Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintotukiajan pidennys

Vierailija
11.11.2011 |

Onko kukaan joutunut hakemaan opintotukiajan pidennystä? Saako siitä ikuisen epäonnistujan leiman otsaansa? Jääkö siitä merkinnät papereihin valmistuttua tms?

Minä tarvitsisin pari kuukautta lisäaikaa opinnöytetyön saamiseen loppuun. Tarvittavan lääkärintodistuksenkin olen jo saanut, opiskeluaikanani iski yhtä aikaa masennus sekä burn out ym. monen, erittäin pätevän syyn yhteenkertymän vuoksi. Olisin vain toivonut silti pääseväni yliopistosta ns. puhtain paperein..

Osaisiko joku kertoa käytännön kokemuksia tuosta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta murehdit turhaan. Kuka muu siitä edes tietää itsesi lisäksi, ellet kerro eteenpäin? Itse olen nostanut kaiken mahdollisen opintotuen, mitä saatavissa on. Mulla oli todella vaativa pääaine yliopistolla, joten siihen myönnettiin automaattisesti pidempi tukiaika. Opinnot eivät valmistuneet siinäkään ajassa, joten sain tukea vielä 10 kk lisää. Enpä ole itseäni koskaan minään luuserina pitänyt, enkä usko että ketään ulkopuolista koko asia edes kiinnostaa. Eikö ole kuitenkin paljon parempi tehdä ne opinnot loppuun vaikka vähän pidennetyllä tuella, kuin jäädä kokonaan valmistumatta? :)

Vierailija
2/3 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sun tuistasi tietää? Monet nostavat jopa toimeentulotukea opintoihin, kun tukikuukaudet on päässeet loppumaan. Lääkärintodistuksella pitäisi irrota lisäkuukausia, mutta ilman sitä kuulemma vaikea saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitps teille molemmille :) Nuo kommentit jo helpottivat hieman, ajattelin että varmasti täällä haukutaan luuseriksi ja vaikka miksi.

Vaadin tosiaan itseltäni paljon ja olen aina vaatinut, joten nyt koen epäonnistuvani. Moni sukulaisista ym. tietää että minun "olisi pitänyt" valmistua jo kesällä, koska vastasin vuosi sitten (ärsyttäviin) kyselyihin että kesään mennessä pitäisi olla valmista.

Minunkaan alani ei tosiaankaan sieltä helpoimmista päistä ole. Ala vain on sellainen että menestymistä vaaditaan ja tämä pidentäminen ei sitä ole. Lääkärintodistus minulla on, kun vain kehtaisi mennä professorille myöntämään että tarvitsen lisäaikaa ja hänen allekirjoituksensa sekä arvionsa hakemukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan