Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ns. "isänmaalliset" eivät ulkoiluta sotaveteraaneja?

Vierailija
09.11.2011 |

Paljon maahanmuuttovastaisuutta perustellaan sillä että " olen isänmaallinen". Mutta missä nämä tyypit ovat kun vanhus, sotaveteraani kaipaisi vapaaehtoista ulkoiluttajaa? Paljon yli 80 vuotiaita vanhuksia on kotona, ruoka tuodaan kotipalvelusta mutta muuten saa olla yksin. Yksin ei jaksa tai muistisairaana ei voi mennä ulkoilemaan. Sukulaisia ei ole tai kaukana.

Aika kurja kohtalo heillä jotka pelastivat Suomen. Eipä näille muutamalle tuntemalleni sotaveteraanille ole vapaaehtoisia ulkoiluttajia vaikka samaan aikaan uhotaan kuinka hyvää työtä tekivät.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin isänmaallinen ja pidän Suomesta ja suomalaisista ja käyn kerran viikossa tapaamassa veteraaneja. Mitäs sä olet tehnyt Suomen ja suomalaisten hyväksi?

Vierailija
22/39 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapiirissä yksi julkipersu, joka meuhkaa samasta asiasta. Eipä ole näkynyt vanhuksia auttelemassa. Tärkeintä hänelle on, että tiet ovat hyvässä kunnossa, että voi ajaa autolla turvallisesti. Onneksi ei päässyt eduskuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/39 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kai reserviläisjärjestöt hoida vanhuksia? Eikös niiden tehtävä ole maanpuolustustyö? Sotaveteraanijärjestöt hoitakoon veteraaneja.

Vierailija
25/39 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys?

Vierailija
26/39 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksei viherkäiset ole siivoomassa katuja? Eiköhän tässä eri kanteilta käsitelty asiaa ja tullut esiin että veteraaneja autetaan monin eri tavoin. Itse ostin viime sunnuntaina 25 euron Junkers-merkin jonka tuotto menee veteraanien kuntoutukseen.

Suomesta sodan aikana lähti Ruotsiin vain lapsia ja käytännössä kaikki tulivat myös takaisin eli siinä mielessä näen tässä jonkinlaisen eron Suomeen nykyisin tuleviin pakolaisiin. Isoja miehiä sinne ei otettu eikä juuri ollut menossakaan.

Vierailija
27/39 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vie vanhuksia ulos. Minulla on ko. koneen metallista tehty sormus.

Ap

Vierailija
28/39 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on kiire hakea sossusta ilmaista kaljarahaa, jota ihmiset, jotka joutuvat pelkäämään heitä illalla ulkona, maksavat heille verojen muodossa.

Vierailija
29/39 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä AP auta merirosvojen uhreja ja itse merirosvoja Somlaliassa, vittuako niitä tänne kuskataan autettavaksi.

Itse käyn kerran viikossa keskustelemassa veteraanien kanssa ja on antoisaa porukkaa, fiksuja ja ihan eri maata kuin te senkin räkänokat.

Vierailija
30/39 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä usko, että vanhuksia haittaisi yhtään, vaikka heitä ulkoiluttaisi joku maahanmuuttaja! Siinäpä isänmaallisille miettimistä...

Vierailija
31/39 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä usko, että vanhuksia haittaisi yhtään, vaikka heitä ulkoiluttaisi joku maahanmuuttaja! Siinäpä isänmaallisille miettimistä...

Miten ihmeessä onnistutte yhdistämään isänmaallisuuden maahanmuuttokriittisyyteen? Siinä tapauksessa te olette ilmeisesti maanpettureita (lienee vastakohta isänmaallisuudelle?).

Minä pidän maasta, johon olen synytynyt. Minä pidän tavasta, jolla me elämme täälle. Minä arvostan vanhoja perinteitämme ja yritän parhaani mukaan vaalia niitä ja opettaa ne myös omille lapsilleni. Olen iloinen siitä, että täällä pidetään myös heikko-osaisista huolta.

Olen hiton ylpeä maasta, jossa elän.

Kyllä, olen isänmaallinen. Mikä tuossa viittaa siihen, että olisin myös maahanmuuttovastainen?

