Huijausvauva jne
Moi!
Tapailin satunnaisesti naista, seksin merkeissä. Nainen kertoi, että käyttää pillereitä. No, minä luotin häneen.
Kun satunnainen suhde oli jo ohi, niin tämä nainen ilmoitti, että onkin raskaana ja minä olen isä. Ehdotin aborttia, koska meillä ei ollut vakisuhdetta. Nainen suostui, mutta päätti lopulta pitää lapsen.
Yritti ehdottaa, että hän ottaisi elatusmaksun Kelan kautta ja minä voisin maksaa sitten pienempää elatusmaksua hänelle suoraan käteen.
Jatkuvasti on tullut uhkailuviestejä. Miten on xx päivänä menossa lastenvalvojalle jne. Olen odottanut kirjettä, mutta sitä ei ole tullut uhkailuista huolimatta.
Jäin miettimään, että olenkohan edes isä, kun nainen ei laita asiaa eteenpäin, nyt kun kerroin, että haluan, että isyys selvitetään.
Melkoinen stressi päällä, kun ei tietä, tuleeko yhteydenotto vai ei. Ja se myös, että jos lapsi onkin minun. Pitäisköhän minun ottaa itse yhteys lastenvalvojaan isyyden selvittämiseksi, jotta saisin nukkua yöni rauhassa.
Kommentit (27)
tottakai voit vaatia isyyststiä. Ja jos nainen on kertonut päivän, jolloin menee lastenvalvojalle, menet mukaan. Sinulta kysytään, että tunnustatko lapsen omaksesi. Jos et ole varma siitä, onko lapsi sinun, voit sanoa, että haluat isyystestin, ennen sitä et tunnusta lasta omaksesi. Silloin sen saa ilmaiseksi.
Isälle ei ainakaan meidän kunnassa tule erikseen kutsua, vaan äidin pitää se sitten ilmoittaa isälle, jos äiti on sinne tilannut ajan. Voit tietysti mennä yksin eriaikaan ja kertoa tämän tilanteen lastenvalvojalle. Eikä äiti saa sinua laittua lapsen isäksi ilman tietämättäsi.
Jos siis haluat tunnustaa lapsesi, niin pyydä isyystestit.
Äidille tulee kirje lastenvalvojalta aika pian. Ensimmäinen aika lastenvalvojalle on noin kuukauden kuluttua synnytyksestä. Jos äiti siellä sanoo että ei halua isyydenselvitystä asia jää siihen. Jos taas äiti kertoo isä ehdokkaiden nimiä heille tulee muutaman päivän sisällä kirje, jossa pyydetään ottamaan yhteyttä isyydenselvitystä varten.
Jos epäilee olevansa isä voi milloin tahansa ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja pyytää isyydenselvitystä.
Tämä on siis jo toinen kerta, kun nainen on muka menossa lasten valvojalle.
En tiedä miksei hän hoida hommaa loppuun. Tulee mieleeni, että isäehdokkaita on muitakin ja luulee, että kiristämällä alan maksamaan ja tapaamaan lasta. Siihen en ryhdy. Haluan, että isyys selvitetään ja jos on minun, niin otan vastuun toki lapsesta. En tosiaan nää muuta syytä epäröintiin kuin sen, että isäehdokkaita on muitakin.
Pitää ottaa yhteyttä itse siis lastenvalvojaan.
Ja mitä kumin käyttöön tulee, niin tässä vaiheessa on varmaan turha kuittailla moisesta.
ap
Otat yhteyttä naiseen ja sovitte yhdessä isyystestin tekemisestä. Ja maksat elatusmaksut ihan reilusti. Jos lapsi on sinun, niin elatusvastuukin on osittain sinun. Ihan sama, onko nainen huijannut sua vai ei, ei se lapsen vika ole.
Suosittelen jatkossa käyttämään kumia satunnaisissa seksisuhteissa.
Eipähän jää sitten kaivelemaan. Jos et ole isä, niin se siitä. Jos nainen ei suostu isyystestiin, niin se siitä. Jos olet isä, niin hoidat velvollisuutesi lasta kohtaan rehdisti.
Aikuiselle miehelle,
pillerit eivät ole ehkäisykeinona 100 % vaihtoehto. Varmaan tiesit siis, että seksiin sisältyy raskauden mahdollisuus.
Olet yrittänyt luistaa vastuustasi ehdottamalla, että nainen syyllistyisi petokseen, eli ottaisi Kelalta elatusmaksuja ja sinulta jotain "pienempää" summaa. Tietysti nainen on täysin armoillasi, koska pienemmän summan maksaminen on täysin sinun omatuntosi mukainen asia.
Nainen ei varmaan halua pakottaa sinua tunnustamaan, joten siksi tyytyy uhkailemaan. Hän varmaan odottaa, että olisit mies ja ehdottaisit itse tunnustamista ja ottaisit vastuun tilanteesta. Nythän nainen on hoitanut ihan kaiken yksin ja sinä vielä kehtaat epäillä, että lapsi ei ole sinun. Ihme mammanpoika olet.
Otat yhteyttä naiseen ja sovitte yhdessä isyystestin tekemisestä. Ja maksat elatusmaksut ihan reilusti. Jos lapsi on sinun, niin elatusvastuukin on osittain sinun. Ihan sama, onko nainen huijannut sua vai ei, ei se lapsen vika ole. Suosittelen jatkossa käyttämään kumia satunnaisissa seksisuhteissa.
Miten aikuinen ihminen voikaan syyttää naista, kun on itse käynyt panemassa. Nainen ei välttämättä ole edes huijannut, vahinkoja sattuu pillerienkin kanssa. Nainen edes yritti ehkäistä..
jos isyys varmistuu. Lähde siis hakemaan isyyden selvittämistä ja varmistamista lastenvalvojan kautta ja tyydy sitten sinulle määrättyyn elatusmaksusummaan. MUista myös, että sinulla on oikeus huoltajuuteen. Hae sitä. Esitä oma toiveesi siitä miten haluat tavata lasta. Lapsella on oikeus tuntea myös isänsä, vaikka äiti hänet ehkä yrittäisikin omia.
Moi! Tapailin satunnaisesti naista, seksin merkeissä. Nainen kertoi, että käyttää pillereitä. No, minä luotin häneen. Kun satunnainen suhde oli jo ohi, niin tämä nainen ilmoitti, että onkin raskaana ja minä olen isä. Ehdotin aborttia, koska meillä ei ollut vakisuhdetta. Nainen suostui, mutta päätti lopulta pitää lapsen. Yritti ehdottaa, että hän ottaisi elatusmaksun Kelan kautta ja minä voisin maksaa sitten pienempää elatusmaksua hänelle suoraan käteen. Jatkuvasti on tullut uhkailuviestejä. Miten on xx päivänä menossa lastenvalvojalle jne. Olen odottanut kirjettä, mutta sitä ei ole tullut uhkailuista huolimatta. Jäin miettimään, että olenkohan edes isä, kun nainen ei laita asiaa eteenpäin, nyt kun kerroin, että haluan, että isyys selvitetään. Melkoinen stressi päällä, kun ei tietä, tuleeko yhteydenotto vai ei. Ja se myös, että jos lapsi onkin minun. Pitäisköhän minun ottaa itse yhteys lastenvalvojaan isyyden selvittämiseksi, jotta saisin nukkua yöni rauhassa.
lypsää rahaa monelta , kun kerran pimeesti yrittää saada sinultakin rahoja...
oletko nähnyt edes lasta, siis onko edes lasta olemassa ?
Otat yhteyttä naiseen ja sovitte yhdessä isyystestin tekemisestä. Ja maksat elatusmaksut ihan reilusti. Jos lapsi on sinun, niin elatusvastuukin on osittain sinun. Ihan sama, onko nainen huijannut sua vai ei, ei se lapsen vika ole. Suosittelen jatkossa käyttämään kumia satunnaisissa seksisuhteissa.
seksi kuuluu vain ja anoastaa avioliittoon, eli etsi vaimo itsellesi !!!
Nainen on itse ehdottanut, että maksaisin vähemmän ja hän ottaisi kelasta.
Olen nähnyt lapsen pari kertaa eli on olemassa kuitenkin.
En ole kiistänyt osallisuuttani. Luulin vain, että nainen on luotettava, mutta näin ei ollut. Samalla kun testautan isyyden pitänee käydä itse muissakin testeissä...
ap
että enää ei tarvita äidin lupaa isyyden selvittämiseen. Vai muistanko väärin?
Joka tapauksessa jäät ap varmasti ikuisesti pohtimaan onko lapsi sinun vai ei, mikäli et asiaa selvitä nyt. Kyse ei ole rahasta, vaan lapsesta ja oletko hänen biologinen isänsä vai et. Ihmiselle on tärkää saada tietää keitä hänen vanhempansa ovat ja varmasti myös itse haluat tietää tallaako tulevaisuudessa sinun oma jälkeläisesi pitkin katuja sinun tietämättäsi.
Eli isyystestiin ja sitten lain mukaiset toimet. Mikäli lapsi ei ole sinun, voit unohtaa koko jutun.
Aikuiselle miehelle,
Olet yrittänyt luistaa vastuustasi ehdottamalla, että nainen syyllistyisi petokseen, eli ottaisi Kelalta elatusmaksuja ja sinulta jotain "pienempää" summaa. Tietysti nainen on täysin armoillasi, koska pienemmän summan maksaminen on täysin sinun omatuntosi mukainen asia.
Nyt taisit lukea aloituksen väärin.. Siis tekstissä seisoo että NAINEN ehdotti huijausta, ei mies. Kovin sanoin aloit heti syyttelemään.
Ap:lle, et saa mielenrauhaa ennekuin asia on selvitetty eli isyystestiin mars. Sitten voit olla varma. Kuten joku jo ehdottikin, että jos nainen on ehdotellut sulle epärehellisiä keinoja, voipi olla ettet ole ainoa jolta yrittää lypsää rahaa tämän yhden vauvan nimiin.
Sinulle ei tule minkäänlaista yhteydenottoa, jos äiti ei ole kertonut sinusta mitään tietoja.
Kutsu lastenvalvojalle isyydenselvitykseen menee suoraan lapsen äidille vauvan ollessa noin 1-2 viikon ikäinen. Olisi ollut äidin asia ilmoittaa siitä sinulle ja pyytää sinua tulemaan mukaan lastenvalvojan tapaamiseen.
Onko äiti siis käynyt yksin lastenvalvojalla? Et voi mitenkään tietää, mitä siinä yhteydessä hän on satuillut tai onko kenties joku muu mies tunnustanut isyyden tms.
Otat lastenvalvojaan yhteyttä ja kysyt asiasta ja mitään isyyttä et vahvista ilman DNA- testejä. Nyt ne voi teetättää vielä ilmaiseksi.
Kun isyysasia on selvä voit alkaa miettiä tapaamisoikeuksiasi ja maksuasioita.
Tai näin siis sanoi minulle.
Mutta nyt uhkailee, että siis meneekin lastenvalvojalle ja minulle tulee kirje. Kun en ole laittanut hanttiin vaan hyväksynyt tilanteen, niin siltikään mitään kirjettä ei ole tullut.
Siksi mietin, että olisiko ehdokkaita muitakin?
itsellesi ja lapselle palvelus ja mene isyystesteihin. Ei ole mitään järkeä jäädä roikkumaan löyhään hirteen epätietoisena. Tuo nainenhan yrittää hallita ja kontrolloida lapsen kautta sinun elämääsi oman mielensä ja mielitekojensa mukaan. Tai löytäessään rikkaammaan ja komeamman miehen häviää kuin pieru saharaan lapsen kanssa.
On se lapsellekin kuitenkin kiva tietää kenelle hän niitä isänpäiväkortteja oikein rustaa. Ota tilanne hallintaan ja samalla saat virallisesti vaatia oikeuksiasi tässä asiassa.
Olethan myös huomannut ajatella, että jos kyseessä todella on sinun lapsi, niin hän saisi sinun kauttasi myös isän puoleiset isovanhemmat! Mitenkä omat vanhempasi ovat asiaan suhtautuneet vai oletko edes kertonut? Jos sinusta ei ole kunnolliseksi lapsen isäksi, niin mitenkäs sinun vanhempasi? Ovatko he halukkaita aktiiviseen isovanhemmuuteen? Lapsen ollessa isompi voisit isänä ottaa lapsen tapaamisoikeuksien mukaisesti ja lapsi voisi viettää aikaa myös isovanhempien seurassa.
Pidä huolta omista oikeuksistasi. Älä ajattele pelkästään velvollisuuksia!
ei sanaakaan siitä että sinulla voi olla jossain lapsi, oma lapsi
pelkkää huolta rahasta
suojautuminen?
Ja joo, otapa ihan itse yhteyttä sinne lastenvalvojaan, saat homman käyntiin ja asiaan tulee selvyys. Ja jos olet isä niin kanna vastuusi ja muista että lapsi ei ole mihinkään syyllinen vaan tämän sopan aiheutitte te vanhemmat, joita ei vissiin kumpaakaan ehkäisy oikein kiinnostanut.
Ei voi kun ihmetellä ihmisten välinpitämättömyyttä, ehkäisykeinoja olis tarjolla mutta kun ei kiinnosta. Sitten jälkeenpäin itketään kuinka mua huijattiin. Niinpä, niin.
onko miehellä oikeus vaatia jälkikäteen isyystestiä vaikka olisi aikasemmin tunnustanut isyyden? On käynyt ilmi että mieheni ex on valehdellut ja oli pettänyt miestä silloin kun on tullut raskaaksi. Mies oli myös siihen aikaan erittäin paljon poissa kotoa eikä muista että olisi sellaista hetkeä ollut että raskaus olisi edes mahdollinen. Mutta tämä petollinen nainen oli jotenkin ylipuhunut ja selittänyt kunnes tämä lopulta uskoi että todella näin on tapahtunut. Nyt vasta vuosien päästä on nämä todisteet tullut esiin. Mies on maksanut elatusmaksuja jo melkein 8 vuotta. Onko mitään mahdollisuutta saada totuus esiin?
tottakai voit vaatia isyyststiä. Ja jos nainen on kertonut päivän, jolloin menee lastenvalvojalle, menet mukaan. Sinulta kysytään, että tunnustatko lapsen omaksesi. Jos et ole varma siitä, onko lapsi sinun, voit sanoa, että haluat isyystestin, ennen sitä et tunnusta lasta omaksesi. Silloin sen saa ilmaiseksi.
Isälle ei ainakaan meidän kunnassa tule erikseen kutsua, vaan äidin pitää se sitten ilmoittaa isälle, jos äiti on sinne tilannut ajan. Voit tietysti mennä yksin eriaikaan ja kertoa tämän tilanteen lastenvalvojalle. Eikä äiti saa sinua laittua lapsen isäksi ilman tietämättäsi.