Olen raskaana ja lihonut kymmenisen kiloa, työkaverini ovat ihan kauheita minulle...
Toinen kysyi että eikö sua ahdista ku kaikki luulee et oot vaan lihonu vaik ootki raskaana?
Ja toinen sanoi että sulla on kyllä jo niin muhkea perse et huhheijaa.
Turha varmaan sanoa että nää työkaverit on tosi nuoria, mutta kun olen ollut jo valmiiksi tosi "muhkeaperseinen" niin ahdistaa ihan pirusti. Minusta mulla on ihan selkeä vauvamaha, mut se sit on vaan vissiin mun omassa päässä!?
Kommentit (21)
alussa raskaus näyttää vain lihomiselta.
No jos on valmiiksi pullea, niin ehkä tuo näyttää lihoamiselta. Mutta normaalivartaloiselta huomaa aika äkkiä, että maha on suhteessa iso muuhun kroppaan nähden.
Se on aivan äidistä kiinni ja turhaa kilojen kerryttämistä, kun paisuu kuin pullataikina raskauden aikana.
"sustakin on tullut ihmisen näköinen", kun odotin ensimmäistä lastani ja olin pyöristynyt. Todella kivaa ja sanoja itse oli kyllä kaunis kuin perunanvarsi...
Ihan hirveitä työkavereita sulla! En osaa kuvitella, että meillä töissä kukaan päästelisi tuollaisia rupikonnia suustaan. Äh, ehkä alkutyrmistyksen jälkeen sisuuntuisin hyvinkin nopeasti ja antaisin takaisin samalla mitalla. Mitäpä sinäkään suotta kainostelemaan. Seuraavalla kerralla annat palaa!
Huomenna kun menet töihin niin sano sinua kommentoineelle työkavereilelsi iloisesti, että "Ihanaa, sinäkin olet raskaana vai oletko muuten vain noin lihava".
Sen enempää, mutta mun mielestä siinä mitään pahaa ole jos on muhkeapeppuinen. Jos ei ole muodoton möhkäle takana roikkumassa.
Ei sitä kannata hävetä yhtään
Itselläkin maha turposi hillittömäksi palloksi heti alkuviikoilla, ei mahtunut enää entiset housut jalkaan ja viikkoja oli vissiin 6.
Mikä mielenkiintoisinta, niin paino ei tuona aikana noussut yhtään. Söin jopa normaalia vähemmän pahoinvoinnin takia. Mutta tokihan se on naisen oma moka, esim hormoneilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Se on aivan äidistä kiinni ja turhaa kilojen kerryttämistä, kun paisuu kuin pullataikina raskauden aikana.
alussa raskaus näyttää vain lihomiselta.
No jos on valmiiksi pullea, niin ehkä tuo näyttää lihoamiselta. Mutta normaalivartaloiselta huomaa aika äkkiä, että maha on suhteessa iso muuhun kroppaan nähden.
mutta mun mielestä laihoillakin aika pitkän aikaa joutuu vain arvelemaan onkohan kyseessä erikoismallinen lihoaminen vai raskaus. Aika pitkällä saa olla, ennenkuin uskaltaa oikeasti ääneen onnitella.
Mutta ehkä olet rohkeampi tai tarkkasilmäisempi. :)
Itselläkin maha turposi hillittömäksi palloksi heti alkuviikoilla, ei mahtunut enää entiset housut jalkaan ja viikkoja oli vissiin 6.
Mikä mielenkiintoisinta, niin paino ei tuona aikana noussut yhtään. Söin jopa normaalia vähemmän pahoinvoinnin takia. Mutta tokihan se on naisen oma moka, esim hormoneilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Hormonoit vaikuttavat painon nousuun vain, jos käyttää hormooniehkäisyä. Pillereita tai hormooniokierukkaa.
Mutta raskaus. Sehän on naisihmisen normaaliolotila. Hormooneilla siinä ei ole mitään tekemistä. Ei ainakaan jos lihomisesta, rasvakudosen kertymisestä, painon kertymisestä puhutaan.
Ihan vaan jos salaattikuurilla tai mikä parasta, syömättä olisi koko raskausajan, pysysi mannekiinivartaloisena, korkeintaan pieni soma kumpu tulisi ja sitten yhtäkkiä hupsheikkaa onkin vauva ja äiti on ihan yhtä hehkeä ja kaunis heti siellä synnytysosastolla.
Niin ne on elokuvissakin. Vähän ehkä somasti hikikarpaloita otsalla, ja onnellinen hymy.
Pari päivää ennen synnytystä: "You are fat!" Siinä punaisena sitten hihittelin ja taputtelin isoa vatsaani.
En kuitenkaan loukkaantunut tai ottanut itseeni. Ihmiset kun joskus töksäyttelee ;)
Painoa tuli 14 kg, lähtöpaino 54 kg.
Seuraavassa raskaudessa lähtöpaino 60 kg...Ja mitään negatiivista en kuullut, vaikka olo oli aikas muhkea loppuraskaudessa. Ainoastaan neuvolan terveydenhoitaja kommentoi isoa sf-mittaa.
Tsemppiä sulle odotukseen ja koita nauttia tästä ainutlaatuisesta ajasta! Etenkin ekassa raskaudessa kehon muutokset tuntuu mullistavalta. Jos elät terveellisesti (liikunta & ruokavalio), älä edes mieti painon kertymistä. Sitä tulee sen verran mitä tulee.
Opetammehan ne lapsillekin, että kenenkään ulkonäköä ei saa haukkua. Se koskee myös aikuisia.