Vierailija
32/39 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuitenkin on sankka joukko joutomiehiä ja -naisia, jotka jaksavat meuhkata maahanmuuttajia vastaan ja ihannoida veteraaneja. Nämä meuhkaajat nimenomaan voisivat hankkia elämäänsä enemmän sisältöjä vaikkapa juuri vapaaehtoistyön kautta.

Vierailija
33/39 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuitenkin on sankka joukko joutomiehiä ja -naisia, jotka jaksavat meuhkata maahanmuuttajia vastaan ja ihannoida veteraaneja. Nämä meuhkaajat nimenomaan voisivat hankkia elämäänsä enemmän sisältöjä vaikkapa juuri vapaaehtoistyön kautta.

Olisikin oikea mainio idea laittaa heidät vapaaehtoistyöhön vaikka veteraanien ja lottien pariin.

Minulla on tarpeeksi sisältöä elämässäni. Perhe, työ, harrastukset. Käyn auttelemassa yli 90-vuotiasta isoisoisääni, joka toistaiseksi kykenee asumaan yksin.

Taisteli muuten sodissa ja kävi antamassa vaaleissa äänessä Persuille. Ei oikein tykkää noista maahanmuuttajista eli hänen luokseen tuskin kannattaa ketään somalia viedä...

Vierailija
34/39 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sotaveteraanien perinneyhdistyksen hommissa mukana, nyt teen päivätyöni vanhusten parissa. Ehkäpä minun on ne ulkoiluttamisetkin tehdä koska oikeasti ärsyttää se, miten sotaveteraanit joutuvat päivänsä sisäoloissa olemaan.

Mutta onko muita vapaaehtoisia, isänmaallisia?

Skineistä ei taida olla tähän hommaan.

Vierailija
35/39 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sotaveteraanien perinneyhdistyksen hommissa mukana, nyt teen päivätyöni vanhusten parissa. Ehkäpä minun on ne ulkoiluttamisetkin tehdä koska oikeasti ärsyttää se, miten sotaveteraanit joutuvat päivänsä sisäoloissa olemaan.

Mutta onko muita vapaaehtoisia, isänmaallisia?

Skineistä ei taida olla tähän hommaan.

Miksi ei saa tehdä jotain muuta osoittaakseen isänmaallisuutensa? Ap näppäränä keksinyt veteraanien ulkoiluttamisen ja ummistaa silmänsä kaikelta muulta toiminnalta.

Vierailija
36/39 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos osallistuu maanpuolustuslursseille tai on talossa Suomen lippu niin se ei auta noita vanhuksia, jotka nyt ovat tuossa tilassa ja kohta poissa. Sukupolvi joka pelasti Suomen elää nyt kurjassa tilanteessa ja harva siitä edes tietää.

5-10 v niin heitä ei ole enää. Ja pääsivätkö ulkoilemaan vapaan maan luonnossa ennen kuolemaansa?

Ap

Vierailija
37/39 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka lähtee isänmaastaan pakoon ulkomaille ja jättävät isänmaahansa naiset ja lapset raiskattaviksi?

No nehän on suomalaisissa ostoskeskuksissa hengailemassa.

Vierailija
38/39 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla vapaaehtoisia ulkoiluttajia. Ei sotaveteraanijärjestöt "hoida" vanhuksia ja veteraaneja, kuntien kotihoito sen tekee jos vanhus asuu kotona sukulaisten lisäksi. Lähihoitajat vie lääkkeet ja avustaa ruuan laitossa, mutta eipä alle tunnissa minnekään ulos ketään vanhusta viedä ulos liikkumaan ja ei se oikeastaan kyllä edes kuulu heidän töihinsä.

Lisäksi noihin sotaveteraanijärjestöjen palveluihin kuuluvat kuntoutukset ja niihinkin aika hankala on ollut päästä.

Minusta kummitoimintaa voisi elvyttää tässä asiassa, lapsille ja nuorille tehdään tukikummitoimintaa mutta sotaveteraanit tarvitsisivat yhtä hyvin.

Joku 3-4 henkilöä vaikka ulkoiluttaisi yhtä sotaveteraania, edes kerran viikossa joku heistä. Olisi edistystä nykytilanteeseen.

Vierailija
39/39 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan työkseni vanhuksia ja muistuttaisin, että myös lotat luetaan sotaveteraaneihin. Omalla työpaikallanikin näitä vanhoja lottia on, ja on monia joita kukaan ei käy katsomassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi