Miten paljon on oikeus kysellä/tietää puolison elämästä?
Erinäisitä syistä meillä on ajauduttu luottamuspulaan ja tästä syystä haluaisin aiempaa tarkemmin tietää miehen seurasta ja yhteydenpidosta niin työpäivän aikana kuin vapaa-aikanakin. Nyt sitten vain rajanveto tuottaa ongelmia, missä vaiheessa normaali kiinnostus ja mustasukkaisuus onkin sairaalloista kyttäämistä? Onko liikaa vaadittu jos mies "joutuu" kertomaan esimerkiksi kenen kanssa käy ruokailemassa tai kahvilla töissä tai tapaa muuten?
Kommentit (12)
kuitenkin valehtelee jos on jotain salattavaa. Jos luottamusta ei ole, se pitää jollain muulla korjata kuin "normaalilla kiinnostuksella ja mustasukkaisuudella". Kaipa sitä on oikeus kysellä jos haluaa, ja toinen sitten kertoo jos haluaa. Se jolla ei ole mitään salattavaa, ei salaa mitään.
Mutta jos puolison pitää toisen vaatimuksesta kertoa kenen kanssa on jutellut tai syönyt ym. niin sitten mennään sen rajan yli. Ei kukaan ole toiselle tilivelvollinen kaikista asioistaan, ei siitä ketä moikkasi töissä tai ketkä istuivat samassa ruokapöydässä työpaikkaruokalassa. Eihän nuo edes kerro mitään luottamuksesta.
kyselläkin voi monella tapaa, ilman mitään kauheaa ristikuulustelua.
Meillä ei ole salaisuuksia, voidaan puhua ja kysellä mistä vaan.
tosi outoa, jos "joutuisi" tuolla lailla TILITTÄMÄÄN, keiden kaikkien kanssa on tekemisissä. Itse usein mainitsen, kenen kanssa olen vaikka menossa syömään, kahville, ulos, tms, mutta en siksi, että toinen voisi kontrolloida, vaan se on normaalia kuulumisten vaihtamista. Eikä aina kaikkia satunnaisia lounasseuralaisia tosiaan tule mainituksi, varsinkaan jos puoliso ei tunne heitä. Silloin tuntuisi vähän oudoltakin mainita jokainen yhdentekevä tyyppi - aivan kuin heillä olisi isokin merkitys.
raportoimaan, kenen kanssa kävi töissä kahvilla tai lounaalla ja kenen kanssa jutteli, niin musta se menee sairaaloisen mustasukkaisuuden puolelle.
Toisaalta, jos liittyy hirveästi jotain salattavaa siihen, kenen kanssalounastaa, niin outoa sekin on.
Tällaisista asioista pitäisi pystyä puhumaan avoimesti, mutta kuitenkin niin, että toista ei jatkuvasti kytätä.
Niitä on vuodessa max 2, ja mies katsoo, että hänellä on oikeus ne kieltää. Itse mies on vuodessa noin 30 päivää ja yötä reissussa, ei edes huomaa kertoa, koska on lähdössä. Illalla sitten päätellään lasten kanssa, että se on reissussa, kun läppäri ja auto on "kadoksissa" ... Mutta minä en saisi mennä etukäteen ilmoittamatta edes kauppaa klo 18.00 jälkeen.
jos mies on jäänyt kiinni pettämisestä ja haluaa ansaita luotamuksensa takaisin niin vaimon täytyy saada tietää KAIKKI! Meillä ollaan juurikin tässä tilanteessa. Tiedän kyllä ettei mies välttämättä puhu totta, mutta saan ainakin vähän rauhaa ajatuksen juoksulle. Mies tietää ja hyväksyy, että kyylään ja kyselen jatkuvasi. Se on nyt vähän niinkuin ehtona tän meidän suhteen jatkumiselle. Tosi rankkaa on molemmille, enkä tiedä sitten jatkossa että tulenko enää luottamaan ikinä.
jos huomaan jotain outoa.. Mutta muuten jutustellaan normaalisti päivän tapahtumista eikä kummallakaan ole salattavaa. Tilanne on silloin minusta eri jos luottamus on toisen toimesta rikottu, niin silloin pelisääntöjä voi yhdessä tarkistella ja luottamuksenrikkojan pitää osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen. Keinot voi jokainen määritellä parisuhteessaan itse puolison kanssa.
jos mies on jäänyt kiinni pettämisestä ja haluaa ansaita luotamuksensa takaisin niin vaimon täytyy saada tietää KAIKKI! Meillä ollaan juurikin tässä tilanteessa. Tiedän kyllä ettei mies välttämättä puhu totta, mutta saan ainakin vähän rauhaa ajatuksen juoksulle. Mies tietää ja hyväksyy, että kyylään ja kyselen jatkuvasi. Se on nyt vähän niinkuin ehtona tän meidän suhteen jatkumiselle. Tosi rankkaa on molemmille, enkä tiedä sitten jatkossa että tulenko enää luottamaan ikinä.
