää, ja maha oikein nousee ylös kovana. Ehkä hieman ottaa alaselästä?
Asiani siis on se, että ovatko tällaiset kivuttomat/epämielyttävät supistukset ihan OK, vai voivatko nekin tehdä töitä tuolla alhaalla? Pitäsikö tässä nyt sitten taas huolestua ja soitella polille :( minulle ei olla ikinä puhuttu kivuliaista supistuksista, että ovatko ok vai ei.
ap
Tuossa kun hain juotavaa, alkoi yhdellä naisella kovat supistukset. Voi että mikä kateus iski, kun itstekkin haluais jo niin tän pienen syntyvän. Ei tietenkään vielä, aika saisi vaan mennä nopeammin.
Täällä sairaalassa niin tylsää, että pitää tulla kirjoittelemaan tänne yksinään kaikkea! Mihinkään ei juurkaan saa liikkua, makamista ja telkkarin katselua vain :/
Tässä miettisin, että voiko supistuksia tulla ilman että niitä itse tuntee? Ja voiko nuo "tunnottomat supistukset " kypsyttää paikkoja? Ilman supistuksiahan paikat ei varmaankaan mitenkään kypsy. Jännä, vaikka toinen raskaus kyseessä niin silti tuntuu ettei tietäisi mitään ja pitää ollq kokoajan kyselemässä :)
Ap
sinne odotteluun. Mahtaa tosiaan olla tylsää kun pitää tänne kirjoitella vaan.
Jaksamista!
Aika tylsää kyllä on, olen yksin huoneessa eikä ketään ole tullut katsomaan. No, toivottavasti huomenna pääsisin kotiin. Ja puhelimella surffailen, etteijoku luule että istun kaiket päivät läppäri sylissäni :)
Ap
tyttö syntyi rv 35+6. Täysin terveenä ja painoakin jo 3110g.. joten ei välttämättä mitään hätää.
Toivottavasti pieni ei ihan vielä haluaisi tulla ulos.
Onko tehneet painoarviota ultralla?
Toki on varmaan hyvä etteivät kovasti tee alhaalla tutkimuksia ettei paikat siitä aukeile enempää...
Mutta menkkamaisia kipuja minulla on molemmissa ollut juuri silloin kun olen auennut enemmän.
Tsemppiä!
Jos edes neljä viikkoa vielä pysyisi niin olisi vähän valmiimpi.
Painoarvion tekivät ultralla eilen, eli tasan rv 31 ja 1600g. Kuulemma ihan normaalin painoinen tässä vaiheessa.
Eilen luinkin siitä, että kuulemma juuri nuo menkkamaiset kivut ovat niitä, jotka kypsyttelevät paikkoja sitten "kunnolla ". Toiv.vauva vielä jaksaisi olla mahassa mahdollisimman pitkään :)
Ap
Ja saitko jotain lääkkeitä? Ja silti levosta huolimatta tyttösi syntyirv 35?
Ap
kyselisin vähäsen.Olen rv 32+3 ja tänään alkoi menkkamainen alavatsakipu ja voimistuu vaan kokoajan.oikeassa reidessä särkyä ja selässä myös.Kaikenlisäksi joutunut useasti hyppäämään vessassa. vatsa ihan löysällä. Osaako kukaan sanoa mistä johtuu
soita ensi ja kysy