Tyttölapselle nimeksi Raija, onko paha?
Kommentit (24)
Kiusattaisiinkohan Raija- tyttöä koulussa??
Ap.
mutta vähän humoristinen. Kyllä mä voisin ruveta tykkäämäänkin siitä kun vähän makustelisin.
yhden joka on rapajuoppo - ehkä sun lapsesi muuttaa mielikuvaani Raijoista.
Laita Raia tau Raya niin kehuttaisiin, vaikka samoinhan se lausutaan!
Raija on reipas ja kiva nimi, lähellä mun ikisuosikkia Reijaa :) Harmi etten saanut tyttölasta, jos olisin saanut, nimi olisi ollut
Reija Heta Eliina :)
MInusta Raija on ihan yhtä hyvä kuin Reijakin. Ja tosiaan vähän peppimäinen, reipas.
Ei lapsilla ole mitään lataumia suurten ikäluokkien nimiin. Kyllä ne ihan pian tulevat muotiin taas.
Raija - kuulostaa sellaselta reippaalta likalta; tykkään!
50-luvun nimet tulevat tuota pikaa muotiin; ei mene kuin 5 vuotta, niin jo Railat/Raijat/Aunet jne kansoittavat päiväkodit - saatte nähdä, että näin käy.
ja siis mikäs vika Eevassakin on - tai Irjassa? On tääl ihme jengiä!? Miten jaksattekin aina parjata ihmisten NIMIÄ - voi hyvä luoja teidän kanssanne, mikä teitä vaivaa?
Tuttava antoi tytölleen nimeksi Ria Raija Maria ja sit oli sukunimessä vielä yksi r... Se kuulosti jo niin pahalta..
Mutta muuten, tuon aikakauden nimet alkaa kiehtomaan yhä enemmän.
jos suoraan sanotaan. Ei hyvällä tavalla vanha vaan yksinkertaisesti ruma nimi, ei sovi nykyaikaan.
mutta varmasti siihenkin tottuisi, ja se alkaisi vaikuttamaan varsin reippaalta nimeltä. Siinä on särmää.
Positiivisia mielikuvia siis minulla, eikä tytöllä ainakaan montaa kaimaa varmaan ole vaikka nimi ei olekaan mikään väkisinvääntämällä erikoiseksi tehty Yadezilla-Algamiina.
Mun mielestä Raija on raikas ja reipas nimi, sellainen peppimäinen tyttö tulee mieleen.
Itse olen arka, mietin, mitä muut ajattelevat, eikä olisi pokkaa antaa tuota nimeä. Mutta tykkäisin jos kuulisin jonkun muun lapsella.
Surullista mutta totta: riippuu vähän teidänkin habituksesta, millainen mielikuva samasta nimestä tulee.
tosi paha. Parempia olis vaikka Raisa, Kaija, Maija, Saija tai Aija. Ei ei...
Raija on yhtä tyhmä kuin Ritva, Pirjo, Eeva, Erja, Raili, Toini, Aune, Irja, Irma, Sylvi, Sirpa näitähän riittää. Ei hyvä.
Raija on yhtä tyhmä kuin Ritva, Pirjo, Eeva, Erja, Raili, Toini, Aune, Irja, Irma, Sylvi, Sirpa näitähän riittää. Ei hyvä.
Näinhän se kierto menee, nyt "muodissa" ovat nimet suurten ikäluokkien vanhemmilta, seuraavaksi tulevat nämä suurten ikäluokien nimet, sitten sarit, mikat, jarit jnejne.
Minusta olisi oikein hyvä nimi, sellainen reipas!
tulee hulluja Raijoja vaan mieleen. Mm. äitini:)
Kiusattaisiinkohan Raija- tyttöä koulussa??
Ap.