Fyysiseen pettämiseen asti eivät edenneet mutta tekstiviestittelyä tms oli kyllä. Asia sinällään on selvitetty ja mies on kyllä minun kannaltani oikein asiaa hoitanut. Nyt vaan kun aikaa on kulunut useita kuukausia niin mies selvästi alkaa tuskastua "raportointiin" ja heitti jo että joka ikinen sekuntiko sitä pitää kertoa. No ei tarvitse ja tiedän varsin hyvin että voi silti valehdella ja pettää. Helpottaa kuittenkin oloani jos hän avoimesti kertoo ILMAN että minun pitäisi kysellä kenen kanssa aika viettää. Tuli sen verran yllätyksenä meidän suhteessa tämä naisjuttu kun kaikki oli olevinaan niin hyvin (miehenkin mielestä) mutta sitä jännitystä piti sitten hakea muualta. EI ollut merkkejä mistä mitään olisi huoamnnut ennen kuin kotona viimein puhelinkäytös alkoi muuttua. Halaun että mieksin vähän miettisi viettääkö sellaisessa seurassa aikaansa mistä minulle ei voisi kertoa. Mutta luottamuksen suhteen putosin niin korkealta jo kovaa että kyllähän tässä aikansa menee (jos ikinä) luottamusta takaisin saa. Mutta alkoi vain epäilyttämään että vaadinko sitten liikaa, minusta taas mies tässä tilanteessa on velvollinen tekemisistään hyvin avoimesti kertomaan jos suhdetta kanssani haluaa jatkaa. Aiemmin en juuri ole kuulusteluja järjestänyt mutta luulin silti normikeskuteluista tienneeni mitä mies touhuaa. En sitten tosiaan vaan tiennytkään... Minulle erityisen tärkeää olisikin tuo että mies itse puhuu päivästään ilman kyselyjä kun haluaa osoittaa olevnsa luottamuksen arvoinen ja pitkään on näin tehnytkin.
ap
Kyttäys johtaa valehteluun. Kun puoliso etsimällä etsii puheesta syitä mustasukkaisuudelle, jää epäilyttävimpiä asioita (kaikki kanssakäyminen vastakkaisen sukupuolen kanssa) kertomatta. Sitten kun peittely paljastuu, on taas lisää syytä epäillä. Mustasukkaisuus on kierre, joka ei pääty kuin eroon.
[iFyysiseen pettämiseen asti eivät edenneet mutta tekstiviestittelyä tms oli kyllä. Asia sinällään on selvitetty ja mies on kyllä minun kannaltani oikein asiaa hoitanut. Nyt vaan kun aikaa on kulunut useita kuukausia niin mies selvästi alkaa tuskastua "raportointiin" ja heitti jo että joka ikinen sekuntiko sitä pitää kertoa.
[/quote]
Mies ei siis ole varsinaisesti edes pettänyt, vähän vain flirtannut mielen piristykseksi? Ja sen takia sun täytyy tietää, kenen kanssa hän kahvittelee? Herää nyt pahvi, kokoa itsesi ja suhteuta asiat. Mies haluaa selvästi olla kanssasi, koska on suostunut tuollaiseen hullutukseen monta kuukautta. Olisi jo lähtenyt jos haluaisi jonkun naisen perään lähteä. Vaan kohta lähtee kun pistät hänet niin ahtaaseen rakoon.
Vertailun vuoksi: Minulle on ihan sama, kenen kanssa mies käy kahvilla ja flirtin sekä tekstailun sallin myös, kunhan ei puhelinseksiin mene. Samaa teen itsekin. Parisuhde kukoistaa :)
Jos teillä on muutenkin tapana jutella päivän tapahtumista, niin tietysti kysely on ok. Me ainakin jutellaan että kävin lounaalla Pirkon kanssa ja se kertoi että ne lähtee Vietnamiin jne. jne. Tai että törmäsinpä tuossa Villeen, se on kuulemma vaihtamassa työpaikkaa. Tai voi kysyä toiselta että oletkos tavannut ketään tuttuja viime aikoina.
Mustasukkainen kysely ja utelu on kyllä kyttäämistä. Mitä se hyödyttää, jos ukko pettää niin se pettää kyttäämisestä huolimatta.