Ensi kerralla, älä helpota haukkujan oloa mitenkään. Jää tuijottamaan häntä hiljaa. Tai sano, että sellaista tulit siiten minulle sanomaan. Tai kysy suoraan: "Miksi halusit sanoa minulle tuon?" Tai jos oikein suivaannut, sano, että olenkin aina halunnut olla ihan samannäköinen kuin sinä, "Sirkka".
alussa raskaus näyttää vain lihomiselta. Ehkä työkaverisi tarkoitivat vain sitä vaihetta, kun on mahaa jo tullut muttei sitä vielä tunnista vauvan aiheuttamaksi? Tai siis ettei ollut tarkoitus sanoa ilkeästi nimenomaan sinun ulkonäköäsi arvostellen?
Ja minusta olisi tiedätkö tosi ihanaa olla muhkeaperseinen. :) Olen tosi suora edestä katsottuna. Vyötärö erottuu sentään jonkin verran, mutta mulla on suuret tissit ja kapea lanne. Minusta se on tylsää, haluaisin niin paljon mieluummin muhkean perän ja pienemmän rinnat. :) Minusta se on ihanan naisellista.
Tosi tökerösti sanoivat, mutta ole nyt vain ylpeä. Mun ystävät päivittelivät viikko synnytyksestä että koska se maha sit oikeen lähtee, kun on siinä vieläkin. :D No kun saiva omia vauvoja, ymmärsivät kyllä ettei se ihan hetkessä katoa. :)
Tsemppiä hei, heiluta sitä muhkeaa perää munki puolestä! ;)
Mulle tullut molemmissa raskauksissa rilu parikymmentä kiloa lisää. Tokassa raskaudessa kokeilin vetää salaattikuuriakin, ettei paino nousisisi, kun terkkari vaihtui ja aina valitti asiasta. No, se paino nousi joka tapauksessa, eli asialle ei jotkut vaan voi mitään.
Nyt mulla on synnytyksestä noin vuosi, ja taas on paino kuutosella alkava luku, olen ihan tyytyväinen. Pari kiloa varmaan putoaa sitten vielä keväällä, kun menen töihin.
Nauti raskaudestasi, äläkä anna toisten sanomien tyhmyyksien vaikuttaa mieleesi. Vauva on ihana, ja jos voit imettää, se vie niitä vararasvoja ihan mukavasti. Siihen ne on tarkoitettukin :)
Kiitos ihanista vastauksista :')
En tiedä itkiskö vai nauraisko kun toinen näistä sanojista on minuakin muhkeaperseisempi.. Ja ilman raskautta. Mulle on vaan mun paino ollut aina tosi arka paikka niin kiva kuulla siitä jopa raskaanaollessa... ;s
Meillä on töissä vielä sellaiset isot työpaidat ja essut päällä niin varmaan näytän vaan lihoneelta ja turvonneelta, enkä raskaanaolevalta. Huuuh, onneksi vauva syntyy pian! :)
ap
Tosin mulla ei ole levinnyt perse vaan maha. Eikä todellakaan silleen söpösti, vaan kaksiosaisesti. Eli on ylämaha ja alamaha, siinä navan kohdalla menee kapeampi kohta. Kätilön mukaan kohtu on viikkoihin ( 15 ) nähden iso, mutta en silti käsitä mistä ihmeestä tuo ylämaha on ilmestynyt. Pitää käyttää ihan hirveitä telttoja tilanteen peittämiseksi.
Odotan innolla sitä päivää kun nämä mahat päättävät yhdistyä sellaiseksi oikeaksi vauvamahaksi. Onneksi kukaan ei ole kehdannut tulla päin naamaa tilannetta kommentoimaan, kotona ollaan vaan miehen kanssa kahdestaan päivitelty tätä jätti-tuplamahaa. Pelottavaa ajatella millainen ryhävalas olen sitten viimeisillä viikoilla.
Mieti jo valmiiksi joku naseva kommentti jonka voit sanoa toisen ulkonäöstä, jos vielä sanovat jotain sinulle. Tyyliin "eipä se sinunkaan perseesi kovin pieni ole" tai "mieluummin mä olen muodokas kuin noin pienitissinen". Tai sitten vain voit sanoa että mieluummin mä olen lihava kuin noin tyhmä.
Normaalisti minäkään en sanoisi kenellekään noin mutta jos kerran he arvostelevat sinun ulkonäköäsi niin anna takaisin. Ehkä se saa heidät tajuamaan oman typeryytensä.
Maailmassa on paljon sinua lihavampia ihmisiä, jotka eivät piittaa vähääkään toisten ihmisten sanomisista ja ajatuksista. Taidat olla aika nuori ja ulkonäköä painottava itsekin?
Jonkun verran itsetunnon kohennusta sinä tarvitset. Enkä nyt tarkoita vain lihomisen suhteen, sillä sinä tarvitset sitä paljon tulevan lapsesi kanssa.
Tulet olemaan vielä huutavassa hukassa, jos et aikuistu ja osaa tehdä omia päätöskiä muiden ajatuksista välittämättä ja ahdistut tuollaisestakin!
"Heti huomaa, että olet raskaana kun sulla on niin valtavasti pyöristyny... naama.
Mutta se ei ole mikään syy olla törkeä. Harmittaa sun puolesta, raskaana kun sitä on vieläkin herkempi kaikille. Pistä vaan niille luu kurkkuun.
Mäkin sain kuulla yhdeltä koulukaverilta aikoinaan, että "katoinkin et oot vähän lihonnut", viikkoja oli 6. :D