Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut yh:t?

Vierailija
09.11.2011 |

Olen yh, tosin vain nimellisesti. Töissäkäynti ei ilmeisesti tässä maassa kannata.. jos menen 8h töihin käteen jää samanverran kuin että otan vastaan 4h päivässä työn, koska silloin saan asumistuet ym lisät. Onko muita yh:ta joilla käteen jää samanverran kuin tuilla/lisillä, tai peräti menemättä töihin ollenkaan ?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkaan en ole saanut noin paljon tukia. Työnteko kannattaa.

Vierailija
2/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun laskupään mukaan ainakaa..

Asumistuki noin 500e

elarit ja lapsilisät 600e

kodinhoidontuki 400 ?

sossu maksaa lääke ym terveys kulut, ja harrastukset, ja mitä jää miinusta tuosta kun on menoja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki noin 500e

kodinhoidontuki 400 ?

sossu maksaa lääke ym terveys kulut, ja harrastukset, ja mitä jää miinusta tuosta kun on menoja..

maksa, ei ainakaan niitä kaikkein kalleimpia. Lääke -ja lääkärikulut menevät tietyn summan jälkeen Kelaan ja sitä alempia summia sossua ei välttämättä kustanna. Tai ei ainakaan tällä suunnalla maksettu vielä jokunen vuosi sitten.

Vierailija
4/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missään nimessä ei kannattanut käydä töissä. Jatkuvat lastenhoito-ongelmat vuorotyön takia ja niin pienet tulot varsinkin ulosoton jälkeen, että elimme hyvimme köyhästi.

Silti tein töitä, oman pääni ja kunniallisuuden takia. En olisi kestänyt olla kotona toimettomana ja tarpeettomana ja antaa sosiaalitoimen elättää lapseni.

Vierailija
5/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missään nimessä ei kannattanut käydä töissä. Jatkuvat lastenhoito-ongelmat vuorotyön takia ja niin pienet tulot varsinkin ulosoton jälkeen, että elimme hyvimme köyhästi.

Silti tein töitä, oman pääni ja kunniallisuuden takia. En olisi kestänyt olla kotona toimettomana ja tarpeettomana ja antaa sosiaalitoimen elättää lapseni.

Onko kodinhoitotuella oleminen toimetonta ja tarpeetonta sinun mielestäsi ? eipä paljon kotiäitejä näköjään arvosteta...

Vierailija
6/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti mahdollistaa kuitenkin monta asiaa:

aivot pysyvät kunnossa; saa aikuiskontakteja (niitä muitakin kuin vain itse valitsemiaan), joten ihmissuhdetaidot eivät pääse surkastumaan; saan kokea ylpeyttä, kun kykenen maksamaan oman ja lapsieni elämän (tottakai lasten isä osallistuu elareilla); lapset saavat hyvän mallin elämästä; jos vaikka vähänkin sitä eläkettä kertyisi; jos haluan toisen työpaikan, niin työkokemukseni näyttää työhalusuuteni; töissä on mahdollista saada ilmaista vähäistä koulutusta, virkistyspäiviä, liikuntaseteleitä, kulttuuriseteleitä

Vierailija
7/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ollaan. Eri juttu on, jos jää hoitamaan omaa lastaan ja sitten saa kotihoidontukea.

Lisäksi aloituksessa voisi mainita, että puhut alle 3v hoitamisesta. Tilanne on hieman eri, että vain omasta mukavuudenhalustasi oleskelet kotona sossuntuilla kun lapsesi on päälle 3v, kuin että hoidat lastasi hänen vähäisen iän ja hyvinvoinnin takia.

Onko kodinhoitotuella oleminen toimetonta ja tarpeetonta sinun mielestäsi ? eipä paljon kotiäitejä näköjään arvosteta...

Vierailija
8/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki noin 500e

kodinhoidontuki 400 ?

ja nettopalkka on se reilu 1500, lisäksi ne samat elarit ja lapsilisät. Ei oikeutta toimeentulotukeen, koska on enemmän rahaa kuin toimeentulotukiasiakkaalle sallitaan. Eli työssäkäynti kannattaa.

Vierailija
9/9 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä pystynyt,kuukauden yritin äitiysloman jälkeen ja olin ton kuukauden takia ihan pulassa..olen ns. pienituloinen eli brutto n.2000€+vuorolisät.tietysti saisin asumistukea enemmän(nyt vuokra n.950€ ja saan asumistukea n.130€)mutta ei se oo mitään tuloa ole.tulot mahdollistaa luottokortin pitämisen(jota en oo koskaan käyttänyt mutta sellainen on)et on joku takaportti.vakuutukset on kaikille lapsille ja se mahdollistaa hyvät terveyspalvelut.mutta kukin tyylillään.ymmärrän sun kannan kyllä,mutta itse en vois olla sossun elätti.se ei johda mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan